Από δημιουργίας του ελληνικού τουρισμού και μέχρι πριν μερικά χρόνια, οι μεγάλες ξενοδοχειακές αλυσίδες του πλανήτη απέφευγαν την Ελλάδα. Ενώ σε πόλεις του εξωτερικού αλλά και σε παραθεριστικές περιοχές έβλεπες τα ξενοδοχεία τους παρατεταμένα το ένα δίπλα στο άλλο να αναβαθμίζουν το τουριστικό προϊόν, στην Ελλάδα ήταν απούσες πλην ελαχίστων περιπτώσεων.
Δεν συνέβη τυχαία αυτό καθώς η χώρα μας διατηρεί ένα περιβάλλον περίπου εχθρικό στις μεγάλες επενδύσεις, η γραφειοκρατία ήταν (και παραμένει) αφόρητη, ενώ οι ντόπιοι ξενοδόχοι έβαζαν εμπόδια καθώς φοβόντουσαν τον ανταγωνισμό αντί να τον επιδιώκουν για να μεγαλώσει η πίτα. Ένας άλλος σοβαρός λόγος ήταν πως η Ελλάδα έχει χαμηλή τουριστική υπεραξία και πουλά φθηνά, οπότε αυτό δεν συνέφερε στις διεθνείς ξενοδοχειακές αλυσίδες που έχουν ανεβασμένα κόστη λειτουργίας.
Τα τελευταία χρόνια αυτό άρχισε να αλλάζει και όλο και πιο συχνά βλέπουμε στη χώρα μας ξενοδοχεία που βρίσκονται κάτω από την ομπρελά γνωστών διεθνών ξενοδοχειακών αλυσίδων.
Αυτό είναι πολύ θετικό καθώς αυτές οι αλυσίδες αναβαθμίζουν το επίπεδο φιλοξενίας ενώ διαθέτουν τα δικά τους κανάλια πωλήσεων και μπορούν να προσελκύσουν πελατεία που σε άλλη περίπτωση δεν θα τη βλέπαμε στη χώρα μας.

Ας δούμε τι συμβαίνει…

Η μεγαλύτερη ξενοδοχειακή εταιρεία στον κόσμο, η Marriott, έφερε αρκετά από τα 30 και πλέον μπραντ που αναπτύσσει διεθνώς, στα 25 περίπου ξενοδοχεία που λειτουργεί στην Ελλάδα. Το κλασικό Marriott, αλλά και Autograph Collection, West in, The Luxury Collection, Moxy, Sheraton, λειτουργούν πλέον και στη χώρα μας, ενώ οσονούπω έρχεται και η αλυσίδα W στην Costa Navarino, όπου ήδη λειτουργεί ένα West In και ένα The Luxury Collection (το Romanos).
Μια άλλη μεγάλη ξενοδοχειακή εταιρεία, η Hilton, φέρνει νέα μπραντ στην Ελλάδα. Εκεί που μέχρι πρόσφατα λειτουργούσε το Athens Hilton, το 2024 θα λειτουργεί ένα Conrand, κορυφαίο μπραντ της Hilton. Επίσης στο ίδιο κτιριακό συγκρότημα θα λειτουργήσουν διαμερίσματα κάτω από τα μπραντ Conrad Residences και Waldorf Astoria Residences, επίσης της Hilton. Η αμερικανική ξενοδοχειακή εταιρεία έφερε στη χώρα μας και το μπραντ Curio Collection by Hilton σε Κρήτη και Σαντορίνη, ενώ ως Curio Collection by Hilton θα λειτουργήσει και το πρώην Πεντελικόν στο Κεφαλάρι, όταν ολοκληρωθεί η ανακαίνιση του. Επίσης το πρώην ξενοδοχείο Mistral στην Καστέλλα, μετά από ανακαίνιση κόστους 5,5 εκατομμυρίων ευρώ, θα λειτουργήσει ως Hampton by Hilton.
Η Accor ο γαλλικός ξενοδοχειακός κολοσσός διατηρεί στη χώρα μας έξι ξενοδοχεία, ένα Angsana, δυο ibis Styles, ένα Mgallery, ένα Novotel και ένα Sofitel.
Τα τελευταία χρόνια είδαμε και άλλα ξενοδοχειακά μπραντ να καταφθάνουν στην Ελλάδα. Είδαμε Grand Hyatt στην Αθήνα, είδαμε μια άλλη μεγάλη ξενοδοχειακή εταιρεία, την Wyndham Hotels & Resorts να αναπτύσσεται στην χώρα μας, είδαμε την Radisson να αυξάνει την παρουσία της.
Το εκπληκτικό είναι πως σιγά σιγά η χώρα μας αρχίζει να συγκινεί και τις ξενοδοχειακές αλυσίδες που είναι συνώνυμα της απίστευτης πολυτέλειας και απευθύνονται σε πολύ χοντρά πορτοφόλια.
Την αρχή έκανε ένα Four Seasons στη Βουλιαγμένη. Ακολουθεί ένα One & Only που θα ανοίξει φέτος στη Γλυφάδα, ένα Mandarin Oriental (φώτο), θα είναι έτοιμο στην Costa Navarino τον επόμενο χρόνο, ενώ αν όλα πάνε καλά, το πρώτο Banyan Tree στην Ευρώπη, θα λειτουργήσει στο Βαρκό στην Αιτωλοακαρνανία το 2025.
Κοντά σ΄αυτά άρχισαν να έρχονται στη χώρα μας μικρότερες ξενοδοχειακές αλυσίδες που έχουν σχέση με το life style, ή τους διάσημους ιδιοκτήτες. Ένα ξενοδοχείο Destino Pacha της γνωστής αλυσίδας των νυχτεριών κλαμπ που ξεκίνησε στην Ίμπιζα, άνοιξε ήδη στη Μύκονο, ενώ η Nobu Holpitality, αλυσίδα που ένας από τους ιδιοκτήτες της είναι ο διάσημος σταρ του Χόλυγουντ Ρόμπερτ Ντε Νίρο, θα ανοίξει ξενοδοχείο στη Σαντορίνη. Θα είναι έτοιμο τον επόμενο χρόνο.
Επειδή στη χώρα μας πολύ εύκολα ακούγονται τα αφηγήματα περί ξεπουλήματος σε ξένα συμφέροντα, είναι απαραίτητο να διευκρινίσουμε πως η συντριπτική πλειοψηφία αυτών των ξενοδοχείων ανήκει σε Έλληνες επιχειρηματίες, που επέλεξαν να τα λειτουργήσουν κάτω από ένα διεθνές μπραντ για τους λόγους που προαναφέραμε.
Επίσης όλη αυτή η δραστηριότητα, πρωτοφανής για τα ελληνικά δεδομένα, δεν καθιστούν τη χώρα μας ξενοδοχειακό κέντρο του πλανήτη όπως κατά καιρούς διαβάζουμε. Οι ξενοδοχειακές εταιρείες ανακοινώνουν συνεχώς δεκάδες νέα ξενοδοχεία σε όλο τον κόσμο. Τουλάχιστον τώρα κάποιες από αυτές δεν μας αποφεύγουν…

Subscribe
Ειδοποίηση για
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments