Διαβάζοντας κανείς τα σχετικά δημοσιεύματα του ελληνικού τύπου, βγάζει εύκολα το συμπέρασμα ότι τα μηνύματα είναι πολύ θετικά όσον αφορά στον ελληνικό τουρισμό και το πως αυτός θα κινηθεί τη θερινή περίοδο. Τα μηνύματα λένε πως η Ελλάδα θα πλημμυρίσει από τουρίστες αυτό το καλοκαίρι, σημειώνοντας νέο ρεκόρ. Ωστόσο όχι μόνο φέτος άλλα κάθε χρόνο τέτοια εποχή τα μηνύματα είναι θετικά, είτε αυτά στο τέλος επαληθεύονται είτε όχι. Γιατί είναι πάντα θετικά; Για πολλούς λόγους. Γιατί οι εκάστοτε κυβερνώντες, θέλουν να δημιουργήσουν ένα κλίμα αισιοδοξίας και επιτυχίας, κάτι που δεν μπορούν να κάνουν σε οποιοδήποτε άλλο κυβερνητικό τομέα. Γιατί οι tour operators του εξωτερικού υπόσχονται τα πάντα στους πάντες. Γιατί αυτοί, που με χρήματα του ελληνικού δημοσίου περιφέρονται σε διάφορες τουριστικές εκθέσεις του εξωτερικού, επιστρέφοντας στην Ελλάδα μεταφέρουν ένα υπεραισιόδοξο κλίμα επιτυχίας, προκειμένου να δικαιολογήσουν τα τζάμπα ταξιδάκια τους.
Ωστόσο οι φετινές θετικές προβλέψεις θα επιβεβαιωθούν. Αυτό είναι το μόνο σίγουρο πλην δραματικού απροόπτου. Με την Τουρκία να βρίσκεται σε φάση τουριστικής κατάρρευσης, εκατομμύρια Ευρωπαίοι τουρίστες έμειναν ορφανοί από καλοκαιρινό προορισμό. Επίσης χιλιάδες Ρώσοι τουρίστες μπορούν να έρθουν ευκολότερα στην Ελλάδα για διακοπές, καθώς δε χρειάζεται πλέον να επαναλάβουν την πολυέξοδη και χρονοβόρα διαδικασία για την έκδοση βίζας αφού πέρσι έβγαλαν βίζα πολλαπλής εισόδου.
Για αυτούς και για άλλους λόγους είναι σίγουρο πως  η χώρα μας θα έχει περισσότερους τουρίστες από πέρσι. Ωστόσο δεν είναι αυτό το ζητούμενο. Η Ελλάδα δεν έχει ανάγκη από περισσότερους τουρίστες άλλα από περισσότερα έσοδα. Πέρυσι τα τουριστικά έσοδα ήταν μειωμένα κατά σχεδόν ένα δισεκατομμύριο, καθώς η κατά κεφαλήν δαπάνη των τουριστών μειώθηκε και άλλο, φτάνοντας κατά μέσο όρο τα 520 ευρώ, όταν σε άλλες ανταγωνίστριες χώρες ξεπερνά τα 900 ευρώ. Μάλιστα, σε περιοχές όπως η Κρήτη και η Χαλκιδική, η μέση δαπάνη είναι ακόμη πιο χαμηλή. Κάποιοι ανταγωνιστές μας, λένε χαιρέκακα ότι αν η Ελλάδα αφήσει απ’ έξω τους τουρίστες της, κάνεις δεν θα ενδιαφερθεί να τους πάρει.
Ωστόσο αυτοί που έχουν την ευθύνη, λίγα πράγματα κάνουν για να αυξήσουν την τουριστική υπεράξια της χώρας μας παρά τα μεγάλα πλεονεκτήματα που αυτή διαθέτει. Οι υποδομές παραμένουν σε κακό επίπεδο, γερασμένες και ξεπερασμένες από τον χρόνο, ενώ οι μεγάλες τουριστικές επενδύσεις που θα βελτίωναν το τουριστικό μας προϊόν, επί της ουσίας απαγορεύονται. Το τουριστικό μας μάρκετινγκ υπολείπεται της εποχής του, το ίδιο και η τουριστική μας πολιτική. Σε πολλές τουριστικές περιοχές επικρατεί “του Κουτρούλη ο γάμος” ενώ η ανομία βασιλεύει.
Η μόνη ελπίδα για αύξηση των τουριστικών εσόδων είναι η διεύρυνση της τουριστικής περιόδου η οποία παραμένει αφόρητα μικρή. Χαρακτηριστικά αναφέρουμε πως πέρυσι ο Μάιος και ο Ιούνιος ήταν χαμένοι μήνες, για τον Απρίλιο ούτε λόγος. Επί της ουσίας δούλεψε ο Ιούλιος και ο Αύγουστος και κάπως ο Σεπτέμβριος, δηλαδή καταστροφή.
Ωστόσο δεν υπάρχουν αξιόλογα μηνύματα ότι φέτος η σαιζόν θα ξεκινήσει νωρίς και θα τελειώσει αργά. Τα μόνα μηνύματα που μας μεταδίδουν είναι αυτά που τους βολεύουν. Έτσι και αλλιώς ο μέσος Έλληνας είναι εθισμένος στο κουτόχορτο…

Subscribe
Ειδοποίηση για
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments