Το Υπουργείο Τουρισμού και η Visa ανακοίνωσαν σήμερα νέα συμφωνία συνεργασίας για τη στήριξη της βιώσιμης ανάκαμψης του τουρισμού στη χώρα, το 2022. Τη συμφωνία υπέγραψαν (φώτο) ο Υπουργός Τουρισμού, Βασίλης Κικίλιας και η Διευθύνουσα Σύμβουλος της Visa για την Ευρώπη, Charlotte Hogg, πραγματοποιώντας ένα ακόμα βήμα για την υλοποίηση της 10ετούς στρατηγικής της Ελλάδας (Εθνικό Στρατηγικό Σχέδιο για την Τουριστική Ανάπτυξη 2030).

Σύμφωνα με τη σχετική ανακοίνωση:

Η Visa θα παρέχει έγκυρα δεδομένα που αφορούν στον διεθνή και εγχώριο τουρισμό και τις ταξιδιωτικές τάσεις, υποστηρίζοντας το Ελληνικό Υπουργείο Τουρισμού στην προσπάθεια του για την πλήρη ανάκαμψη του τουρισμού, κάτι που αναμένεται εντός του έτους με το πέρας της πανδημίας.
Συγκεκριμένα, η Visa έχει δημιουργήσει έναν εξειδικευμένο Πίνακα Αναφοράς Τουριστικών Τάσεων στη Μεσόγειο (Mediterranean Tourism Trends Dashboard), με στόχο την παροχή συγκεντρωτικών πληροφοριών βασισμένων σε δεδομένα, που θα βοηθήσουν τις ελληνικές τουριστικές αρχές να κατανοήσουν καλύτερα τα πρότυπα δαπανών των τουριστών, να βελτιώσουν περαιτέρω τις υπηρεσίες του δημοσίου και ιδιωτικού τομέα, καθώς και να προσελκύσουν στοχευμένα περισσότερους επισκέπτες από το εξωτερικό που αναζητούν, περισσότερο από ποτέ, απρόσκοπτες και ασφαλείς ταξιδιωτικές εμπειρίες.
Σύμφωνα με τον Πίνακα Αναφοράς Τουριστικών Τάσεων στη Μεσόγειο που ανέπτυξε η Visa, ξεχωρίζουν τρία βασικά σημεία:
-Το Ηνωμένο Βασίλειο, οι ΗΠΑ, η Γαλλία και η Γερμανία, οι 4 βασικοί διάδρομοι εισόδου στην Ελλάδα, αντιπροσωπεύουν σημαντικό ποσοστό των επισκεπτών που χρησιμοποιούν κάρτες για τις δαπάνες που πραγματοποιούν στη χώρα.
-Οι ταξιδιώτες που έχουν ήδη επισκεφτεί την Ελλάδα στο παρελθόν, τείνουν να πραγματοποιούν, κατά μέσο όρο, διπλάσιες δαπάνες ανά άτομο στην επόμενη επίσκεψή τους στη χώρα (2). Ως εκ τούτου, η ενθάρρυνση των επαναλαμβανόμενων επισκέψεων είναι προς όφελος της ελληνικής τουριστικής βιομηχανίας και των επαγγελματιών που δραστηριοποιούνται στον κλάδο.
-Η Ελλάδα διαθέτει ιδιαίτερα προηγμένες υποδομές ψηφιακής αποδοχής πληρωμών, αλλά ένας μεγάλος αριθμός τουριστών δεν φαίνεται να το γνωρίζει. Προκύπτει λοιπόν μια ευκαιρία ενημέρωσης των τουριστών σχετικά με την ευρεία διαθεσιμότητα των μέσων ηλεκτρονικών πληρωμών στη χώρα. Αυτό με τη σειρά του έχει πολλαπλά οφέλη: οι τουρίστες επωφελούνται από την πρόσθετη ευκολία και ασφάλεια που προσφέρουν οι κάρτες, ενώ η χώρα επωφελείται από τη μείωση της άτυπης οικονομίας.
Ο Πίνακας αποκαλύπτει και άλλα ενδιαφέροντα στοιχεία. Για παράδειγμα, οι τουριστικές δαπάνες στη χώρα πραγματοποιούνται κυρίως στην Αθήνα, εκτός από τον Ιούλιο και τον Αύγουστο που την ξεπερνούν τα ελληνικά νησιά.
Αναδεικνύει επίσης τους κορυφαίους τομείς δαπανών για τους τουρίστες που επισκέπτονται την Ελλάδα, που είναι ο τομέας ταξιδιών και ελευθέρου χρόνου, ενώ ακολουθεί το γενικό λιανικό εμπόριο. Ο τομέας της υγείας αναδύεται επίσης, υποδεικνύοντας ότι η Ελλάδα μπορεί να διαφοροποιήσει την πρόταση της για τον εισερχόμενο τουρισμό.
Τέλος, συγκρίνεται η Ελλάδα με μια σειρά από ομότιμες μεσογειακές χώρες για να διευκολυνθεί ο εντοπισμός των δυνατών σημείων του ελληνικού τουρισμού και πώς αυτός μπορεί να γίνει ακόμα πιο ανταγωνιστικός.
Στο πλαίσιο της συμφωνίας, η Visa θα συνεργαστεί επίσης με το Υπουργείο Τουρισμού και τον ΕΟΤ για να προσελκύσει, με εκστρατείες μάρκετινγκ, περισσότερους τουρίστες από το εξωτερικό. Αξιοποιώντας τις πληροφορίες που παρέχει ο Πίνακας και τις παγκόσμιες συνεργασίες της Visa, θα παρέχονται σημαντικές πληροφορίες στους τουρίστες πριν και κατά τη διάρκεια της επίσκεψής τους, ενώ παράλληλα θα προωθείται η Ελλάδα ως διεθνής προορισμός. Η Visa συχνά υλοποιεί πολλαπλές στοχευμένες διαφημιστικές καμπάνιες με επίκεντρο την ενημέρωση των τουριστών για την ευρεία και ασφαλή αποδοχή ψηφιακών πληρωμών στην Ελλάδα, καθώς και προωθητικές ενέργειες για τους τουρίστες που ταξιδεύουν προς και εντός Ελλάδας.

Subscribe
Ειδοποίηση για
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments