Μια ξεχωριστή παρουσία στη χθεσινή εκδήλωση που έγινε στο πλοίο Smyrna Di Levante στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης για την έναρξη του ακτοπλοϊκού δρομολογίου Θεσσαλονίκης –Σμύρνης, ήταν του πρώην Δημάρχου Γιάννη Μπουτάρη.
Και αυτό γιατί οι προσπάθειες για την ακτοπλοϊκή σύνδεση της Θεσσαλονίκης με τη Σμύρνη ξεκίνησαν από αυτόν πριν από 11 χρόνια, όταν ο τότε Δήμαρχος Θεσσαλονίκης έκανε άνοιγμα στην Τουρκία για την προσέλκυση Τούρκων τουριστών την πόλη, άνοιγμα που τα επόμενα χρόνια έφερε πολλούς τουρίστες όχι μόνο στη Θεσσαλονίκη αλλά και άλλες περιοχές της Βόρειας Ελλάδας.
Ήταν Μάιος του 2011 όταν ο Γιάννης Μπουτάρης επικεφαλής αποστολής του Δήμου επισκέφθηκε πρώτη φορά τη Σμύρνη, για να προβάλει τη Θεσσαλονίκη ως τουριστικό και επιχειρηματικό προορισμό.
Έτυχε θερμής υποδοχής από τον εκεί ομόλογο του αλλά και από τον δραστήριο Πρόεδρο του πανίσχυρου επιμελητηρίου της Σμύρνης Εκρέμ Ντερμιτάς. Ο Πρόεδρος του επιμελητηρίου παρουσίασε στον κ. Μπουτάρη μελέτη που έλεγε πως κάθε χρόνο 17 χιλιάδες φορτηγά από την Τουρκία και άλλες χώρες της Μέσης Ανατολής, διέσχιζαν την χώρα για να φτάσουν στα ελληνοτουρκικά σύνορα και από εκεί στην Ηγουμενίτσα, για να πάρουν καράβι και να συνεχίσουν στην Ευρώπη. Μια ακτοπλοϊκή σύνδεση ανάμεσα στην Σμύρνη και την Θεσσαλονίκη θα έκανε πιο εύκολη και γρήγορη τη μεταφορά προϊόντων προς την Ευρώπη, αλλά θα βοηθούσε και στην ανάπτυξη των τουριστικών και οικονομικών σχέσεων ανάμεσα στις δυο περιοχές.
Έκτοτε ξεκίνησε η προσπάθεια για την ακτοπλοϊκή σύνδεση των δυο πόλεων, αλλά όπως αποκάλυψε χθες ο κ. Μπουτάρης μιλώντας σε δημοσιογράφους, συνάντησε πολλά προβλήματα. Αφενός το λιμάνι της Σμύρνης ήταν οικονομικά ασύμφορα για μια ακτοπλοϊκή σύνδεση και αφετέρου η Αθήνα έβαζε εμπόδια καθώς ήθελε τη γραμμή να καταλήγει στο Λαύριο, πράγμα που λίγα χρόνια αργότερα συνέβη χωρίς όμως επιτυχία.
Σημαντική λεπτομέρεια: Σε εκείνη την πρώτη αποστολή του Δήμου Θεσσαλονίκης στη Σμύρνη, τον κ. Μπουτάρη συνόδευε ο τότε αντιδήμαρχος και σημερινός Δήμαρχος Κωνσταντίνος Ζέρβας, που ωστόσο στη χθεσινή εκδήλωση ήταν σαν δυο ξένοι στο ίδιο πλοίο.
Όσον αφορά στην βιωσιμότητα του συγκεκριμένου δρομολογίου, αυτό θα πετύχει και θα έχει διάρκεια μόνο εφόσον το γκαράζ τους γεμίζει με φορτηγά, καθώς η επιβατική κίνηση ανάμεσα στις δυο πόλεις είναι μικρή. Ωστόσο πληροφορίες αναφέρουν πως οι τελωνειακές αρχές στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης δεν έχουν τις απαραίτητες υποδομές για να εκτελωνίζουν τα φορτηγά που θα φτάνουν στο λιμάνι από τη Σμύρνη. Αν δεν λυθούν αυτά τα θέματα τότε το Smyrna di Levante θα επιστρέψει στο Ιόνιο, εκεί όπου δραστηριοποιείται με ευτυχία η ιδιοκτήτρια Levante Ferries…

Subscribe
Ειδοποίηση για
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments