Του Σάκη Παπαδόπουλου

Στα ξενοδοχεία της Θεσσαλονίκης άρχισαν να φτάνουν ήδη οι πρώτες κρατήσεις για… κρουαζιέρα. Δεν είναι πολλές αλλά είναι μια καλή αρχή. Θυμίζουμε πως από τις 29 Ιουνίου και κάθε Τρίτη, το κρουαζιερόπλοιο Olympia της εταιρείας Celestyal Cruises, θα περνά από τη Θεσσαλονίκη απ’ όπου θα παίρνει επιβάτες για κρουαζιέρα 7 διανυκτερεύσεων σε δημοφιλή ελληνικά νησιά του Αιγαίου και την Κύπρο. Έτσι μετά από χρόνια, το λιμάνι της Θεσσαλονίκης γίνεται και πάλι home port, δηλαδή λιμάνι έναρξης και τερματισμού κρουαζιέρας. Αυτή η εκδοχή είναι που αφήνει τα περισσότερα χρήματα σε μια περιοχή, υπερτριπλάσια από μια απλή διέλευση ενός κρουαζιερόπλοιου από ένα λιμάνι.
Οι κρατήσεις που έφτασαν στα ξενοδοχεία της Θεσσαλονίκης είναι από την Δυτική Ευρώπη. Όλοι αυτοί θα φτάσουν αεροπορικώς στη Θεσσαλονίκη, θα μείνουν μια ή δυο μέρες να γνωρίσουν την πόλη και στη συνέχεια θα επιβιβαστούν στο κρουαζιερόπλοιο για να ξεκινήσουν την κρουαζιέρα τους η οποία θα τερματίσει στη Θεσσαλονίκη, απ’ όπου θα πάρουν το αεροπλάνο για να επιστρέψουν στο σπίτι τους. Στο ίδιο κρουαζιερόπλοιο, θα επιβιβαστούν εκτός από βορειοελλαδίτες και αρκετοί Βαλκάνιοι, οι οπαίοι θα έρθουν στη Θεσσαλονίκη με το αυτοκίνητο τους.
Άλλες τρεις φορές το παρελθόν η Θεσσαλονίκη υπήρξε home port για κάποιο κρουαζιερόπλοιο, ωστόσο και στις τρεις περιπτώσεις δεν μπόρεσε να το κρατήσει για πολλά καλοκαίρια. Πέρα από την τότε παντελή αδιαφορία των αρμοδίων, όχι μόνο για την κρουαζιέρα αλλά για τον τουρισμό γενικότερα, δεν υπήρχαν τα σημερινά πλεονεκτήματα για να διευκολύνουν την κατάσταση. Ποια είναι αυτά;
-Σήμερα η Θεσσαλονίκη έχει ένα σύγχρονο αεροδρόμιο με πολλές συνδέσεις (υπό κανονικές συνθήκες).
Τα οδικά δίκτυα στα Βαλκάνια βελτιώθηκαν, οι αποστάσεις μίκρυναν και τα σύνορα άνοιξαν.
-Η νέα διοίκηση του ΟΛΘ, στα πλαίσια του μεγάλου επενδυτικού της πλάνου, σκοπεύει να ανανεώσει ριζικά τον επιβατικό σταθμό που εξυπηρετεί κρουαζιέρα και ακτοπλοΐα, που σήμερα θυμίζει την καλύβα του Μπάρμπα Θωμά.
-Η πρώτη προβλήτα του λιμανιού απ’ όπου διέρχονται οι επιβάτες για να πάνε στο κέντρο της πόλης, δεν είναι ένα σκοτεινό φοβιστικό συγκρότημα παλαιών αποθηκών, αλλά ένα από τα πιο νεανικά και πολυσύχναστα κομμάτια της πόλης.
Να λοιπόν που αυτή τη φορά όλα συνωμοτούν υπέρ της πόλης, ώστε η Θεσσαλονίκη να κρατήσει αυτό το κρουαζιερόπλοιο για χρόνια και ενδεχομένως να προσελκύσει και άλλα.
Ωστόσο τα πλεονεκτήματα από μόνα τους δεν αρκούν αν κάποιος δεν τα αναδείξει, δεν τα προβάλει και δεν ενημερώσει τις εταιρείας κρουαζιέρας σε όλο τον κόσμο, ώστε αυτές να αρχίσουν να το σκέφτονται. Η μπάλα είναι πλέον στα πόδια των αρμοδίων της πόλης για να την σπρώξουν αυτή τη φορά στα δίχτυα και όχι στην κερκίδα. Αν χρειαστούν την γνώση των ειδικών, υπάρχουν αρκετοί για να την προσφέρουν αρκεί να τους ρωτήσουν.
Την τελευταία φορά που ένα κρουαζιερόπλοιο έκανε home port στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης ήταν πριν περίπου 15 χρόνια. Ήταν το Calypso της τότε Louis Cruises, που το είχε νοικιάσει η βρετανική Thomson θυγατρική της TUI. Κάθε Δευτέρα περίπου 700 Βρετανοί έφταναν στη Θεσσαλονίκη αεροπορικώς, αρκετοί μια μέρα νωρίτερα, για να ξεκινήσουν αργά το απόγευμα την κρουαζιέρα τους, αφού πρώτα ξόδευαν τη μέρα τους στην πόλη. Το Calypso, την μια βδομάδα πήγαινε κρουαζιέρα στο Αιγαίο, τη δεύτερη στο Ιόνιο και την τρίτη στη Μαύρη Θάλασσα. Μετά από δυο καλοκαίρια το Calypso δεν ξανάρθε στη Θεσσαλονίκη αφού μετακόμισε σε λιμάνι της Τουρκίας για home port.

guest

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments