Κείμενο – φωτογραφίες: Omorfa Taxidia

Η περιοχή της Ανατολικής Χαλκιδικής, δηλαδή ο Δήμος Αριστοτέλη, δεν ήταν από αυτές που κατέβασαν ρολά την περίοδο της πανδημίας, σε ότι αφορά στην τουριστική τους προβολή και προώθηση. Παρά τις δύσκολες συνθήκες που δημιούργησε η επιθετικότητα του κορωνοϊού, Δήμος και ιδιώτες της περιοχής κινήθηκαν πολύ ζωηρά, κερδίζοντας πόντους στον τουριστικό χάρτη της χώρας. Όλο αυτό το διάστημα διοργανώθηκαν πολλές προωθητικές δράσεις στην περιοχή αλλά και το εξωτερικό, ενώ άλλες τόσες ματαιώθηκαν λόγω των περιορισμών που επέβαλε η πανδημία.
Στόχος του Δημάρχου Στέλιου Βαλιάνου και των συνεργατών του, είναι η ανάπτυξη στην Ανατολική Χαλκιδική 18 εναλλακτικών μορφών τουρισμού, εκμεταλλευόμενοι τα πλεονεκτήματα της πλούσιας ιστορίας και της φύσης με τα οποία είναι προικισμένη η περιοχή. Στόχος είναι να λειτουργήσουν συμπληρωματικά με το «ήλιος και θάλασσα» και να φέρουν τουρίστες όλο το χρόνο.
Μια από αυτές τις μορφές τουρισμού για τις οποίες έχει ήδη ξεκινήσει η προσπάθεια ανάπτυξης, είναι ο οινικός τουρισμός. Στην Ανατολική Χαλκιδική υπάρχουν τέσσερα οινοποιία, άλλα 12 μέσα στο Άγιο Όρος, ένα από τα οποία παράγει το επίσημο κρασί του Κρεμλίνου.
Μαζί με τα 20 και παραπάνω τσιπουροκάζανα, ενισχύουν την γαστρονομική ταυτότητα της περιοχής.
Χθες Κυριακή, στο πολιτιστικό κέντρο της Μεγάλης Παναγιάς, ένας από τους 16 οικισμούς του Δήμου Αριστοτέλη, πραγματοποιήθηκε εκδήλωση για την παρουσίαση των δράσεων για την ανάπτυξη και προώθηση του οινικού τουρισμού της περιοχής. Λόγω την περιορισμών, στην εκδήλωση παραβρέθηκαν ελάχιστα άτομα ωστόσο μεγάλος αριθμός ενδιαφερομένων την παρακολούθησε μέσω διαδικτύου.
Σύμφωνα με τον Δήμαρχο Στέλιο Βαλιάνο, το φιλόδοξο σχέδιο του Δήμου για την προώθηση του οινικού τουρισμού στην περιοχή μεταξύ άλλων περιλαμβάνει:
-Δικτύωση με το Μπορτνώ και τις οινικές του διαδρομές.
– Συνέχιση των επαφών με το Φράιμπουργκ, κορυφαία οινοτουριστική περιοχή της Γερμανίας, επαφές που ξεκίνησαν στη γερμανική πόλη τον Οκτώβριο και θα συνεχιστούν την άνοιξη στην Ανατολική Χαλκιδική.
– Δημιουργία ψηφιακής μπροσούρας για τον οινικό τουρισμό της περιοχής και τις διαδρομές του.
https://issuu.com/catadvertisingsa/docs/wine_book_issuu

– Εκπαίδευση των ανθρώπων της εστίασης σχετικά με το κρασί.
– Διασύνδεση ξενοδοχείων, εστιατορίων και οινοποιιών, για την καθοδήγηση των τουριστών.
– Οργάνωση εφτά δημοσιογραφικών fam trips στην περιοχή καθώς και άλλων με ειδικούς του κρασιού από την Ευρώπη.
– Ανάθεση σε εξειδικευμένο φορέα την εκπόνηση μελέτης για τον αγροτουρισμό στην Ανατολική Χαλκιδική.

Αυτές είναι μόνο μερικές από τις δράσεις που άλλες ξεκίνησαν και άλλες είναι προς υλοποίηση, προκειμένου να προωθήσουν τον οινικό τουρισμό στην Ανατολική Χαλκιδική. Όπως διαβεβαίωσε ο κ. Βαλιάνος «όλες αυτές οι δράσεις θα έχουν συνέχεια και συνέπεια προκειμένου να πετύχουν το προσδοκώμενο αποτέλεσμα.

Στην εκδήλωση διαδικτυακή παρέμβαση έκαναν η Υφυπουργός Τουρισμού Σοφία Ζαχαράκη, ο Γενικός Γραμματέας του ΕΟΤ Δημήτρης Φραγκάκης, καθώς και άλλοι παράγοντες της περιοχής, του οίνου και του τουρισμού.
Οι τοποθετήσεις και η συζήτηση που ακολούθησε, δημιούργησαν αισιοδοξία παρά τη δύσκολη περίοδο που διανύουμε.

guest
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments