Από τότε που ο Μπουτάρης έβαλε σε πρώτη προτεραιότητα την τουριστική ανάπτυξη της Θεσσαλονίκης, έγινε πολύ της μόδας διάφοροι σχετικοί και άσχετοι φορείς της πόλης να ανακοινώνουν δράσεις προς αυτή την κατεύθυνση. Δυστυχώς οι περισσότερες από αυτές εξανεμίζονται πριν στεγνώσει το μελάνι από τα σχετικά δημοσιεύματα του τοπικού τύπου. Ενέργειες εμφανώς ανούσιες και αναποτελεσματικές, που ανακοινώνονται για να έχουν οι συγκεκριμένοι φορείς να κοκορεύονται ότι κάτι κάνουν και αυτοί για την τουριστική προοπτική της πόλης. Άλλωστε ποιος θα θυμηθεί να ρωτήσει για το αποτέλεσμα τους;
Μια ακόμη ενέργεια όχι απαραίτητα τέτοια, ανακοινώθηκε χθες. Εμπνευστές της είναι ο Εμπορικός Σύλλογος, το Κέντρο Βυζαντινών Ερευνών του ΑΠΘ και η Ιερά Μητρόπολη Θεσσαλονίκης. Στόχος τους είναι να αναδείξουν τη Βυζαντινή φυσιογνωμία της Θεσσαλονίκης ώστε αυτό να της χαρίσει φήμη και αναγνωρισιμότητα και εντέλει να προσελκύσει παντός είδους επισκέπτες.
Στη συνέντευξη τύπου που δόθηκε χθες (φώτο) ακούστηκαν μεγάλα λόγια για το Βυζαντινό παρελθόν της πόλης και άλλα τόσα για τους στόχους της συγκεκριμένης δράσης.
Δεν ακούστηκε ωστόσο καμιά λεπτομέρεια για το τι ακριβώς θέλουν να κάνουν οι εμπνευστές της και πως σκοπεύουν να το πετύχουν. Δεν ήταν έτοιμοι και θα το ανακοινώσουν σε νεότερη συνέντευξη τύπου, αν και οι ίδιοι αποκάλυψαν πως εδώ και τρία χρόνια προετοιμάζουν το σχέδιο τους.
Το σίγουρο είναι πως για αρχή θα ξεκινήσουν με τριήμερες εκδηλώσεις από τις 4 έως τις 6 Νοεμβρίου. Τι είναι αυτές οι εκδηλώσεις; Συναυλία στο Μέγαρο μουσικής με θέμα «Μουσικές στα Ίχνη του Βυζαντίου», Επιστημονική Ημερίδα με τίτλο «Ο Βυζαντινός Πολιτισμός ως Εργαλείο Οικονομικής Ανάπτυξης: Η Περίπτωση της Θεσσαλονίκης» και Πατριαρχική – Αρχιερατική Θεία Λειτουργία στον Ιερό Ναό του Αγίου Δημητρίου.
Στο μεταξύ αναζητούνται χρήματα από Ευρωπαϊκά προγράμματα καθώς χωρίς αυτά οι ίδιοι παραδέχτηκαν πως δύσκολα θα έχει συνέχεια η προσπάθεια τους. Ο Εμπορικός Σύλλογος διέθεσε προς το παρόν 180 ευρώ.
Φυσικά όλα αυτά δεν είναι αρμοδιότητα κανενός εμπορικού συλλόγου και καμιάς Μητρόπολης. Αρμόδιος για να αναδείξει το οποιοδήποτε ιστορικό παρελθόν μιας πόλης για τουριστικούς λόγους είναι ο Οργανισμός Τουρισμού. Ωστόσο όπως είπε ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου κ. Φιλιππίδης, “ο Οργανισμός Τουρισμού δεν κάνει το συν στην πόλη, δηλαδή υπολειτουργεί, γι’ αυτό και αναγκαζόμαστε να εμπλακούμε εμείς. Δυστυχώς λασπώσαμε” είπε ο πρόεδρος.
Κατά τ΄άλλα, οι περισσότεροι από τους ομιλητές, πέρα από τα ωραία λόγια, έδειξαν να αγνοούν σε τι κατάσταση βρίσκονται τα βυζαντινά μνημεία της Θεσσαλονίκης. Ίσως να μην τα έχουν επισκεφτεί ποτέ. Ούτε ρώτησαν κάποιον από τους επίσημους ξεναγούς της πόλης για να μάθουν για τον φαιδρό τρόπο με τον οποίο λειτουργούν κάποια από αυτά, καθώς η λειτουργία τους και η είσοδος των τουριστών σ΄αυτά εξαρτάται από τον καντηλανάφτη ή από τις κυρίες της επιτροπής.
Ωστόσο αυτά τα μνημεία είναι η βάση για την ανάδειξη της Βυζαντινής φυσιογνωμίας της πόλης. Χωρίς αυτά Βυζαντινή φυσιογνωμία της Θεσσαλονίκης δεν υπάρχει.
Επίσης έδειξαν να αγνοούν βασικά στοιχεία τουριστικού μάρκετινγκ και προώθησης, άλλα δεν είναι η πρώτη φορά…

Subscribe
Ειδοποίηση για
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments