Κείμενο – φωτογραφίες: Omorfa Taxidia

Από τις 30 Ιουνίου η Lufthamsa ξεκινά ένα πολύ ιδιαίτερο τακτικό δρομολόγιο. Ένα Airbus A-350 θα συνδέει τη Μάλτα με τη Νέα Υόρκη τρεις φορές τη βδομάδα. Οι επιβάτες από τη Νέα Υόρκη, δεν θα έχουν τελικό προορισμό τη Μάλτα καθώς θα επιβιβάζονται σε κρουαζιερόπλοια για να κάνουν κρουαζιέρα στη Μεσόγειο.
Η μικρή Μάλτα που η έκταση της είναι όση της Καρπάθου, έχε δημιουργήσει πριν μερικά χρόνια ένα από τα πιο όμορφα λιμάνια κρουαζιέρας στον κόσμο, αναπαλαιώνοντας αποθήκες του παλιού λιμανιού της Βαλέτα. Έχοντας ένα καλό λιμάνι κρουαζιέρας και ένα σύγχρονο αεροδρόμιο, δεν ήταν δύσκολο να προσελκύσει εταιρείες κρουαζιέρας να κάνουν εκεί home port, δηλαδή να ξεκινούν και να τελειώνουν τις κρουαζιέρες στη Μάλτα. Τα οφέλη για την τοπική οικονομία είναι τεράστια καθώς πέρα από τα λιμενικά τέλη και τον ανεφοδιασμό των κρουαζιερόπλοιων, κάθε επιβάτης ξοδεύει στο λιμάνι που ξεκινά την κρουαζιέρα του τρεις φορές περισσότερα σε σχέση με τα λιμάνια που κάνει διέλευση.
Ωστόσο η κρουαζιέρα είναι απλά ένα κομμάτι από αυτά που συνθέτουν το success story του Μαλτέζικου τουρισμού.
Η χώρα υποδέχεται κάθε χρόνο 1,8 εκατομμύριά τουρίστες χωρίς αυτούς της κρουαζιέρας, σχεδόν τετραπλάσιους από τον πληθυσμό της. Μεγάλες ξενοδοχειακές αλυσίδες έχουν επενδύσει στο νησί, που την σημερινή του εικόνα διαμόρφωσαν οι Ιωαννίτες Ιππότες όταν το 1530 εγκατέλειψαν την Ρόδο και μετακόμισαν εκεί. Τα δημιουργήματα τους στην Μεδίνα, τη Βαλέτα και άλλους ιστορικούς οικισμούς, αποτελούν σήμερα σκηνικό για πολλές κινηματογραφικές ταινίες και άλλες οπτικοακουστικές παραγωγές.
Πράγματι η Μάλτα είναι από τους πιο φιλικούς προορισμούς για τις συγκεκριμένες παραγωγές γι΄αυτό και σε εξωτερικούς χώρους ή στα στούντιο που διαθέτει, γυρίστηκαν μερικές από τις πιο γνωστές ταινίες όπως ο Μονομάχος με τον Ράσελ Κρόου, η Τροία με τον Μπραντ Πητ και πολλές ακόμη. Τα οφέλη για το νησί σε ζεστό χρήμα και τουριστική προβολή είναι τεράστια.
Τα τελευταία χρόνια οι μαρίνες του νησιού έχουν γεμίσει από μεγάλα πολυτελή γιοτ. Πάμπλουτοι όλου του κόσμου ελλιμενίζουν εκεί τα σκάφη τους εκμεταλλευμένοι τις καλές υποδομές αλλά και το φορολογικό καθεστώς. Η Μάλτα είναι στην πρώτη τριάδα των χωρών της Ευρώπης με τα περισσότερα πολυτελή σκάφη να φέρουν τη σημαία της.
Ακόμη και η απαιτητική Ryanair επένδυσε στη Μάλτα. Έκανε κάτι παραπάνω από μια βάση για τα αεροσκάφη της . Σε κοινοπραξία με την κρατική Air Malta, δημιούργησε μια νέα αεροπορική εταιρεία την Malta Air με αρχικό στόλο 10 αεροσκάφη. Επίσης στα σχέδια της είναι και η δημιουργία τεχνικής βάσης για τη συντήρηση των αεροσκαφών.
Ωστόσο η μικρότερη χώρα της Ευρωπαϊκής Ένωσης, είναι φιλική και στις ξένες επενδύσεις. Τα τελευταία χρόνια δεκάδες εταιρείες υψηλής τεχνολογίας επένδυσαν στο νησί προσελκύοντας εξειδικευμένα στελέχη απ’ όλο τον κόσμο. Οι ντόπιοι ονομάζουν αυτές τις εταιρείες εργοστάσια χωρίς φουγάρα. Ο πληθυσμός του νησιού αυξήθηκε κατά 27% την τελευταία δεκαετία φτάνοντας τις 505 χιλιάδες εκ των οποίων οι 115 χιλιάδες είναι ξένοι. Οι Έλληνες που κάποτε με τα βίας ξεπερνούσαν του 40, τώρα είναι πάνω από χίλιοι.

Πως έγινε αυτό το θαύμα;
Όπως μας εξηγεί ο τουριστικός πράκτορας Στέφανος Χατζημανώλης που ειδικεύεται στον συγκεκριμένο προορισμό και έζησε στη Μάλτα αρκετά χρόνια υποδεχόμενος τουριστικά γκρουπ από την Ελλάδα: «Η Μάλτα που μπήκε στην Ευρωπαϊκή Ένωση 24 χρόνια μετά την Ελλάδα, αξιοποίησε στο έπακρο τα ευρωπαϊκά κονδύλια δημιουργώντας σύγχρονες υποδομές. Εκμεταλλεύτηκε τη θέση της στο χάρτη και αντιμετώπισε τουρισμό και επενδύσεις με ανοιχτό μυαλό και φιλικό πνεύμα. Προπάντων με σχέδιο και όραμα. Το αποτέλεσμα είναι το τουριστικό χρήμα να ρέει όταν κάποτε αποτελούσε τόπο διακοπών κυρίως των Βρετανικών ΚΑΠΗ…»

 

 

 

guest
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments