Γράφει ο Σάκης Παπαδόπουλος

Καθώς σήμερα γιορτάζεται η παγκόσμια ημέρα της γυναίκας («μέρα για τα δικαιώματα των γυναικών» είναι το σωστό) κατά κάποιο τρόπο γιορτάζει και ο τουρισμός. Και αυτό γιατί ο τουρισμός στην Ελλάδα και όλο τον κόσμο είναι (ευτυχώς) μια γυναικεία υπόθεση.
Σύμφωνα με στοιχεία, το 55% των εργαζομένων στον τουρισμό είναι γυναίκες, ποσοστό που ανεβαίνει στις δυτικές χώρες όπου οι γυναίκες έχουν ευκολότερη πρόσβαση στην εργασία. Από τις ηρωικές καμαριέρες, σερβιτόρες και λαντζιέρες μέχρι τις ρεσεψιονίστ αλλά και τις πωλήσεις και το μάρκετινγκ των ξενοδοχείων, οι γυναίκες κυριαρχούν. Το ίδιο και στα τουριστικά γραφεία, στις καμπίνες των αεροσκαφών, στα κρουαζιερόπλοια, ενώ όλο και περισσότερες γυναίκες βλέπουμε πίσω από το τιμόνι τουριστικών λεωφορείων αλλά και στα πιλοτήρια των αεροσκαφών.
Ωστόσο όπως συμβαίνει και σε άλλους κλάδους, μόνο το 20% των εργαζομένων γυναικών στον τουρισμό και τα ταξίδια καταλαμβάνουν διευθυντικές θέσεις και μόνο το 8% θέσεις υψηλής ευθύνης. Ευτυχώς αυτό σταδιακά αλλάζει, ωστόσο έχουμε πολύ δρόμο ακόμη.
Καθώς ο τουρισμός έχει να κάνει με φιλοξενία και φροντίδα, είναι ένας χώρος που ταιριάζει απόλυτα στη γυναικεία φύση και δεξιότητες. Ωστόσο είναι ένας χώρος σκληρός για τις γυναίκες και ας μην του φαίνεται. Τα ωράρια εργασίας ξεφεύγουν, ενώ σε πολλές περιπτώσεις εργάζονται μακριά από τα σπίτια τους. Αυτό έχει μεγάλο αντίκτυπο στην προσωπική και οικογενειακή τους ζωή. Κοντολογίς ο τουριστικός χώρος απαιτεί θυσίες από τις γυναίκες. Εργάζονται σκληρά, αμείβονται λιγότερο και πολλές φορές τον κόπο και τις επιτυχίες τους τις καρπώνονται οι άνδρες.
Με χαρά βλέπουμε στη Θεσσαλονίκη όλο και περισσότερα ξενοδοχεία υψηλών κατηγοριών να περνούν πλέον σε γυναικεία χέρια, να διευθύνονται από γυναίκες, πράγμα που δεν συνέβαινε μέχρι πριν από λίγα μόλις χρόνια. Και εξ όσων είμαστε σε θέση να γνωρίζουμε, τα πάνε περίφημα. Στις υπόλοιπες θέσεις, στα ξενοδοχεία της πόλης κυριαρχούν οι γυναίκες σε βαθμό που αν μια μέρα πουν σταματάμε, τα ξενοδοχεία κλείνουν μέχρι νεωτέρας.
Ωστόσο οι γυναίκες κυριαρχούν και στην άλλη πλευρά της τουρισμού, ως ταξιδιώτες. Σύμφωνα με έρευνες, το 64% των ταξιδιωτών είναι γυναίκες ενώ κυριαρχούν και στα επαγγελματικά ταξίδια, καθώς το 52% αυτών που ταξιδεύουν για επαγγελματικούς λόγους είναι γυναίκες. Αυτό που είναι εκπληκτικό και δείχνει τον κυρίαρχο ρόλο των γυναικών στα ταξίδια και τον τουρισμό, είναι η έρευνα που έδειξε πως οι αποφάσεις για το 80% των κρατήσεων παίρνονται από γυναίκες. Αυτό είναι κάτι που η ταξιδιωτική βιομηχανία δεν μπορεί να αγνοήσει.
Στην πραγματικότητα η ταξιδιωτική βιομηχανία εκτοξεύτηκε, όταν από την δεκαετία του ογδόντα όλο και περισσότερο οι γυναίκες άρχισαν να ταξιδεύουν μόνες, χωρίς τη συνοδεία των συζύγων ή των οικογενειών τους. Και μαζί με την εκρηκτική αύξηση στις κρατήσεις αναπτύχθηκε μια ολόκληρη βιομηχανία που υποστηρίζει τα ταξίδια των γυναικών. Και έτσι μεταξύ άλλων γεννήθηκαν και οι βαλίτσες με ροδάκια…
ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ κορίτσια, η ταξιδιωτική βιομηχανία σας χρωστάει πολλά και οφείλει να σας τα ξεπληρώσει…

Subscribe
Ειδοποίηση για
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments