Κείμενο – φωτογραφίες: Omorfa Taxidia

Η εποχή που η φράση «Αλβανός τουρίστας» έμοιαζε με ανέκδοτο έχει περάσει προ πολλού. Η Αλβανία αναπτύσσεται, το ίδιο και ο τουρισμός της, τόσο ο εισερχόμενος στα παράλια της χώρας, όσο και ο εξερχόμενος. Κάθε χρόνο όλο και περισσότεροι Αλβανοί ταξιδεύουν στο εξωτερικό για τις διακοπές τους ή για city break. Το βλέπεις και στο αεροδρόμιο των Τιράνων που είναι πλέον πολύ μικρό για να εξυπηρετήσει την κίνηση, γι΄αυτό και συνεχώς επεκτείνεται. Οι low cost αεροπορικές εταιρείες κάνουν πάρτι.
Εδώ και αρκετά χρόνια, χιλιάδες Αλβανοί επιλέγουν και τη χώρα μας για τουριστικούς λόγους. Η Aegean πετά καθημερνά μεταξύ Αθήνας και Τιράνων με πολύ υψηλές πληρότητες, ενώ για το φετινό καλοκαίρι έχει δρομολογήσει απευθείας πτήσεις από τα Τίρανα για τη Θεσσαλονίκη, το Ηράκλειο και τη Μύκονο.
Καθώς τα περιθώρια ανάπτυξης είναι πολύ μεγάλα, η εταιρεία τουριστικού μάρκετινγκ Wise Ram, οργάνωσε τις προηγούμενες μέρες μια ακόμη Διπλωματία των Προορισμών, τη γνωστή δράση για τουριστική προώθηση και προβολή. Αυτή τη φορά προορισμός ήταν τα Τίρανα. Συμμετείχαν στελέχη ξενοδοχείων από τη Θεσσαλονίκη και τα Γιάννενα, τουριστικά γραφεία και εκπρόσωποι φορέων. Επικεφαλής της αποστολής των Ιωαννίνων ήταν ο αντιδήμαρχος τουρισμού Γιώργος Λώλης.
Για τα Γιάννενα και την ευρύτερη περιοχή, η αλβανική αγορά είναι η σημαντικότερη εδώ και χρόνια. Αλβανοί τουρίστες επισκέπτονται την πρωτεύουσα της Ηπείρου για city break και shopping, ενώ τα αξιοθέατα που σχετίζονται με τον Αλή Πασά είναι μέσα στα ιστορικά τους ενδιαφέροντα καθώς ήταν αλβανικής καταγωγής
Για την Θεσσαλονίκη, η Αλβανία δεν είναι από τις σημαντικότερες αγορές. Το 2021 οι Αλβανοί κατέλαβαν την 11η θέση ανάμεσα στις εθνικότητες με τις περισσότερες διανυκτερεύσεις στα ξενοδοχεία της πόλης (συνολικά 17.188 διανυκτερεύσεις), λιγότερες από τις μισές του 2019 (συνολικά 37.550), τελευταία χρονιά πριν την πανδημία. Οπότε υπάρχουν σημαντικά περιθώρια ανάπτυξης, περιθώρια που ενισχύονται με την έναρξη από την Aegean, απευθείας πτήσεων ανάμεσα στη Θεσσαλονίκη και τα Τίρανα από τις 2 Ιουλίου.
Η εκδήλωση της Διπλωματίας των Προορισμών πραγματοποιήθηκε στον 23ο όροφο του πεντάστερου ξενοδοχείου των Τιράνων, Maritim Hotel Plaza, στο κέντρο της Αλβανικής πρωτεύουσας. Παρούσα ήταν και η πρέσβης της Ελλάδας στην Αλβανία, η κα Σοφία Φιλιππίδου και μαζλι της στελέχη της Πρεσβείας που εκείνες τις μέρες προετοίμαζαν την εβδομάδα ελληνικού πολιτισμού στα Τίρανα που ξεκίνησε σήμερα Δευτέρα..
Από αλβανικής πλευράς στην εκδήλωση παραβρέθηκαν στελέχη από 20 περίπου τουριστικά γραφεία που έχουν ενδιαφέρον για τον προορισμό Ελλάδα.
Με πανοραμική θέα σε όλα τα Τίρανα, έγινε η παρουσίαση των δυο προορισμών, Θεσσαλονίκη και Γιάννενα, καθώς και της Aegean που κάθε χρόνο αυξάνει πτήσεις και προορισμούς από και προς τα Τίρανα.
Ακολούθησαν B2B συναντήσεις ανάμεσα στους επαγγελματίες των δυο πλευρών σε ένα περιβάλλον άκρως επαγγελματικό και μια εκδήλωση άψογα οργανωμένη.
Οι εντυπώσεις των Ελλήνων από τις συναντήσεις τους με τους Αλβανούς τουριστικούς πράκτορες ήταν πολύ ικανοποιητικές, με πολύ υψηλές τις πιθανότητες να παράξουν σημαντικά αποτελέσματα.
Σε συζητήσεις που είχαμε με Αλβανούς τουριστικούς πράκτορες, μας είπαν πως οι Αλβανοί κάθε χρόνο ξοδεύουν όλο και περισσότερα χρήματα για τις διακοπές τους. Σε ότι αφορά στις καλοκαιρινές διακοπές προτιμούν τα all inclusive ξενοδοχεία, γι΄αυτό και τα τσάρτερ από τα Τίρανα για την Αττάλεια, την πρωτεύουσα του All inclusive στη Μεσόγειο, είναι πάνω από δέκα κάθε βδομάδα την καλοκαιρινή περίοδο.
Τους αρέσουν επίσης τα ολιγοήμερα ταξίδια για περιήγηση shopping και διασκέδαση. Στην Ελλάδα αισθάνονται κυριολεκτικά σαν στο σπίτι τους, λόγο και του έντονου αλβανικού στοιχείου στη χώρα μας.
Όπως προαναφέραμε, τη Διπλωματία των Προορισμών διοργανώνει η εταιρεία τουριστικού μάρκετινγκ και προώθησης προορισμών Wise Ram την οποία διευθύνει ο Σπύρος Πέγκας. Με την Διπλωματία των Προορισμών, η Wise Ram επί της ουσίας ανοίγει το δρόμο σε αγορές που έχουν ενδιαφέρον, προκειμένου ξενοδοχεία και τουριστικά γραφεία να κάνουν τις επαφές τους και να προσελκύσουν περισσότερους τουρίστες.
Η συγκεκριμένη Διπλωματία των Προορισμών έγινε με την αιγίδα του Δήμου Ιωαννιτών και του ΕΟΤ, με την στήριξη των Ενώσεων Ξενοδόχων Θεσσαλονίκης και Ιωαννίνων και την έμπρακτη συμπαράσταση της Aegean Airlines.

 

 

 

guest
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments