Ο Πρόεδρος του ΣΕΤΕ Γιάννης Ρέτσος δεν χάνει ευκαιρία να τονίζει πως ούτε ο ΣΕΤΕ ούτε οι ξενοδόχοι είναι κατά της βραχυχρόνιας μίσθωσης, δηλαδή τις ενοικιάσεις παντός είδους καταλυμάτων μέσα από τις πλατφόρμες τύπου Airbnb. Όπως χαρακτηριστικά τόνισε σε πρόσφατη εκδήλωση του ΣΕΤΕ στη Θεσσαλονίκη, οι βραχυχρόνιες μισθώσεις αποτελούν μέρος του τουριστικού προϊόντος της χώρας και αν δεν υπήρχαν τότε όλοι αυτοί που τις προτιμούν θα πήγαιναν σε μια άλλη χώρα. Ωστόσο όπως χαρακτηριστικά ανέφερε, «το γκρίζο πλαίσιο που υπάρχει στη χώρα μας από την αρχή του φαινομένου, άνοιξε το δρόμο σε επιχειρηματίες, Έλληνες και ξένους, να ασκούν επιχειρηματική δραστηριότητα με το μανδύα της βραχυχρόνιας μίσθωσης. Αγοράζουν ολόκληρα κτίρια και τα μετατρέπουν σε ξενοδοχεία με εστιατόρια, γυμναστήρια, χώρους εκδηλώσεων κλπ, και τα λειτουργούν μέσω της βραχυχρόνιας μίσθωσης εισφοροδιαφεύγοντας, φοροδιαφεύγοντας, νοθεύοντας τον ανταγωνισμό».
Αν και πολλοί πιστεύουν πως οι ξενοδόχοι έχουν πολύ καλές προσβάσεις στην εξουσία, το θέμα αυτό καμιά κυβέρνηση δεν το άγγιξε εκτός κάποιων ημίμετρων που έχουν ληφθεί στο παρελθόν χωρίς να δίνουν λύση.
Ωστόσο ο κ. Ρέτσος αποκάλυψε πως ο ΣΕΤΕ είναι σε επαφή με την κυβέρνηση και σύντομα θα ανακοινωθούν πρωτοβουλίες για την αντιμετώπιση αυτού του θέματος.
Τις προηγούμενες μέρες, ο ΣΕΤΕ για πολλοστή φορά κατέθεσε προτάσεις στους συναρμόδιους υπουργούς: Άκη Σκέρτσο, Υπουργό Επικρατείας, Βασίλη Κικίλια, Υπουργό Τουρισμού, Θεόδωρο Σκυλακάκη, Αναπληρωτή Υπουργό Οικονομικών και κοινοποίηση στον Θάνο Πετραλιά, Γενικό Γραμματέα Δημοσιονομικής Πολιτικής, για την βελτίωση του θεσμικού πλαισίου λειτουργίας της αγοράς των βραχυχρόνιων μισθώσεων.

Στις προτάσεις περιλαμβάνονται:

– Πολυκατοικίες διαμερισμάτων: Προτείνεται να προβλεφθεί ρητά πως σε περίπτωση που το σύνολο των διαμερισμάτων πολυκατοικίας ή συγκροτήματος κατοικιών εκμισθώνεται με βραχυχρόνιες μισθώσεις, τότε αυτό θεωρείται τουριστικό κατάλυμα, το οποίο θα πρέπει να διαθέτει την αντίστοιχη αδειοδότηση.
– ΦΠΑ: Προτείνεται η απαλλαγή από ΦΠΑ του εισπραττόμενου μισθώματος να περιορίζεται μόνο στην περίπτωση που ο δικαιούχος του εισοδήματος είναι φυσικό πρόσωπο και έχει καταχωρίσει στην πλατφόρμα της ΑΑΔΕ μέχρι δύο (2) ακίνητα στον Α.Φ.Μ. του (εκ των οποίων το ένα από τα δύο ακίνητα θα πρέπει να έχει δηλωθεί ως ακίνητο στο οποίο ιδιοκατοικεί). Σε αντίθετη περίπτωση, καθώς και σε κάθε περίπτωση που δικαιούχος του εισοδήματος είναι νομικό πρόσωπο, τότε στο εισπραττόμενο μίσθωμα θα πρέπει να επιβάλλεται Φ.Π.Α.
– Παρακράτηση φόρου: Προτείνεται να προβλεφθεί η υποχρέωση κάθε ψηφιακής πλατφόρμας να παρακρατά φόρο 5% επί του συνολικού αντιτίμου της βραχυχρόνιας μίσθωσης, τον οποίο θα αποδίδει στη συνέχεια στο Δημόσιο
– Μέγιστος αριθμός ακινήτων που εκμισθώνονται βραχυχρόνια ανά Δήμο: Προτείνεται να παρέχεται το δικαίωμα στους ΟΤΑ Α’ βαθμού να ορίσουν, μετά από απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου τους, η οποία θα αιτιολογείται με βάση σχετική επιστημονική μελέτη, το μέγιστο αριθμό ακινήτων που μπορούν να εγγράφονται στο Μητρώο Ακινήτων Βραχυχρόνιας Μίσθωσης για την περιοχή εντός των ορίων τους
– Επιβολή δημοτικού φόρου: Προτείνεται στις βραχυχρόνιες μισθώσεις που συνάπτονται μέσω ψηφιακών πλατφορμών να επιβάλλεται φόρος υπέρ των ΟΤΑ Α’ βαθμού, ο οποίος θα ισούται με ποσοστό 0,5% επί του αντιτίμου της μίσθωσης και θα αξιοποιείται από τους ΟΤΑ στην κάλυψη των αυξημένων δαπανών καθαριότητας, φωτισμού κ.λπ., που προκαλείται από τη λειτουργία των βραχυχρόνιων μισθώσεων

Subscribe
Ειδοποίηση για
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments