Κείμενο – φωτογραφίες: Νίκος Τριγκίδης, αρχιτέκτων μηχανικός

Έληξε με το τέλος Αυγούστου η προσφορά του μηνιαίου εισιτηρίου των 9 € για τις δημόσιες συγκοινωνίες στη Γερμανία. Με αφορμή την ενεργειακή κρίση και την ραγδαία άνοδο του κόστους των καυσίμων, ήταν ένα μέτρο ελάφρυνσης για τις μετακινήσεις των πολιτών.
Σύμφωνα με επίσημα στοιχεία, από την 1η Ιουνίου και μέχρι 31 Αυγούστου κόπηκαν περισσότερα από 52.000.000 εισιτήρια. Η γερμανική Κυβέρνηση χρηματοδότησε το πρόγραμμα αυτό με 2,5 δισεκατομμύρια ευρώ. Οι πολίτες στη Γερμανία, συμπεριλαμβανομένων και των αλλοδαπών τουριστών, απολάμβαναν για τους 3 συνεχόμενους καλοκαιρινούς μήνες μία πολύ φθηνή προσφορά μετακίνησης στα αστικά μέσα μαζικών μεταφορών. Παιδιά κάτω των 6 ετών ταξίδευαν δωρεάν.
Το εισιτήριο των 9 ευρώ ήταν διαθέσιμο προς χρήση σε όλα τα διαφορετικά τοπικά δίκτυα δημοσίων μεταφορών σε ολόκληρη τη Γερμανία. Αυτό σημαίνει ότι δεν χρειάζονταν άλλο νέο εισιτήριο όταν ταξιδεύατε σε άλλη περιοχή, πόλη ή κρατίδιο της Γερμανίας. Το εισιτήριο ίσχυε απεριόριστα για όλα τα περιφερειακά μέσα, τρένα, λεωφορεία, τραμ, κλπ. Έτσι μπορούσε κανείς να ταξιδεύει μεγάλες αποστάσεις, συνάμα ακόμη και σε γειτονικές συνοριακές πόλεις του εξωτερικού.
Μία σημαντική ακόμη προσφορά δόθηκε σε όλους όσους δεν είχαν την οικονομική δυνατότητα να απολαύσουν καλοκαιρινές διακοπές στο εξωτερικό. Με το μέτρο αυτό τους έδινε τη δυνατότητα να γνωρίσουν -οικονομικά- τους τόπους και τους πολιτιστικούς θησαυρούς της πατρίδας τους.
Την προσφορά αυτή εκμεταλλευτήκαμε κι εμείς. Με μία σειρά από φωτογραφίες επισκεπτόμαστε μαζί σας τις πόλεις Μπάντεν – Μπάντεν, Φράιμπουργκ, Χαϊδελβέργη, Μάνχαϊμ, Nagold, Calw, Ουλμ , Βύρτσμπουργκ στη Νότιο-Δυτική Γερμανία.
Η λήξη του προγράμματος άπλωσε μία σκιά απογοήτευσης στην αίσθηση των πολιτών. Η θέληση για μία συνέχεια βρίσκει μεγάλο ενδιαφέρον. Τόσο από τα ημερήσια μέσα ενημέρωσης όσο και από την πλευρά πολιτικών κομμάτων γίνονται νέες προτάσεις για νέα παρόμοια προγράμματα.

 

 

guest

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments