Όπως γράψαμε και σε άλλη ανάρτηση σε λίγες μέρες και πιο συγκεκριμένα από 1η Απριλίου,  στον ουρανό θα πετάνε μόνο τα… πουλάκια. Αυτό θα συμβεί για πρώτη φορά από την εμφάνιση των επιβατικών αεροπλάνων στον δύσμοιρο πλανήτη μας. Μια μετά την άλλη οι αεροπορικές εταιρείες ανακοινώνουν από δραστική περικοπή των δρομολογίων τους έως πλήρη καθήλωση του στόλου τους. Και να ήθελαν να κρατήσουν τα δρομολόγια τους δεν υπάρχει ζήτηση εισιτηρίων. Και να υπήρχε ζήτηση εισιτηρίων δεν μπορούν να εκτελεστούν πολλά δρομολόγια λόγω κλεισίματος  συνόρων και άλλων περιορισμών  σε πολλές χώρες.

Σήμερα η  Aegean  ανακοίνωσε δραστική περικοπή δρομολογίων, η Ellinair σταδιακή αναστολή του πτητικού της προγράμματος, η  Brussels Airlines καθήλωση του στόλου της,  η  Singapore Airlines διακοπή του 50% των δρομολογίων της και βλέπουμε.

Τη  διακοπή πτήσεων ακολουθούν  χιλιάδες απολύσεις.  Η σκανδιναβική SAS απολύει προσωρινά  10 χιλιάδες άτομα ενώ η αυστραλιανή  Qantas 30 χιλιάδες άτομα. Το σουρεάλ σκηνικό συμπληρώνει η απόφαση κάποιων αεροπορικών εταιρειών, όπως η πολυβραβευμένη Cathay Pacific από το Χονγκ Κονγκ, να πουλήσει μέρος του στόλου της, εν προκειμένω έξι αεροσκάφη  Boeing 777 για να επιβιώσει.

Στο μεταξύ κάποιες  αεροπορικές εταιρείες αποφάσισαν να μην επιστρέφουν χρήματα στους πελάτες τους για πτήσεις που ακυρώνουν. Η εκτίμηση είναι πως θα το κάνουν όλες. Θέλουν να κρατήσουν το χρήμα για να επιβιώσουν και μετά βλέπουμε. Αντί χρημάτων δίνουν ισόποσο βάουτσερ  το οποίο ο πελάτης μπορεί να χρησιμοποιήσει για μελλοντική έκδοση εισιτηρίου από την συγκεκριμένη εταιρεία. Το βάουτσερ ισχύει ένα χρόνο. Μάλιστα η αμερικανική  United  ανακοίνωσε πως αν δεν χρησιμοποιήσεις το βάουτσερ,  στο τέλος του χρόνου σου επιστρέφει τα χρήματα, αν η εταιρεία επιβιώσει μέχρι τότε.  Πιο large η  Wizz air, αντί χρημάτων δίνει βάουτσερ 120% της αξίας του εισιτηρίου.

Στο μεταξύ ήδη δυο μεγάλες αεροπορικές εταιρείες τέθηκαν υπό τον έλεγχο του κράτους για να μπορέσουν να επιβιώσουν. Αρχικά ήταν η  Hainan,   4η μεγαλύτερη αεροπορική της Κίνας με στόλο 215 αεροσκαφών. Σήμερα έγινε γνωστό πως αυτό θα συμβεί και με την ιταλική  Alitalia  που ήταν προς πώληση εδώ και χρόνια αλλά αγοραστής δεν βρίσκονταν.

Πλέον είναι σίγουρο πως το τέλος της κρίσης του κορωνοϊού, θα βρει αλλαγμένο το χάρτη των αερομεταφορών. Πιθανόν λιγότερες αεροπορικές εταιρείες, λιγότερα δρομολόγια ακριβότερα εισιτήρια και άντε πάλι από την αρχή.

Πείτε τη γνώμη σας

avatar