Του Σάκη Παπαδόπουλου

Με ανακούφιση υποδέχθηκε ο τουριστικός κόσμος της Θεσσαλονίκης το αποτέλεσμα των εκλογών που ανέδειξε νέα διοίκηση στο Δήμο. Και αυτό γιατί η νυν διοίκηση Ζέρβα, σε θέματα τουριστικής προώθησης και ανάπτυξης της πόλης βαθμολογείται με ένα ολοκάθαρο μηδέν.
Αν και ο νυν Δήμαρχος στις πρώτες του δηλώσεις αμέσως μετά την ανακοίνωση του αποτελέσματος συμβούλευσε τον νεοεκλεγέντα Δήμαρχο Στέλιο Αγγελούδη να πιάσει το νήμα από εκεί του το αφήνει αυτός, σε θέματα τουρισμού ο ίδιος έπραξε ακριβώς το αντίθετο. Κατέστρεψε επιμελώς αυτό που ήταν το success story της διοίκησης Μπουτάρη, ο τουρισμός. Ίσως για να μην έχει να συγκριθεί μαζί του.
Παρέλαβε ένα εξαιρετικό τμήμα τουρισμού με οκτώ απολύτως καταρτισμένα στελέχη, που αγαπούσαν αυτό που έκαναν γι΄αυτό και δούλευαν πέραν του ωραρίου τους, που ήξεραν πώς να το κάνουν, και το διέλυσε. Την πρώτη κιόλας μέρα ανάληψης των καθηκόντων του, αποχώρησαν με ή χωρίς τη θέληση τους οι τέσσερις και σταδιακά όλοι οι υπόλοιποι πλην ενός. Φυσικά δεν μπορείς να σχεδιάσεις και να υλοποίησης προγράμματα τουριστικής προώθησης και ανάπτυξης χωρίς ανθρώπους που ξέρουν τη δουλειά. Μια εκδήλωση που προσπάθησαν να οργανώσουν πριν δυο χρόνια σε τουριστική έκθεση στο Τελ Αβίβ, την ακύρωσαν άρον άρον για να αποφύγουν την διαφαινώμενη αποτυχία.
Οι δυο θεσμοί που δημιούργησε η προηγούμενη διοίκηση του Δήμου για την τουριστική προβολή και ανάπτυξη της πόλης, η Διπλωματία των Πόλεων και το Food Festival αφέθηκαν να σβήσουν.
Επί διοίκησης Μπουτάρη, το ίδρυμα Νιάρχος χρηματοδότησε τη δημιουργία στην πόλη δυο πλήρως εξοπλισμένων και στελεχωμένων με εκπαιδευμένο προσωπικό, γραφείων τουριστικών πληροφοριών. Ένα παραδίπλα από το Βασιλικό θέατρο και ένα στην πλατεία Αριστοτέλους. Τα γραφεία αυτά εκτός από τος πληροφορίες που έδιναν στους επισκέπτες της πόλης, συνέλεγαν πολύτιμα στατιστικά στοιχεία για το προφίλ των επισκεπτών. Η συμφωνία προέβλεπε πως μετά τα δυο πρώτα χρόνια να αναλάβει τη λειτουργία τους ο Δήμος. Ούτε αυτό έγινε καθώς η νέα διοίκηση του Δήμου αθέτησε τη συμφωνία με το Ίδρυμα Νιάρχος. Τελικά το ένα γραφείο τουριστικών πληροφοριών λεηλατήθηκε, το άλλο λειτουργεί περιστασιακά.
Τα άτομα που εμπιστεύτηκε ο Δήμαρχος για την τουριστική προώθηση και ανάπτυξη της πόλης αποδείχθηκαν ανεπαρκή. Δεν ήξεραν αλλά και δεν έδειξαν καμία διάθεση να μάθουν. Περιφρόνησαν την τουριστική κοινότητα της πόλης ενώ οι δημόσιες τοποθέτησης τους περί τουρισμού ήταν μνημεία ασχετοσύνης.
Αντίθετα εκεί που τα κατάφεραν περίφημα, ήταν να περιφέρονται σε διάφορα μέρη του πλανήτη σε τουριστικές εκθέσεις. Τζάμπα πολυτελή ταξιδάκια που τίποτε δεν προσέφεραν στην τουριστική προώθηση και ανάπτυξη της πόλης. Και μάλιστα επαναλαμβανόμενα καθώς πχ το Μαϊάμι ή το Λονδίνο δεν μπορείς να τα δεις και να τα χαρείς σε μια φορά.
Ωστόσο ο γέγονε γέγονε. Η νέα διοίκηση του Στέλιου Αγγελούδη οφείλει να κερδίσει το χαμένο έδαφος. Να βγάλει την πόλη από την τουριστική μιζέρια που βιώνει, σε μια περίοδο που ο τουρισμός σε όλο τον κόσμο κινείται σε επίπεδα ρεκόρ. Να αποκαταστήσει το τμήμα τουρισμού που σκόρπισε σε άλλες υπηρεσίες του Δήμου, να επαναφέρει δοκιμασμένους θεσμούς. Να οργανώσει τουριστικά την πόλη και το κυριότερο να φτιάξει επιτέλους ένα στρατηγικό σχέδιο για την προώθηση της Θεσσαλονίκης, σχέδιο με τεχνοκρατικά χαρακτηριστικά, με αρχή και τέλος, με στόχους και συγκεκριμένες δράσεις. Να λειτουργήσει για την πόλη, και όχι για τα δελτία τύπου και τις φωτογραφίες (φώτο).
Ωστόσο το δυστύχημα για την διοίκηση Αγγελούδη είναι ότι έχει να καλύψει χαμένο έδαφος σε πολλούς άλλους τομείς και όχι μόνο στον τουρισμό.…

Subscribe
Ειδοποίηση για
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments