Το “τσίρκο η Ελλάς” βρίσκεται σε περιοδεία όπως κάθε χρόνο τέτοια εποχή. Αναφερόμαστε σ΄αυτήν την κουστωδία ασχέτων που περιφέρεται από τουριστική έκθεση σε τουριστική έκθεση του εξωτερικού για να προβάλει και να προωθήσει τουριστικές περιοχές της χώρας, χωρίς να γνωρίζει ούτε τα στοιχειώδη για το πως μπορεί να το κάνει. Αιρετοί και μη, σύμβουλοι, παρασύμβουλοι, και λοιποί τρόφιμοι του ελληνικού δημοσίου έχουν βρει τον τρόπο να περνούν καλά ταξιδεύοντας σε όλο τον κόσμο, με τα χρήματα του ελληνικού λάου και των δανειστών του.

Την προηγούμενη εβδομάδα ήταν στο Βερολίνο για την μεγάλη τουριστική έκθεση, ενώ αυτή την εβδομάδα το εκδρομικό πρόγραμμα περιελάμβανε Μόσχα, επίσης για την τουριστική έκθεση. Στη Μόσχα δεν πήγαν πολλοί γιατί την έχουν βαρεθεί πλέον τόσα χρόνια, ενώ έχουν ακριβύνει αρκετά και τα “γούστα” στην ρωσική πρωτεύουσα.

Οι πιο δικτυωμένοι αυτή την εβδομάδα πήγαν στο Φορτ Λόντερντεϊλ στη Φλόριντα των ΗΠΑ, για την μεγάλη έκθεση που αφορά στην κρουαζιέρα. Εκεί εκτός από περιφερειακούς συμβούλους και λοιπούς κρατικούς αξιωματούχους, η παρέα εμπλουτίστηκε και με εκπροσώπους από διάφορα λιμενικά ταμεία, δηλαδή τις διοικήσεις των περιφερειακών λιμανιών, ακόμη και αυτών που βλέπουν κρουαζιερόπλοια με τα κιάλια. Ο κάθε κομματικός Καραμήτρος βρήκε την ευκαιρία να πάει το τζάμπα ταξιδάκι του στην Αμέρικα, την ώρα που η φτώχεια χτυπά καθημερινά την πόρτα όλο και πιο πολλών νοικοκυριών στην Ελλάδα.

Ισχυρίζονται πως ο σκοπός τους είναι ιερός, δηλαδή να προσελκύσουν περισσότερα κρουαζιερόπλοια, περισσότερους τουρίστες, περισσότερα έσοδα. Αλλά πως θα το κάνουν σε ένα τόσο ανταγωνιστικό περιβάλλον που απαιτεί γνώσεις και εξειδίκευση; Στο μεταξύ πολλοί από αυτούς δεν μιλούν ούτε αγγλικά.

Το θέαμα που παρουσιάζουν τα κεντρικά ελληνικά περίπτερα στις τουριστικές εκθέσεις είναι για γέλια και για κλάματα. Μια κουστωδία άσχετων να έχει πιάσει όλες τις καρέκλες και να το έχει ρίξει στο κουτσομπολιό και στις δημόσιες σχέσεις. Όλα αυτά την πρώτη μέρα της έκθεσης, σπάνια και λίγο από την δεύτερη, γιατί μετά εξαφανίζονται για να εκπληρώσουν τον κύριο σκοπό του ταξιδιού τους που είναι… ο τουρισμός. Πριν εξαφανιστούν βγάζουν και μερικές στημένες φωτογραφίες δήθεν να συνομιλούν και να ενημερώνουν κάποιους ή να μοιράζουν μπροσούρες και κεράσματα στους διερχόμενους.

Όλα αυτά χρησιμεύουν για το “επικό” δελτίο τύπου θα στείλουν την επομένη στα μέσα μαζικής ενημέρωσης τα οποία θα το δημοσιεύσουν αμάσητο. Το δελτίο τύπου θα περιγράφει την εξαιρετική προσπάθεια που έκαναν και το τεράστιο ενδιαφέρον που έδειξε η συγκεκριμένη αγορά για την περιοχή τους. Ωστόσο ποτέ δε γράφει με ποιους συνομίλησαν, τι είπαν και τι ακριβώς συμφώνησαν. Για κάποιο μετρήσιμο αποτέλεσμα των επαφών τους, ούτε λόγος.

Για να μας κάνουν να γελάσουμε, τις περισσότερες φόρες το δελτίο τύπου περιλαμβάνει φωτογραφία τους στο σταντ με την Υπουργό Τουρισμού ή τέλος πάντων με κάποιον αναγνωρίσιμο αξιωματούχο. “Δείχνοντας μεγάλο ενδιαφέρον για την περιοχή μας, η Υπουργός ή οι τάδε αξιωματούχοι επισκέφτηκαν το περίπτερο μας” αναφέρει το δελτίο τύπου με ύφος “Επίκαιρα” στη δεκαετία του Εξήντα. Είναι αστείο γιατί όλοι οι εκθέτες είναι φιλοξενούνται στο περίπτερο του ΕΟΤ και απέχουν από την Υπουργό… μερικά βήματα. Ωστόσο ο Έλληνας πολίτης είναι εθισμένος στο κουτόχορτο οπότε μπορεί και ένα δάκρυ από συγκίνηση να ξεφύγει από τα μάτια του.

Σ΄αυτό το θέμα αναφερόμαστε εδώ και πολλά χρόνια καθώς τίποτε δεν αλλάζει. Απλά οι άσχετοι διαδέχονται ο ένας τον άλλον κάνοντας όλοι τα ίδια.

Όλα τα παραπάνω δεν σημαίνουν πως η χώρα μας θα πρέπει να απουσιάζει από αυτές τις τουριστικές εκθέσεις. Το αντίθετο. Θα πρέπει να το κάνει με σοβαρότητα. Με οργανωμένο σχέδιο και προετοιμασία. Θα πρέπει αυτοί που πάνε εκεί να έχουν όλα τα απαραίτητα προσόντα καθώς η τουριστική βιομηχανία, τρίτη μεγαλύτερη στον κόσμο, λειτουργεί με όρους απόλυτης εξειδίκευσης. Οι μαθητευόμενοι μάγοι του πολιτικού μας συστήματος ή της κρατικής γραφειοκρατίας, το μόνο που προκαλούν πλέον είναι το χλευασμό.

Πείτε τη γνώμη σας

avatar