Όσοι είναι σήμερα από πενήντα ετών και άνω, θα θυμούνται πως κάποτε το κόστος ενός αεροπορικού εισιτηρίου σε μια πτήση ήταν πάντοτε το ίδιο, είτε το αγόραζες τρεις μήνες πριν είτε τρεις μέρες πριν.
Έτσι όλοι οι επιβάτες μιας πτήσης πλήρωναν το ίδιο για το εισιτήριο τους, σε αντίθεση με σήμερα που στην ίδια πτήση ένας επιβάτης πληρώνει 100, ο διπλανός του 20 και ο μπροστινός του 300 για το ίδιο ακριβώς ταξίδι.
Περίπου έτσι ήταν και οι τιμές στα ξενοδοχεία που πάντα πίσω από κάθε πόρτα δωματίου ήταν αναρτημένος ο κατάλογος με τις τιμές διανυκτέρευσης, γι’ αυτό και επικρατούσε τότε η φράση “οι τιμές πόρτας”.
Ωστόσο οι εποχές άλλαξαν θεαματικά και πλέον η διαμόρφωση των τιμών είναι δυναμική. Αλλάζει από μέρα σε μέρα και ενίοτε από λεπτό προς λεπτό.
Οι αεροπορικές και οι ξενοδοχειακές εταιρίες διαθέτουν πλέον εξελιγμένα ηλεκτρονικά συστήματα που παρακολουθούν και συνυπολογίζουν δεκάδες παραμέτρους και προτείνουν τις τιμές. Από τις τιμές του ανταγωνισμού, μέχρι τον καιρό που θα κάνει την ημέρα του ταξιδιού.
Αν η ζήτηση είναι μεγάλη οι τιμές ανεβαίνουν. Αν η ζήτηση είναι σε χαμηλά επίπεδα τότε οι αεροπορικές ή ξενοδοχειακές εταιρείες την δημιουργούν με τις προσφορές και τις χαμηλές τιμές που δίνουν.
Υπεύθυνος για την τιμολογιακή πολιτική σε μια αεροπορική ή ξενοδοχειακή εταιρεία είναι πλέον ο Revenue Manager που θεωρείται ίσως το πιο σημαντικό στέλεχος, καθώς από τις αποφάσεις του εξαρτάται αν στο τέλος ο ισολογισμός γράψει κέρδη ή ζημιές.
Έτσι λοιπόν η κάποτε κλασική ερώτηση “πόσο πουλά τα εισιτήρια της η τάδε αεροπορική εταιρεία ή τα δωμάτια του το τάδε ξενοδοχείο” στις μέρες μας είναι άκυρη, καθώς οι τιμές αλλάζουν πολλές φορές από λεπτό σε λεπτό.
Το να κλείσει κάποιος πολύ νωρίς το εισιτήριο ή το δωμάτιο του δεν σημαίνει πως πέτυχε την καλύτερη τιμή, καθώς ανάλογα με τις εξελίξεις οι τιμές αργότερα μπορεί να μειωθούν ή και να αυξηθούν. Για να πετύχεις πλέον την καλύτερη τιμή πρέπει να έχεις τύχη, εμπειρία, να ξέρεις περίπου πως λειτουργεί η τιμολόγηση και ενίοτε να ρισκάρεις περιμένοντας μια καλύτερη τιμή.

Subscribe
Ειδοποίηση για
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments