Σε λίγες μέρες, το αρμόδιο Υπουργείο αναμένεται να ανακοινώσει τα αποτελέσματα του διαγωνισμού για τις 20 άγονες αεροπορικές γραμμές. Το άνοιγμα των οικονομικών προσφορών εκτιμάται ότι θα γίνει μεταξύ 19 – 23 Σεπτεμβρίου.
Τρεις εταιρείες διεκδικούν άγονα δρομολόγια. Πρόκειται για την Olympic Air, την Sky Express που εδρεύει στο αεροδρόμιο του Ηρακλείου και την Astra Airlines με έδρα τη Θεσσαλονίκη.
Οι εταιρείες αυτές, είναι που εκτελούν μέχρι σήμερα τα άγονα δρομολόγια, με την Olympic να έχει τη μερίδα του λέοντος.
Αν και ο διαγωνισμός είναι μειοδοτικός, είναι απολύτως βέβαιο ότι θα πρέπει να κυριαρχήσουν και άλλα κριτήρια καθώς για πολλούς από τους λεγόμενους άγονους προορισμούς η υπόθεση είναι πολύ σημαντική και έχει να κάνει ακόμη και με την επιβίωση τους.
Το πρώτο κριτήριο που αφορά στους κάτοικους αυτών των άγονων προορισμών, είναι τα δρομολόγια να εκτελούνται κανονικά, χωρίς καθυστερήσεις και ματαιώσεις, με όσο το δυνατόν πιο σύγχρονα αεροσκάφη. Δυστυχώς αυτό δεν είναι αυτονόητο καθώς παλαιότερα είχε παρατηρηθεί ασυνέπεια αεροπορικών εταιρειών όσον αφορά στην εκτέλεση των δρομολογίων, μεγάλες καθυστερήσεις ακόμη και ματαιώσεις που ταλαιπωρούσαν πολύ τους ήδη ταλαιπωρημένους και περιφρονημένους κατοίκους αυτών των άγονων περιοχών. Μάλιστα είχαμε ακόμη και αποβολή εταιρείας από τα άγονα δρομολόγια λόγω συνεχούς ασυνέπειας.
Το δεύτερο κριτήριο έχει να κάνει με την τουριστική ανάπτυξη αυτών των προορισμών. Η διασύνδεση των άγονων δρομολογίων με άλλα δρομολόγια του εξωτερικού παίζει σπουδαίο ρόλο στην τουριστική ανάπτυξη. Άλλο είναι ένας τουρίστας πχ από το Παρίσι, να φτάνει στη Μήλο με ένα εισιτήριο και ένα τσεκ ιν και άλλο με δυο ξεχωριστά εισιτήρια και δυο τσεκ ιν. Υπάρχει μεγάλη διαφορά κόστους και ταλαιπωρίας που λειτουργεί αποτρεπτικά.
Επίσης η εμφάνιση των άγονων δρομολογίων στα μεγάλα διεθνή συστήματα κρατήσεων παίζει τον ρόλο της όσον αφορά στην τουριστική προοπτική πολλών άγονων προορισμών.
Είναι λοιπόν και αυτά τα κριτήρια που θα πρέπει να δει η αρμόδια επιτροπή που θα αποφασίσει που θα δώσει τι, και όχι μόνο το μικρότερο κόστος.
Τα 20 άγονα δρομολόγια θα ανατεθούν για την περίοδο από 1η Οκτωβρίου 2016 έως 30 Σεπτεμβρίου 2020. Κανονικά αυτός ο διαγωνισμός θα έπρεπε να είχε ολοκληρωθεί τουλάχιστον πριν από έξι μήνες. Και αυτό για να είχαν οι αεροπορικές εταιρείες που θα τα αναλάμβαναν, όλα τα χρονικά περιθώρια να τα βάλουν στα συστήματα τους και να πουλούν εισιτήρια. Αυτό δεν έγινε. Έτσι μέχρι και σήμερα, κανείς δεν μπορεί να προγραμματίσει ένα ταξίδι στους άγονους προορισμούς,καθώς δεν γνωρίζει ποια εταιρεία θα πραγματοποιεί το συγκεκριμένο άγονο δρομολόγιο από 1ης Οκτωβρίου. Για το ποιες μέρες και ώρες, ούτε συζήτηση.

Συνοπτικά, οι 20 άγονες γραμμές, με ετήσια μέγιστη επιδότηση ανά γραμμή (ευρώ), που έχει ορίσει η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας, είναι: Αθήνα – Αστυπάλαια 650.000, Αθήνα-Λέρος 1.000.000, Αθήνα – Μήλος 1.000.000, Αθήνα-Νάξος 400.000, Αθήνα-Σητεία 500.000, Αθήνα-Κάλυμνος 600.000, Αθήνα-Σκύρος 12.000, Αθήνα-Σύρος 200.000, Αθήνα – Κοζάνη – Καστοριά 300.000, Θεσσαλονίκη – Κέρκυρα 400.000, Θεσσαλονίκη – Καλαμάτα 12.000, Θεσσαλονίκη – Σκύρος 12.000, Θεσσαλονίκη – Λήμνος – Ικαρία 700.000, Αλεξανδρούπολη – Σητεία 500.000, Άκτιο- Σητεία 12.000, Κέρκυρα – Άκτιο – Κεφαλονιά – Ζάκυνθος 700.000, Λήμνος – Μυτιλήνη – Χίος – Σάμος – Ρόδος 1.000.000, Ρόδος – Κάρπαθος – Κάσος 1.200.000, Ρόδος – Κως – Κάλυμνος – Λέρος – Αστυπάλαια 700.000 και Ρόδος – Καστελόριζο 900.000.
Αρχικά οι άγονες γραμμές ήταν 28, αλλά για 8 δρομολόγια (Αθήνα – Σκιάθος, Αθήνα – Ζάκυνθος, Αθήνα – Πάρος, Αθήνα – Κύθηρα, Αθήνα – Κάρπαθος, Αθήνα – Ικαρία, Θεσσαλονίκη – Χίος και Θεσσαλονίκη – Σάμος) εκδηλώθηκε ενδιαφέρον για μηδενικό οικονομικό αντιστάθμισμα, οπότε εξαιρέθηκαν.

guest
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments