Θετικά θα χαρακτηρίζονταν τα πρώτα μηνύματα της νέας χρονιάς σε σύγκριση με την αντίστοιχη περίοδο του 2022, ωστόσο και παρά την εικόνα της αγοράς, τα στοιχεία των ξενοδοχείων δείχνουν πως εξακολουθούμε να υστερούμε σε επιδόσεις – συγκριτικά με το 2019, την τελευταία ‘καλή χρονιά’ για την αθηναϊκή ξενοδοχία. Σύμφωνα με τα στοιχεία κίνησης και απόδοσης ξενοδοχείων που συγκεντρώνει η Ένωση Ξενοδόχων Αθηνών-Αττικής και Αργοσαρωνικού με την συνεργασία των ξενοδοχείων μελών της και της GBR Consulting, η Μέση Πληρότητα των ξενοδοχείων Αθήνας-Αττικής το Α’ δίμηνο του 2023 σημείωσε μεν αύξηση κατά (+)69,9% έναντι της αντίστοιχης περιόδου του 2022, αλλά και μείωση της τάξης του (-)6,5% έναντι του πρώτου διμήνου του 2019 (έτος προ πανδημίας με το οποίο συγκρίνουμε αναγκαστικά τις ουσιαστικές επιδόσεις των ξενοδοχείων της Αθήνας).
Πιο συγκεκριμένα, ο Ιανουάριος 2023 ‘έκλεισε’ με μέση πληρότητα 50,9% (έναντι 26,7% του 2022 και 50,7% του 2019), αυξημένη κατά 90,2% έναντι του 2022 και κατά 0,3% έναντι του Ιανουαρίου 2019, ενώ ο Φεβρουάριος 2023 ‘έκλεισε’ με μέση πληρότητα 58,0% (έναντι 37,6% του 2022 και 64,6% έναντι του 2019), δηλαδή αυξημένη μεν κατά 54,0% έναντι του 2022, μειωμένη δε κατά (-) 10,2% έναντι του αντίστοιχου Φεβρουαρίου του 2019.
Τα αποτελέσματα Α’ διμήνου 2023 σε ότι αφορά ειδικά στη μέση πληρότητα τα χαρακτηρίζουμε ενδεικτικά καθώς ο Ιανουάριος και ο Φεβρουάριος παραδοσιακά δεν αποτελούν μήνες αυξημένης τουριστικής ροής. Παράλληλα δεν αποτελούν και μήνες ενδεικτικούς για την συνολική πορεία της νέας τουριστικής χρονιάς που ξεκινά παραδοσιακά από τον Απρίλιο – Μάϊο, καθώς αφενός η Αθήνα παρουσιάζει χαρακτηριστικά εποχικότητας με μειωμένη τουριστική κίνηση έως και τον μήνα Μάρτιο – Απρίλιο (κάτι που είναι ορατό και στα σχετικά συνοδευτικά γραφήματα) και αφετέρου πολλά θα εξαρτηθούν από τις εξελίξεις και από την ροή επισκεπτών προς την Αθήνα τους επόμενους μήνες. Οι έως τώρα τάσεις φανερώνουν πως καλώς εχόντων των πραγμάτων και εκτός απροόπτων φυσικά που να αφορούν στην ελληνική, στην ευρωπαϊκή αλλά και στη διεθνή επικαιρότητα, η νέα τουριστική χρονιά για τα ξενοδοχεία της Αθήνας -τα οποία σταθερά υπερτερούν των ανταγωνιστών τους σε τιμές- θα εξελιχθεί ομαλά, ιδιαίτερα από τον Απρίλιο και μετά, κυρίως λόγω της σταδιακής ανάκαμψης των συνεδρίων και εκδηλώσεων.
Ακόμη καλύτερες -όπως εκτιμούμε- θα είναι οι επιδόσεις των ξενοδοχείων της Αθήνας στην περίπτωση που εγκαίρως δρομολογηθούν συγκεκριμένες πολιτειακές δράσεις για: α. τον περιορισμό του αθέμιτου ανταγωνισμού μεταξύ καταλυμάτων διαφόρων τύπων β. την οικονομική ‘αναπνοή’ των επιχειρήσεων που ταλαιπωρήθηκαν επί τρία συνεχόμενα χρόνια και είναι αντιμέτωπες με ένα ‘τσουνάμι’ αυξήσεων τιμών σε προϊόντα και υπηρεσίες που επιδρά καταλυτικά στο κόστος λειτουργίας τους γ. την ενίσχυση της Απασχόλησης εργαζομένων στις μονάδες.

Subscribe
Ειδοποίηση για
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments