Του Σάκη Παπαδόπουλου

Στην 16η ετήσια έρευνα «Περί Ικανοποίησης και Απόδοσης Ξενοδοχείων Αττικής 2019», της Ένωσης Ξενοδόχων Αθηνών – Αττικής και Αργοσαρωνικού, που παρουσιάστηκε σε ειδική διαδικτυακή εκδήλωση, (αναφερθήκαμε αναλυτικά σε άλλη ανάρτηση) τα αποτελέσματα ήταν τα αναμενόμενα. Δηλαδή οι επισκέπτες της Αττικής είναι ευχαριστημένοι έως ενθουσιασμένοι από τα ξενοδοχεία και τα τουριστικά αξιοθέατα, όχι όμως και από τις συνθήκες καθημερινού πολιτισμού που μετά βίας βαθμολογούν την πρωτεύουσα πάνω από τη βάση. Το ίδιο κάθε χρόνο δείχνει και η αντίστοιχή έρευνα για τη Θεσσαλονίκη.
Αυτό επί της ουσίας δικαιολογεί γιατί στη χώρα μας δεν έχουμε αστικό τουρισμό, που άλλες πόλεις του εξωτερικού απολαμβάνουν 12 μήνες το χρόνο. Ακόμη και η Αθήνα με την τεράστια ιστορικότητα της, που τα τελευταία χρόνια κινήθηκε ανοδικά, παίρνει ελάχιστα αν συγκριθεί με άλλες ιστορικές πόλεις όπως η Ρώμη και η Κωνσταντινούπολη.
Το πιο σημαντικό από αυτά που ακούστηκαν στην διαδικτυακή εκδήλωση ήταν η επείγουσα ανάγκη η Αθήνα (και όλο το πολεοδομικό συγκρότημα) να ανασυγκροτήσει το τουριστικό της προϊόν. Να προβάλει και να αναπτύξει και άλλες πτυχές των τουριστικών της δυνατοτήτων, που μέχρι τώρα τις έχει αφήσει στα αζήτητα. Οι παραλίες της, τα κοντινά νησιά του Αργοσαρωνικού, τα Οινοποιία της, το θαλάσσιο μέτωπο και τόσα άλλα, μάταια περιμένουν τόσα χρόνια να αναδειχτούν, να προβληθούν και να εμπλουτίσουν το τουριστικό προϊόν της Αθήνας, ώστε οι επισκέπτες να μένουν περισσότερο και να ξοδεύουν περισσότερα.
Σύμφωνα με έρευνες, οι περισσότεροι επισκέπτονται την Αθήνα για τα ιστορικά της μνημεία, δηλαδή για την Ακρόπολη, ενώ μόλις το 10% των επισκεπτών γνωρίζει πως η Αθήνα έχει θάλασσα, παραλίες και κοντινά νησιά.
Όπως χαρακτηριστικά ανέφερε η Πρόεδρος της Ένωσης Ξενοδόχων Αθηνών – Αττικής και Αργοσαρωνικού Λαμπρινή Καρανάσιου Ζούλοβιτς, «θα πρέπει να πούμε στον ξένο επισκέπτη όταν έρχεται στην Αθήνα να παίρνει μαζί και το μαγιό του. Να μάθει πως κοντά στην Αθήνα υπάρχουν οργανωμένες παραλίες για μπάνιο, όμορφα νησιά για ημερήσιες εκδρομές που θα εμπλουτίσουν την εμπειρία του, πως έχουμε ωραία οινοποιία που συνεχίζουν μια οινοποιητική ιστορία αιώνων».
Ο γενικός γραμματέας του ΕΟΤ Δημήτρης Φραγκάκης στην παρέμβαση του είπε πως «μπορεί το «ήλιος και θάλασσα» να είναι κορεσμένο ως τουριστικό προϊόν, ωστόσο η Αθήνα θα πρέπει να το επιδιώξει. Μάλιστα προανήγγειλε ειδική καμπάνια του ΕΟΤ που θα αναδείξει τις άλλες τουριστικές πτυχές της πρωτεύουσας».
Καθώς τον τελευταίο χρόνο η Αθήνα έχασε τη βασική της πελατεία, δηλαδή την αμερικανική και ασιατική αγορά, τα συνέδρια και τις κρουαζιέρες, τα ξενοδοχεία είχαν απώλειες 700 εκατομμυρίων ευρώ. Δηλαδή μια πραγματική καταστροφή που ωστόσο έκανε ακόμη μεγαλύτερη την ανάγκη για επανασυγκρότηση του τουριστικού προϊόντος της πόλης.
Ας ελπίσουμε πως όταν η πανδημία περάσει και τα ξενοδοχεία γεμίσουν και πάλι με Αμερικάνους, Ασιάτες, συνέδρια και κρουαζιέρα, δεν θα ξεχαστεί η συζήτηση περί ανασυγκρότησης όπως έγινε αρκετές φορές στο παρελθόν και αφεθεί και πάλι μόνη της η Ακρόπολη να προσελκύει τουρίστες…

guest
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments