Θεωρητικά, η Τουρκική αγορά είναι από τις πιο σημαντικές για την Ελλάδα. Πάνω από ένα εκατομμύριο τούρκοι τουρίστες έρχονται κάθε χρόνο στη χώρα μας για διακοπές, ένας αριθμός που συνεχώς αυξάνεται. Για τα νησια του Βορείου Αιγαίου, είναι η πιο σημαντική αγορά καθώς οι ίδιοι οι νησιώτες λένε πως τώρα με τις προσφυγική κρίση, οι Τούρκοι είναι αυτοί που κρατούν ζωντανές τις τουριστικές επιχειρήσεις.
Το ίδιο σημαντική είναι και για τη Βόρεια Ελλάδα, ιδιαίτερα για τη Θεσσαλονίκη καθώς στα ξενοδοχεία της πόλης, είναι η δεύτερη ξένη εθνικότητα σε αριθμό διανυκτέρευσαν πίσω από τους κύπριους.
Λόγω των γνωστών προβλημάτων στη γειτονική χώρα, τώρα είναι μια καλή ευκαιρία η Βόρεια Ελλάδα να αυξήσει τα νούμερα των Τούρκων τουριστών, καθώς πολλοί γείτονες, για τους ίδιους λόγους με τους ξένους, δεν θέλουν κα κάνουν διακοπές στην Τουρκία και αναζητούν άλλους προορισμούς. Και δεν είναι μόνο οι τουρίστες, Είναι και τα συνέδρια, οι εταιρικές εκδηλώσεις και πολλά άλλα ακόμη που ψάχνουν να πάνε εκτός Τουρκίας.
Σ΄όλα αυτά να προσθέσουμε πως τα τελευταία χρόνια έχει αναπτυχτεί στα τουρκικά μέσα μαζικής ενημέρωσης και κυρίως στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, μια πολύ θετική εικόνα για την τουριστική Ελλάδα. Τους τούρκους τους αρέσει η Ελλάδα καθώς σύμφωνα με τα δικά τους σχόλια, την βρίσκουν ομορφότερη, φτηνότερη, πιο αυθεντική και πιο elegant σε σχέση με τη χωρά τους. (Είχαμε αναφερθεί σχετικά σε άλλη ανάρτηση παλαιότερα).
Ωστόσο μια τουριστική αγορά είναι σαν το χωράφι. Θα πρέπει να την καλλιεργείς και να τη φροντίζεις συνεχώς για να σου προσφέρει καρπούς. Αλλιώς το χωράφι θα γίνει άγονο.
Παρόλα αυτά, η ελληνική παρουσία στην τουριστική έκθεση της Κωνσταντινούπολη, μια από τις μεγαλύτερες στην Ευρώπη, που πραγματοποιήθηκε πριν μερικές μέρες, ήταν σχεδόν ανύπαρκτη. Ελάχιστοι εκπρόσωποι φορέων και τουριστικών επιχειρήσεων πήγαν στην έκθεση για να συνεχίσουν αυτό που ξεκίνησαν πριν μερικά χρόνια και έφερε γρήγορα καρπούς. Φέτος το χωράφι έμεινε ακαλλιέργητο.
Ρωτήσαμε κάποιους εκπροσώπους φορέων γιατί δεν πήγαν φέτος στην έκθεση και μας έδωσαν την ίδια απάντηση. Φοβηθήκαν την τρομοκρατία. Ένας από αυτούς ωστόσο ήταν πιο ειλικρινής. «Τι να κάνουμε στην Κωνσταντινούπολη τώρα που έκλεισε το Ρέινα;» Πράγματι το γνωστό κοσμικό κλαμπ με την τραγική τρομοκρατική επίθεση που δέχτηκε την πρωτοχρονιά, μιλούσε ελληνικα κάθε χρόνο τις μέρες της τουριστικής έκθεσης.
Φυσικά αυτό δείχνει έναν απίστευτο ερασιτεχνισμό. Τελικά όλοι αυτοί που με χρήματα του ελληνικού λαού περιφέρονται σε διάφορες εκθέσεις του εξωτερικού για να προβάλουν την Ελλάδα, το κάνουν με βάση όχι τις ανάγκες του προορισμού που εκπροσωπούν, αλλά με το αν περάσουν καλά ή όχι στην πόλη που διοργανώνεται η έκθεση. Αν η πόλη είναι του γούστου τους θα πάνε, αν δεν είναι του γούστου τους ή έχει θέματα τρομοκρατίας και δεν θα μπορούν να κάνουν τις βόλτες τους με άνεση, δε θα πάνε.
Φαίνεται απίστευτο αλλά περίπου σε αυτά τα επίπεδα κινείται στο μεγαλύτερο μέρος της η τουριστική προβολή και προώθηση της χώρας, Δηλαδή σε ερασιτεχνικά.
Την ιδία ώρα επαγγελματίες από 100 και πλέον χώρες που δεν φοβήθηκαν, όργωναν τα περίπτερα της έκθεσης διεκδικώντας μεγαλύτερο κομμάτι από την μεγάλη πίτα της τουρκικής τουριστικής αγοράς.

Subscribe
Ειδοποίηση για
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments