Γράφει ο Πάνος Γεωργιάδης

“Ναι είδαμε και στο διαδίκτυο, αλλά εσύ που ξέρεις πες μας κανένα καλό ξενοδοχείο στο Παρίσι”, ” Έλα μωρέ έναν ύπνο θα ρίξουμε, μην ψάχνεις από τα ακριβά. Ξέρεις εσύ. Φτηνό και καλό. Τετράστερο, στο κέντρο, καθαρό, μοντέρνο αλλά μην ξεχνάς κυρίως φτηνό”, ” Την άλλη φορά που πήγαμε Λονδίνο την πατήσαμε. Μας εντυπωσίασαν οι φωτογραφίες στο site, αλλά μόλις μπήκαμε τρομάξαμε από τη βρωμιά!
Πόσες φορές δεν ακούσαμε ή εκστομίσαμε οι ίδιοι, τις παραπάνω φράσεις; Διότι η επιλογή της διαμονής, μπορεί να διασφαλίσει ένα απόλυτα επιτυχημένο ταξίδι ή να το κάνει τραγωδία.
Οι επιλογές καταλύματος είναι τρεις: Μέσω διαδικτύου ή διαφημιστικών εντύπων με φωτογραφίες και σχόλια, από γνώμες φίλων που πήγαν νωρίτερα, ή μέσω ταξιδιωτικού πράκτορα. Η πρώτη κατηγορία έχει θετικά και αρνητικά αλλά μπορεί να κρύβει δυσάρεστες εκπλήξεις. Παρέα από Θεσσαλονίκη κάποτε νόμιζε πως έκλεισε ευκαιρία στο Μπάνσκο, πλήρωσαν κανονικά και όταν έφτασαν διαπίστωσαν πως δεν υπήρχε τέτοιο ξενοδοχείο ! Γενικά εδώ χρειάζεται ταξιδιωτική εμπειρία σχετικά με την τοποθεσία του καταλύματος, τις παροχές του σε σχέση με την τιμή, την προβολή των φωτογραφιών κ.α
Η δεύτερη είναι αξιόπιστη λύση, αλλά ο φίλος μπορεί να σας πει τη γνώμη του μόνο για το συγκεκριμένο κατάλυμα που διέμεινε. Η μεγαλύτερη παγίδα φυσικά είναι η φράση : “Εσύ ξέρεις”, στην οποία μην τσιμπήσετε ποτέ μα ποτέ ! Διότι είναι μια πονηρή ερώτηση που στόχο έχει να σε “ανεβάσει” αλλά ταυτόχρονα να επωμιστείς εσύ το βάρος της επιλογής. και όταν γυρίσουν δυσαρεστημένοι να σου πουν ότι έφταιγες κι από πάνω.
Η κυρία της φωτογραφίας μας είναι ταξιδιωτική πράκτορας. Τη συγκεκριμένη στιγμή “επιθεωρεί” ένα δωμάτιο ξενοδοχείου στην Πράγα κατά τη διάρκεια ενός fam trip. Η συγκεκριμένη πρακτική στην ορολογία των πρακτόρων ονομάζεται inspection ( έλεγχος, επιθεώρηση), ενώ τα fam trips ή familiar trips, είναι τα “εκπαιδευτικά ταξίδια” που διοργανώνονται για να ενημερωθούν οι ταξιδιωτικοί πράκτορες σχετικά με έναν προορισμό, ξενοδοχείο κ.α. Κοντολογίς, αυτή η ταξιδιωτική πράκτορας θα δει μα κυρίως θα αξιολογήσει πριν από εσάς για εσάς. Επειδή σε μια ημέρα μπορεί να δει και 15 ξενοδοχεία, να μπει σε όλους τους τύπους δωματίων, να επισκεφτεί τους κοινόχρηστους χώρους, τα εστιατόρια, τα σπα, να ελέγξει τις αποστάσεις του ξενοδοχείου από το κέντρο της πόλης και τόσα άλλα θέματα, θα πρέπει να κρατά συνεχώς σημειώσεις.
Και όταν θα έρθει η ώρα να πάτε κάπου και θα ακούσετε τη γνώμη της, θα ξέρετε πως αυτό που σας προτείνει, το είδε, το μύρισε, κοιμήθηκε ή έφαγε εκεί. Διότι αυτή ξέρει.
Κάποιοι ζηλεύουν τα στελέχη των τουριστικών γραφείων που πηγαίνουν συνέχεια εκπαιδευτικά ταξίδια. Ωστόσο το να πας για τρεις μέρες σε κάποιον προορισμό και να τρέχεις από ξενοδοχείο σε ξενοδοχείο εντός και εκτός κέντρου, εντός και εκτός πόλης, δεν είναι κάτι εύκολο, και μόνο όσοι αγαπούν πολύ αυτή τη δουλειά το κάνουν με ευχαρίστηση. Αυτοί είναι οι καλοί επαγγελματίες του χώρου. Ξέρεις τι είναι να πας τρεις μέρες στην Πράγα και να μην προλάβεις να βγεις από μόνος σου για μια μπύρα; Να πας μια βδομάδα στο Μπαλί και να μην προλάβεις να κάνεις μια βουτιά στη θάλασσα; Μόνο αν το ζήσεις θα το καταλάβεις.

Subscribe
Ειδοποίηση για
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments