Όταν η Fraport κέρδισε το διαγωνισμό για να αναλάβει την αναβάθμιση, ανάπτυξη και διαχείριση δεκατεσσάρων από τα περιφερειακά αεροδρόμια της χώρας για σαράντα χρόνια, το κλίμα που συνάντησαν οι άνθρωποι της ήταν απολύτως εχθρικό. Οι συνδικαλιστές των αεροδρομίων έπαιζαν το τελευταίο τους χαρτί, προκειμένου να μην φύγουν τα αεροδρόμια από τα χέρια τους. Δεν τους ένοιαζε που τα αεροδρόμια ήταν ερείπια, που δυσφημούσαν τη χώρα και κρατούσαν χαμηλά τον πήχη της τουριστικής ανάπτυξης, αρκεί να τα συνδιοικούσαν και να παίρνουν τους παχυλούς μισθούς τους, ακόμη και τώρα που η κυβέρνηση “κλέβει” και τη μπουκιά από το στόμα απλών μισθωτών και συνταξιούχων
Έτσι όταν οι άνθρωποι της Fraport επισκέπτονταν τα αεροδρόμια προκειμένου να δουν τι θα παραλάβουν και τι έργα πρέπει να κάνουν σ΄αυτά, οι συνδικαλιστές τους απαγόρευαν την είσοδο, δημιουργούσαν επεισόδια και προπηλακισμούς, και άλλα παρόμοια. Την θλιβερή αυτή κατάσταση σιγοντάριζαν ντόπιοι πολιτικάντηδες, (περιφερειάρχες, δήμαρχοι, κομματάρχες κλπ) που ανήκουν στο σημερινό κυβερνών κόμμα, που ως αντιπολίτευση κάποτε διαλαλούσε πως δεν θα παραχωρούσε επ’ ουδενί τα αεροδρόμια σε ιδιώτη.
Βλέποντας αυτή τη θλιβερή κατάσταση, οι Γερμανοί είχαν σχεδόν αποφασίσει να τα παρατήσουν και να αποσυρθούν από την επένδυση τους. Ποιος δίνει δισεκατομμύρια για να τον βρίζουν και να τον προπηλακίζουν;
Αυτό που τους κράτησε τελικά στην Ελλάδα, ήταν η επίσκεψη που έκαναν στη Θεσσαλονίκη. Η θερμή υποδοχή που είχαν από τον Δήμαρχο Γιάννη Μπουτάρη αλλά και ντόπιους φορείς, τους έπεισε πως αυτοί που αντιδρούσαν ήταν μια μικρή μειοψηφία και πως ο απλός κόσμος και οι εκπρόσωποι της οικονομίας και του τουρισμού, ήθελαν την παραχώρηση και την αναβάθμιση των αεροδρομίων. Αμέσως μετά την επίσκεψη τους στη Θεσσαλονίκη, πήγαν στην Γερμανία και έκαναν θετική εισήγηση στο διοικητικό συμβούλιο της Fraport , το οποίο τελικά αποφάσισε ομόφωνα να μην αποσυρθεί από την επένδυση της στην Ελλάδα.
Αυτό αποκάλυψαν τα ίδια τα στελέχη της Fraport, σε συνάντηση που είχαν με στελέχη του Δήμου πριν μερικές μέρες στο Δημαρχείο, όταν ανέβηκαν στη Θεσσαλονίκη για να παρουσιάσουν σε εκπροσώπους παραγωγικών φορέων της πόλης, το τι θα κάνουν στο αεροδρόμιο της Θεσσαλονίκης. (πλήρες ρεπορτάζ σε προηγούμενη ανάρτηση).
Ωστόσο η Fraport δεν τόλμησε να κάνει την υπέρβαση. Παρ΄όλο που παραλαμβάνει αεροδρόμια που όλα είναι στην περιφέρεια, παρ’όλο που η ναυαρχίδα της είναι το αεροδρόμιο της Θεσσαλονίκης και επενδύει σ΄αυτό σχεδόν το ένα τρίτο των χρημάτων που θα επενδύσει συνολικά και στα 14 αεροδρόμια, η έδρα της εταιρείας έγινε στην Αθήνα όπου δεν έχει να διαχειριστεί τίποτε.
“Το σκεφτόμασταν σοβαρά να κάνουμε την έδρα μας στην Θεσσαλονίκη” είπε ο διευθύνων σύμβουλος της Fraport Greece Αλεξάντερ Ζίνελ, απαντώντας σε ερώτηση των Όμορφων Ταξιδιών στην εκδήλωση με τους παραγωγικούς φορείς σε αίθουσα του ΕΒΕΘ. “Ωστόσο μας συμβούλευσαν (ΣΣ. ποιοι άραγε;) να κάνουμε την έδρα στην Αθήνα καθώς μας είπαν πως η δομή του κράτους είναι αθηνοκεντρική και θα έπρεπε να βρισκόμαστε συνεχώς σε ένα αεροπλάνο προς την Αθήνα για να λύνουμε τα θέματα. Ωστόσο στη Θεσσαλονίκη θα είναι η έδρα των τεχνικών υπηρεσιών μας που θα εξυπηρετούν και τα 14 αεροδρόμια που θα αναλάβουμε”.
Πάντως αν γινόταν η έδρα της εταιρείας στην Θεσσαλονίκη θα ανέβαζε αρκετά το ηθικό της πόλης, που δεκαετίας τώρα βλέπει τις σημαντικότερες εταιρείες της Βόρειας Ελλάδας να φεύγουν και να κάνουν τις έδρες τους στην Αθήνα. Ένα μοντέλο διοίκησης μιας χώρας εντελώς καταστροφικό, πρώτα απ’όλα για την ίδια την πρωτεύουσα που κατάντησε μια πόλη-τέρας, αλλά και γα την περιφέρεια που αποτελεί απλός ένα “υποκατάστημα” του αδηφάγου κέντρου.
Εκείνο που δεν έγινε σαφές από την παρουσία των ανθρώπων της Fraport στη Θεσσαλονίκη, και προβλημάτισε αρκετά τους ντόπιους φορείς, είναι πως η μεγάλη αυτή εταιρεία θα βοηθήσει στην τουριστική ανάπτυξη της πόλης και της ευρύτερης περιοχής. Βεβαίως ο κ. Ζίνελ, υποστήριξε πως η Fraport Greece θα είναι παρούσα σε κάθε προσπάθεια των τοπικών φορέων για την τουριστική προώθηση και προβολή της πόλης.
Πως θα γίνει αυτό; Από τα κεντρικά της στην Αθήνα; Από ανθρώπους που μπορεί να είναι εξαιρετικοί σε θέματα μάρκετινγκ και προβολής αλλά δεν γνωρίζουν ούτε την πόλη ούτε τους ανθρώπους της, ούτε τις προσπάθειες που κάνει για να αναπτύξει τον τουρισμό; Είναι απολύτως βέβαιο πως η βοήθεια που σκοπεύει να δώσει η Fraport στους φορείς της πόλης και της ευρύτερης περιοχής που προσπαθούν για την ανάπτυξη του τουρισμού, βοήθεια περισσότερο σε τεχνογνωσία και λιγότερο σε μέσα, θα είναι πιο αποτελεσματική αν δημιουργηθεί ένα αντίστοιχο τμήμα μάρκετινγκ που θα εδρεύει στην Θεσσαλονίκη. Που θα γνωρίζει πρόσωπα και καταστάσεις, που θα γνωρίζει την ίδια την πόλη και την ευρύτερη περιοχή. Ωστόσο κοντός ψαλμός αλληλούια…

Πείτε τη γνώμη σας

avatar