Το έργο υπογράφτηκε τον Οκτώβριο του 2005. Σύμφωνα με τον αρχικό προγραμματισμό έπρεπε να παραδοθεί, τον Ιούλιο του 2011. Τελικά παραδόθηκε από τον εργολάβο τον Μάρτιο του 2019. Ωστόσο χρειάστηκε ενάμιση ακόμη χρόνος καθυστερήσεων για να παραδοθεί σε χρήση από την ΥΠΑ. Αναφερόμαστε στον διάδρομος 10-28, του αεροδρομίου «Μακεδονία» που από την Παρασκευή βρίσκεται σε λειτουργία.
Με τον διάδρομο 10-28 που επεκτάθηκε προς τη θάλασσα φτάνοντας σε μήκος τα 3.440 μέτρα και αναβαθμίστηκε σε όλο το μήκος του, αυξάνονται οι επιχειρησιακές δυνατότητες του αεροδρομίου.
Τώρα πλέον μπορεί να εξυπηρετεί σχεδόν όλους τους τύπους των αεροσκαφών, όσον αφορά τη δυνατότητα τους να απογειώνονται για μακρινά ταξίδια (ΗΠΑ, Άπω Ανατολή κλπ), δηλαδή φορτωμένα με καύσιμα για μεγάλα ταξίδια. Όχι ότι προς το παρόν υπάρχει ενδιαφέρον για τέτοιες επιβατικές πτήσεις, αλλά ποτέ δεν ξέρεις τι μπορεί να συμβεί στο μέλλον και ποιες συγκυρίες πιθανόν να το ευνοήσουν. Άλλωστε υπάρχουν πτήσεις cargo και στρατιωτικές που πιθανόν να ενδιαφερθούν.
Άλλωστε η ιδέα για την επέκταση του διαδρόμου, προέκυψε μετά τον πόλεμο στην Γιουγκοσλαβία, προκειμένου να υπάρχει κατάλληλο αεροδρόμιο που θα εξυπηρετεί αμερικανικά και νατοϊκά αεροσκάφη για τον εφοδιασμό των νατοϊκών δυνάμεων στα κοντινά Βαλκάνια. Γι΄αυτό και χρηματοδοτήθηκε σχεδόν εξ ολοκλήρου από την Ευρωπαϊκή Ένωση.
Επίσης ο νέος διάδρομος, μειώνει χωρίς να εξαλείφει το πρόβλημα με τις χαμηλές νεφώσεις και τις ομίχλες που ταλαιπωρεί το αεροδρόμιο κατά την διάρκεια της χειμερινής περιόδου.
Σε συνάρτηση με την επέκταση του αερολιμένα με νέο τέρμιναλ που μέρος του δόθηκε σε χρήση αλλά θα ολοκληρωθεί στο τέλος του χρόνου, μιλάμε πλέον για ένα καινούργιο αεροδρόμιο «Μακεδόνια».

guest
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments