Η αντικατάσταση αεροπορικών δρομολογίων μικρών αποστάσεων με αντίστοιχα σιδηροδρομικά, δεν είναι πλέον μια συζήτηση θεωρητικού επιπέδου. Σε χώρες όπως η Γερμανία, η Αυστρία και η Γαλλία έxει ήδη ξεκινήσει. Μάλιστα υπάρχει συνδυασμός αεροπορικών και σιδηροδρομικών δρομολογίων ώστε ο επιβάτης με ένα εισιτήριο να κινηθεί και με τα δυο μέσα μέχρι να φτάσει στον προορισμό του. Σταδιακά όλο και περισσότερα αεροπορικά δρομολόγια μικρών αποστάσεων δίνουν τη θέση τους σε σιδηροδρομικά ενώ στη Γαλλία υπάρχει η πρόθεση ακόμη και να απαγορευτούν τα αεροπορικά δρομολόγια μικρών αποστάσεων αν μπορούν να αντικατασταθούν με τρένα υψηλής ταχύτητας.
Μία έρευνα που πραγματοποιήθηκε για λογαριασμό της Greenpeace από το ιταλικό ινστιτούτο OBC-Transeuropa, αναφέρει ότι το ένα τρίτο των πιο συχνών πτήσεων μικρών αποστάσεων στην Ευρώπη, θα μπορούσε να αντικατασταθεί από τον σιδηρόδρομο. Τα πιο ενδιαφέροντα στοιχεία της έρευνας είναι:
– Το 34% των πιο συχνών πτήσεων στην ΕΕ διάρκειας 1-2 ωρών μπορούν να γίνουν με τρένα σε χρόνους κάτω των έξι ωρών με τα περισσότερα εξ αυτών των σιδηροδρομικών δρομολογίων να έχουν μέσο όρο διάρκειας τις τέσσερις ώρες.
– Για κάθε επιβάτη αεροσκάφους της πτήσης Βερολίνου-Φρανκφούρτης παράγονται127 λίτρα αερίων του θερμοκηπίου, ενώ για ένα επιβάτη του τρένου στην ίδια διαδρομή αντιστοιχούν από 11 λίτρα.
– Μαζί με τα απευθείας νυχτερινά τρένα, σχεδόν το 50% όλων των σύντομων αεροπορικών ταξιδιών στην Ευρώπη θα μπορούσαν να γίνουν άνετα με τον σιδηρόδρομο αντί για αεροπλάνο
– Η αντικατάσταση των 250 συχνότερων πτήσεων για μικρές αποστάσεις στην Ευρώπη με τρένα θα είχε ως αποτέλεσμα μια ετήσια μείωση της εκπομπής διοξειδίου του άνθρακα περίπου 23,5 εκατομμυρίων τόνων. Αυτό αντιστοιχεί στις ετήσιες εκπομπές CO2 ολόκληρης της Κροατίας.
Ωστόσο η Greenpeace τονίζει πως για να συμβεί αυτό θα πρέπει να βελτιωθούν οι σιδηροδρομικές συνδέσεις, να αυξηθεί η ταχύτητα των τρένων και να μειωθεί σημαντικά η τιμή των εισιτηρίων, ώστε να γίνει πιο ελκυστική επιλογή για τους ταξιδιώτες.
Λέτε να το δούμε ποτέ αυτό στο Αθήνα – Θεσσαλονίκη;

guest
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments