Τον τελευταίο καιρό έχουν γραφτεί πολλά για τα τέλη που καλείται να πληρώσει ο επιβάτης στα 14 περιφερειακά αεροδρόμια που τη διαχείριση τους ανέλαβε η Fraport. Πολλά από αυτά που γράφτηκαν δεν ανταποκρίνονται στην πραγματικότητα και προκαλούν σύγχυση. Έτσι λοιπόν δεν είναι λίγοι αυτοί που πιστεύουν πως στα συγκεκριμένα αεροδρόμια δεν υπήρχαν τέλη και τώρα μπήκαν εν είδει χαρατσιού. Άλλοι ότι υπήρχαν τέλη τα οποία τώρα αυξήθηκαν υπερβολικά και εκτός των άλλων θα αποτρέψουν αεροπορικές εταιρείες και τουρίστες να έρθουν στην Ελλάδα. Τι ακριβώς συμβαίνει;

Στα 14 αυτά αεροδρόμια που την διαχείριση τους ανέλαβε η Fraport τα τέλη επί εποχής Δημοσίου ήταν λίγο παραπάνω από 12 ευρώ ανά αναχωρούντα επιβάτη. Τώρα έγιναν 13 ευρώ. Σ΄αυτό προστίθεται 1.5 ευρώ επιπλέον για την κάλυψη των δαπανών ασφαλείας (έλεγχος χειραποσκευών) που μέχρι τώρα στα περισσότερα από αυτά τα αεροδρόμια την ευθύνη είχε η Ελληνική Αστυνομία η οποία διέθετε και το ανάλογο προσωπικό. Τώρα πλέον η Ελληνική Αστυνομία δεν ασχολείται με αυτό το κομμάτι.

Συνολικά λοιπόν ο επιβάτης που αναχωρεί για πτήση εσωτερικού ή εξωτερικού εντός ζώνης Σέγκεν, πληρώνει 14.5 ευρώ από περίπου 12, 5 που ήταν μέχρι τώρα. Ωστόσο στις πτήσεις για προορισμούς εκτός ζώνης Σέγκεν, έχουμε σημαντική μείωση των τελών. Τώρα ο επιβάτης πληρώνει 14.5 ευρώ από 22 που πλήρωνε μέχρι πριν την ανάληψη των αεροδρομίων από την Fraport.

Τέλος στις πτήσεις άγονων γραμμών ο επιβάτης καλείται να πληρώσει το παραπάνω τέλος των 14.5 ευρώ από 30 λεπτά που πλήρωνε μέχρι τώρα. Ωστόσο αυτό δεν έχει να κάνει με την εταιρεία που ανέλαβε την διαχείριση των 14 αεροδρομίων αλλά με παλαιότερη απόφαση της Ευρωπαϊκής Ένωσης που επιδοτεί τις άγονες γραμμές, να πληρώνεται αυτό το τέλος εφόσον η αναχώρηση γίνεται από αεροδρόμιο που διαχειρίζεται ιδιώτης και όχι το κράτος. Αυτό συμβαίνει ήδη εδώ και χρόνια στο αεροδρόμιο Αθηνών που διαχειρίζεται ιδιώτης.

Τέλος το 8.5% του Τέλους, καταβάλλεται στο Δημόσιο ως Εισφορά για τη χρηματοδότηση της ΥΠΑ , της λειτουργίας των αεροδρομίων τα οποία διατηρούνται από το Δημόσιο κλπ.

Μετά το τέλος του επενδυτικού προγράμματος της Fraport στα 14 περιφερειακά αεροδρόμια, δηλαδή μετά την τριετία από την ανάληψη, η εταιρεία έχει δικαίωμα να αυξήσει το τέλος των 13 ευρώ και να το φτάσει μέχρι 18.5 ευρώ. Ας ελπίσουμε πως η αύξηση της κίνησης δεν θα το κάνει αναγκαίο.

Subscribe
Ειδοποίηση για
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments