Κείμενο – φωτογραφία: Omorfa Taxidia
Στον κεντρικό πεζόδρομο του Κισινάου, την οδό Eugen Doga, δύο χάλκινα αγάλματα σε φυσικό μέγεθος, αποτελούν ένα από τα πιο διάσημα, αγαπημένα και πολυφωτογραφημένα αξιοθέατα της Μολδαβικής πρωτεύουσας.
Αναπαριστούν ένα νεαρό ζευγάρι που έχει δώσει ραντεβού:
• Το αγόρι κοιτάζει το ρολόι του με ανυπομονησία. Κρατά ένα μπουκέτο λουλούδια περιμένοντας την αγαπημένη του. Είναι στηριγμένος σε ένα φανάρι του δρόμου.
• Το κορίτσι περπατάει ξυπόλητη λίγα μέτρα πιο πέρα, κρατώντας τα ψηλοτάκουνα παπούτσια της στο χέρι, δείχνοντας ότι βιάζεται να φτάσει στο ραντεβού.
Είναι το “Μνημείο των Εραστών” που φιλοτεχνήθηκε από τον γνωστό Μολδαβό γλύπτη Pavel Obreja. για να αποτυπώσει την αθωότητα, τον ενθουσιασμό και τη διαχρονικότητα του νεανικού έρωτα.
Η επιλογή της οδού Eugen Doga δεν ήταν τυχαία. Ο πεζόδρομος είναι στρωμένος με κυβόλιθους που θυμίζουν τα πλήκτρα ενός πιάνου (προς τιμήν του σπουδαίου Μολδαβού συνθέτη Eugen Doga). Το άγαλμα δένει απόλυτα με την καλλιτεχνική και χαλαρή ατμόσφαιρα του δρόμου, ο οποίος είναι γεμάτος καφέ και μπαρ.
Όπως συμβαίνει με κάθε δημοφιλές άγαλμα, έτσι και γι’ αυτό έχουν δημιουργηθεί ορισμένα “έθιμα”:
• Οι ντόπιοι και οι τουρίστες συνηθίζουν να αγγίζουν το ρολόι του αγοριού ή τα παπούτσια που κρατάει το κορίτσι, κάνοντας μια ευχή για την προσωπική τους ζωή.
• Επίσης έχει γίνει το πιο δημοφιλές σημείο των ραντεβού για τα πραγματικά ζευγάρια της πόλης.













