Τα αποτελέσματα σε όλους τους δείκτες που εξετάζονται για τα αθηναϊκά ξενοδοχεία, δηλαδή μέση πληρότητα, έσοδο ανά διαθέσιμο δωμάτιο / Rev Par και μέση τιμή δωματίου /ADR καταδεικνύουν πως ειδικά για την Αθήνα το Α’ εξάμηνο του 2022 στο σύνολό του, παρά τους πανηγυρισμούς που εκφράζονται, δεν εξελίχθηκε καλά:
Ως γνωστόν το μεν 5μηνο του 2022 ‘έκλεισε’ για τα ξενοδοχεία με πτώση της τάξης του -26.8% στην Πληρότητα, του -25.8% στο Έσοδο ανά Διαθέσιμο Δωμάτιο (RevPar) και μόνο η Μέση Τιμή Δωματίου παρουσίασε μικρή θετική μεταβολή (κατά 1.4%) έναντι του αντίστοιχου πενταμήνου του 2019. Το δε 6μηνο έκλεισε και αυτό με μείωση της τάξης του – 21.7% στην Πληρότητα, του -15,5% στο Έσοδο ανά Διαθέσιμο Δωμάτιο (RevPar) και με θετική Μέση Τιμή Δωματίου (κατά 7,9%)
Αλλά και σε ευρωπαϊκό επίπεδο, τα συμπεράσματα για τον Ιούνιο είναι ανάλογα και αντίστοιχα με όσα ήδη γνωρίζουμε, δηλαδή η Αθήνα, εξακολουθεί να είναι πόλη με χαμηλή μέση πληρότητα (74.7%) με τη μικρότερη θετική μεταβολή στο έσοδο ανά διαθέσιμο δωμάτιο (revpar 114.0 %) έναντι των ανταγωνιστών της, η δε αύξηση ADR της Αθήνας είναι η μικρότερη που καταγράφεται (δεν ξεπέρασε το 22,5%).
Τα ίδια τα στοιχεία λοιπόν, φανερώνουν -τουλάχιστον για τα ξενοδοχεία της Αθήνας- πως όχι μόνο δεν είναι σε καθεστώς ‘over booking’ όπως αφήνεται να εννοηθεί σε διάφορες ανακοινώσεις και διαβάζουμε σε ορισμένα δημοσιεύματα, αλλά αντίθετα κινείται με μια απλώς καλή μέση πληρότητα, μη ικανή να καλύψει την ‘τρύπα’ που δημιουργήθηκε μέσα στον χειμώνα από τα τρέχοντα λειτουργικά έξοδα των επιχειρήσεων και όσες ‘υποχρεώσεις’ διακρίνονται ήδη ως ‘βουνό’ για τον χειμώνα που έρχεται.
Σε αυτό το σημείο να θυμίσουμε πως σε συνεργασία με το ΞΕΕ με αφορμή τις καταστροφικές πυρκαγιές στην Πεντέλη, τα ξενοδοχεία της Αττικής, προσέφεραν ταχύτατα και αυθόρμητα ελεύθερα δωμάτια στους πληγέντες – σε αριθμό που ξεπέρασε τις ανάγκες. Και εύλογα, γεννώνται ερωτήματα: Πώς άραγε προσφέρθηκαν τόσο γρήγορα, τόσα δωμάτια στους πληγέντες εάν τα ξενοδοχεία της Αθήνας είναι υπερπλήρη;
Θυμίζουμε πως ο Μάιος και ο Ιούνιος αποτελούν μήνες αιχμής για την Αθήνα και πως οι ελπίδες για να κλείσει με θετικό πρόσημο η φετινή τουριστική χρονιά για τα αθηναϊκά ξενοδοχεία ουσιαστικά μεταφέρονται στις επιδόσεις και στα αποτελέσματα του επομένου 4μήνου (Ιούλιος-Νοέμβριος). Θέλουμε να πιστεύουμε πως οι όποιες δράσεις προβολής δρομολογήθηκαν φέτος για την Αθήνα – Αττική θα αποδώσουν τα καλύτερα και πως θα υποστηριχθεί εγκαίρως η ζήτηση για το φετινό Φθινόπωρο μέσα από την αξιοποίηση πλήθους θεματικών – βιωματικών εμπειριών και δραστηριοτήτων που μπορεί να αναζητήσει ο επισκέπτης στην πρωτεύουσα, το παραλιακό μέτωπο και τα νησιά του Αργοσαρωνικού (όπως οικογενειακές διακοπές τύπου resort, συμμετοχή σε πολιτιστικές εκδηλώσεις σε όλη την Περιφέρεια Αττικής και σε σημαντικά αθλητικά γεγονότα όπως ο αυθεντικός Μαραθώνιος Δρόμος του Νοεμβρίου, επαγγελματικές συναντήσεις και συνέδρια κ.ά.)

Subscribe
Ειδοποίηση για
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments