Γράφει ο Σάκης Παπαδόπουλος

 

Στον τουρισμό όπως και σε όλες τις δραστηριότητες, για να θερίσεις θα πρέπει πρώτα να σπείρεις. Σπέρνω στον τουρισμό σημαίνει βελτιώνω και εμπλουτίζω το τουριστικό μου προϊόν και το προβάλω με τρόπο σύγχρονο και αποτελεσματικό, με τεχνοκρατική αντίληψη, με συγκεκριμένους στόχους που περιγράφονται σε ένα μακρόπνοο πλάνο τουριστικής ανάπτυξης που έχει αρχή, μέση και τέλος, μα πάνω από όλα έχει όραμα.
Στη Θεσσαλονίκη δεν έχουμε τίποτε από όλα αυτά. Το τουριστικό προϊόν εμπλουτίζεται κυρίως με νέα ξενοδοχεία και μικρές επιχειρήσεις με τουριστικό ενδιαφέρον, αλλά το μάρκετινγκ, η τουριστική προβολή και προώθηση της πόλης, λειτουργούν με όρους της δεκαετίας του ογδόντα. Χωρίς σχέδιο, χωρίς όραμα, χωρίς τεχνοκρατική αντίληψη.
Και αυτό γιατί η τουριστική προβολή της πόλης έχει παραδοθεί σε χέρια άσχετων πολιτικών που πρωτίστως νοιάζονται για την προσωπική τους προβολή, την καλοπέραση τους με τζάμπα πολυτελή ταξιδάκια στο εξωτερικό και δράσεις για την αύξηση της εκλογικής τους πελατείας. Κάνουν περιστασιακές δράσεις προβολής, χωρίς σχέδιο και στόχο, είτε για να περνάνε καλά, είτε για να προβάλλονται μέσα από δελτία τύπου που σερβίρουν κουτόχορτο.
Και το αποτέλεσμα δεν άργησε. Όπως ανακοίνωσε σήμερα η Ένωση Ξενοδόχων, το πρώτο εξάμηνο του έτους, οι διανυκτερεύσεις στα ξενοδοχεία της Θεσσαλονίκης ήταν μειωμένες κατά 25% σε σχέση με το πρώτο εξάμηνο του 2019, τελευταία χρονιά πριν την πανδημία.
25% λιγότερες διανυκτερεύσεις όταν σε όλη την Ευρώπη από τον περασμένο Μάρτιο, οπότε είχαμε άρση των ταξιδιωτικών περιορισμών, γίνεται ένα τουριστικό πάρτι. Ο κόσμος μετά από δυο χρόνια περιορισμών ξεχύθηκε στα ταξίδια. Μικροί και μεγάλοι προορισμοί γέμισαν ασφυκτικά. Έφτασαν και ξεπέρασαν τα νούμερα του 2019. Το ίδιο και προορισμοί στην Ελλάδα που έχουν πλησιάσει σε απόσταση αναπνοής τα νούμερα του 2019 και σε πολλές περιπτώσεις τα έχουν ξεπεράσει.
Θλιβερή εξαίρεση η Θεσσαλονίκη η οποία παραμένει ένας σχεδόν άγνωστος προορισμός στον τουριστικό χάρτη της Ευρώπης που ζει από τα τουριστικά υπολείμματα των άλλων.
Έτσι δεν είναι τυχαίο που αυτές τις μέρες, στην κορύφωση της τουριστικής περιόδου, στους δρόμους του κέντρου της Θεσσαλονίκης βλέπεις λίγους τουρίστες συγκριτικά με άλλους αστικούς προορισμούς, στην περιοχή του Βασιλικού Θεάτρου που κάποτε δεν μπορούσες να περάσεις από τα σταθμευμένα τουριστικά λεωφορεία, τώρα βλέπεις ελάχιστα ή καθόλου, στα ανοιχτά λεωφορεία που κάνουν Sightseeing οι τουρίστες τις περισσότερες φορές μετρούνται στα δάκτυλα του ενός χεριού, ακόμη και στο αεροδρόμιο που αυτή την εποχή θα έπρεπε να γίνεται χαμός η κίνηση δεν θυμίζει τα προ του 2019 επίπεδα. Μάλιστα το αεροδρόμιο «Μακεδονία» είναι στα πέντε από τα 14 της Fraport, που τον Ιούνιο κατέγραψαν πτώση σε σχέση με το 2019.
Αυτή την εποχή τα ξενοδοχεία της πόλης κινούνται κυρίως με βαλκάνιους που σταματούν στην Θεσσαλονίκη για μια βραδιά πριν συνεχίσουν για τον τελικό προορισμό των διακοπών τους, και λίγα γκρουπ ισραηλινών και άλλων εθνικοτήτων. Τον Σεπτέμβριο και τον Οκτώβριο λόγω της ΔΕΘ, των συνεδρίων και επαγγελματικών ταξιδιών θα δουλέψουν καλά και μετά όπως λέει η σημερινή ανακοίνωση της Ένωσης Ξενοδόχων έρχεται ένας ακόμη ανησυχητικός χειμώνας.

Subscribe
Ειδοποίηση για
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments