Σε όλη την Ευρώπη οι κλειστές παραδοσιακές αγορές αποτελούν σημείο αναφοράς όχι μόνο στην εμπορική ζωή της πόλης αλλά και την τουριστική. Και αυτό γιατί προσελκύουν όχι μόνο τους ντόπιους για τα καθημερινά τους ψώνια αλλά και τους τουρίστες που θέλουν να βιώσουν τον ρυθμό της τοπικής αγοράς, να δοκιμάσουν ντόπια προϊόντα, να διασκεδάσουν, να ξοδέψουν διαφορετικά το χρόνο τους.
Όπου υπάρχουν κλειστές παραδοσιακές αγορές υπάρχουν και τουρίστες καθώς αποτελούν μέρος των τουριστικών προγραμμάτων. Στη Βαρκελώνη, στην περιβόητη αγορά Λα Μποκερία, είναι τόσοι πολλοί οι τουρίστες που την επισκέπτονται, που οι αρμόδιοι αποφάσισαν πρόσφατα να σταματήσουν να δέχονται τουριστικά γκρουπ παρά μόνο μεμονωμένους τουρίστες, καθώς δεν χωρούν και προκαλούν δυσφορία στους ντόπιους που θέλουν να κάνουν τα ψώνια τους.
Στην Ελλάδα που όλα τα κάνουμε ανάποδα, οι περισσότερες κλειστές αγορές φλερτάρουν με τον τρίτο κόσμο. Η κατάσταση είναι τραγική σε θέματα καθαριότητας, τάξης, καθημερινού πολιτισμού.
Μια από τις χειρότερες είναι η αγορά Μοδιάνο, στο κέντρο της Θεσσαλονίκης. Καθώς δημιουργήθηκε πριν από 94 χρόνια θα μπορούσε να ήταν το στολίδι της πόλης. Ωστόσο σήμερα αποτελεί τον ορισμό της παρακμής. Από τα 160 καταστήματα που βρίσκονται στο εσωτερικό της λειτουργούν περίπου 30. Όλα τα υπόλοιπα είναι κλειστά. Λίγη ζωή δίνουν μόνο τα ταβερνάκια που λειτουργούν στο εσωτερικό της.
Ευτυχώς η αγορά πουλήθηκε πρόσφατα από το ΤΑΙΠΕΔ, καθώς το δημόσιο κατείχε ένα μεγάλο ποσοστό ιδιοκτησίας. Το αγόρασε η ONE OUTLET A.E. η οποία σκοπεύει να επενδύσει περίπου πέντε εκατομμύρια ευρώ για να την ανακαινίσει, να βελτίωση τη στατικότατα της, να την καθαρίσει από την βρώμα και τα ποντίκια. Δηλαδή επί της ουσίας να τη σώσει από την τέλεια παρακμή και την κατάρρευση. Είναι η εταιρεία που διαχειρίζεται και το ομώνυμο εμπορικό κέντρο στη δυτική Θεσσαλονίκη, το οποίο το ανέλαβε πεθαμένο και το ανέστησε μέσα σε μερικούς μήνες.
Όταν ολοκληρωθεί θα είναι ένα κόσμημα στο κέντρο της πόλης που θα προσελκύει όχι μόνο τους ντόπιους αλλά και τους τουρίστες. Εκτός των άλλων θα βελτιώσει και θα εμπλουτίσει σημαντικά το τουριστικό προϊόν της Θεσσαλονίκης που το έχει ανάγκη. Θα έχει καταστήματα τροφίμων αλλά και υγειονομικού ενδιαφέροντος όπως συμβαίνει σε κλειστές παραδοσιακές αγορές σε όλο τον κόσμο.
Επισκεφτήκαμε πριν μερικές μέρες την αγορά Μοδιάνο και η κατάσταση ήταν πολύ χειρότερη απ’ ότι περιμέναμε. Οι φωτογραφίες μιλούν από μόνες τους.

 

Subscribe
Ειδοποίηση για
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments