Του Σάκη Παπαδόπουλου

Είναι ωραία αυτή η ιστορία με τις αεροπορικές εταιρείες χαμηλού κόστους. Τα φθηνά τους αεροπορικά εισιτήρια έδωσαν την ευκαιρία σε ανθρώπους να πραγματοποιήσουν ταξίδια που σε άλλη περίπτωση θα έβλεπαν μόνο στα όνειρα τους. Σε ξενιτεμένους έδωσαν την ευκαιρία να διατηρήσουν μια πιο στενή επαφή με την πατρίδα και τα αγαπημένα τους πρόσωπα.
Το ότι στα τελευταία 10 και παραπάνω χρόνια υπάρχει μια συνεχώς αυξανόμενη κινητικότητα στον πλανήτη, οφείλεται εν πολλοίς σ΄αυτές, συνδυαστικά με τις πλατφόρμες διαμονής τύπου Airbnb.
Ωστόσο δεν είναι όλα ρόδινα. Αν συμβεί στο ταξίδι κάποιο απρόοπτο, τότε οι αεροπορικές εταιρείες χαμηλού κόστους δεν αναλάμβαναν καμιά ευθύνη. Σε περίπτωση ακύρωσης μιας πτήσης (όταν δεν έχουν ευθύνη για την ακύρωση) σου συμπεριφέρονται κυνικά. Σου λένε ή θα πετάξεις με την επόμενη πτήση, όποτε και αν είναι αυτή και εφόσον υπάρχουν διαθέσιμες θέσεις ή πάρε τα χρήματα σου πίσω και άντε στο καλό. Τι θα φάτε, τι θα πιείτε, που θα κοιμηθείτε μέχρι την επόμενη πτήση που μπορεί να είναι μετά από μέρες, δεν τους πολυνοιάζει.
Αυτό έγινε χθες στο αεροδρόμιο της Ρώμης, όταν λόγω μιας μεγάλης πυρκαγιάς πέριξ του αεροδρομίου, ακυρώθηκαν πολλές πτήσεις., Μια από αυτές ήταν της Ryanair με προορισμό το αεροδρόμιο της Θεσσαλονίκης. Ανάμεσα στους επιβάτες ήταν και ογδόντα συμπατριώτες μας, οι οποίοι πιθανόν να βρίσκονται ακόμη στο αεροδρόμιο και να ψάχνουν τρόπο να επιστρέψουν. Είναι η στιγμή που συνειδητοποιείς πως όσα χρήματα και αν εξοικονόμησες ταξιδεύοντας με χαμηλού κόστους αεροπορικές εταιρείες, θα τα δώσεις διπλά και τρίδιπλα αν σου κάτσει μια στραβή.
Η Ryanair δεν έχει γραφεία σε κανένα αεροδρόμιο για να απευθυνθείς και να βρεις το δίκιο σου. Σε κάθε αεροδρόμιο την εκπροσωπεί η εκάστοτε εταιρεία που της κάνει την επίγεια εξυπηρέτηση, η οποία δεν σου δίνει λύση αλλά σε παραπέμπει στην ιστοσελίδα της Ryanair για να επικοινωνήσεις μαζί της. Αν έχεις βγάλει το εισιτήριο μόνος σου από το ίντερνετ, τότε μόνος θα αντιμετωπίσεις το πρόβλημα. Αν το έχεις βγάλει από τουριστικό γραφείο, τότε υπάρχει κάποιος να ασχοληθεί και να ψάξει να σου βρει λύση και ενδεχομένως να απορροφήσει το επιπλέον κόστος.
Αυτό που έγινε χθες στη Ρώμη συμβαίνει συχνά, απλά χθες πήρε δημοσιότητα. Μόλις πριν από δέκα μέρες ακυρώθηκε πτήση της Ryanair από Θεσσαλονίκη για Βερολίνο και αντιμετωπίστηκε με τον ίδιο τρόπο. Καθημερινά σε όλη την Ευρώπη ακυρώνονται δεκάδες πτήσεις, ιδιαίτερα αυτή την εποχή που αεροδρόμια και αεροπορικές εταιρείες έχουν πολλά προβλήματα από τις αρρυθμίες που άφησε η πανδημία.
Αν και οι κλασικές αεροπορικές εταιρίες έχουν μετατραπεί επί της ουσίας σε low cost, καθώς έχουν πλέον τις ίδιες πολιτικές χρεώσεων, σε περίπτωση προβλήματος σαν το χθεσινό συμπεριφέρονται εντελώς διαφορετικά. Σε περίπτωση ακύρωσης πτήσης, ακόμη και όταν δεν έχουν ευθύνη σ’ αυτό, προσπαθούν να προωθήσουν άμεσα τους επιβάτες τους στον τελικό τους προορισμό με πτήσεις άλλων εταιρειών, αναλαμβάνοντας στο μεταξύ κόστος διατροφής και διαμονής. Σου δίνουν πρόσβαση στο lounge και κάνουν ότι χρειαστεί για να μετριάσουν το πρόβλημα και την ταλαιπωρία. Δεν είναι υποχρεωμένες να το κάνουν, αλλά το κάνουν για να προστατέψουν το όνομα και τους πελάτες τους.
Έχουν απομείνει αρκετές τέτοιες αεροπορικές εταιρείες και ευτυχώς ανάμεσα σ΄αυτές είναι και οι ελληνικές Aegean και Sky Express.

Subscribe
Ειδοποίηση για
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments