Ένας από τους πολλούς πονοκεφάλους που έχουν φέτος οι επιχειρηματίες του τουρισμού και ιδιαίτερα οι ξενοδόχοι, είναι η έλλειψη προσωπικού. Λέγεται πως από την ελληνικά ξενοδοχεία λείπουν πάνω από 50 χιλιάδες εργαζόμενοι. Αν και η ανεργία στη χώρα μας είναι ακόμη σε υψηλά επίπεδα λίγοι αναζητούν την τύχη τους στα ξενοδοχεία τα οποία είναι πρόθυμα να προσλάβουν όποιον στέκεται σε δυο πόδια, όπως χαρακτηριστικά λένε οι ξενοδόχοι.
Κατά τη διάρκεια της πανδημίας, χιλιάδες εργαζόμενοι στον τουρισμό, ακόμη και άτομα υψηλής εξειδίκευσης, αναζήτησαν αλλού εργασία και πλέον δεν επιστρέφουν πίσω. Το ερώτημα είναι γιατί συμβαίνει αυτό; Γιατί ο τουρισμός χάνει τόσο εύκολα τους εργαζόμενους του και γιατί δεν μπορεί να τους επαναφέρει πίσω; Γιατί δεν προσελκύει νέους εργαζόμενους παρά την ανεργία; Είναι η φύση της δουλειάς, οι συνθήκες εργασίας, οι αμοιβές, τι απ’ όλα;
Ενδιαφέρον για το θέμα έχει η άποψη του Carlo Javakhia (φώτο), γενικού διευθυντή του ξενοδοχείου Ritz-Carlton στη Ντόχα, και μέλος της Power List των γενικών διευθυντών ξενοδοχείων του Κατάρ για το 2021, οποίος μίλησε πρόσφατα στο τουριστικό συνέδριο του ACT – American College of Thessaloniki.
«Το πρώτο μάθημα που μας δίδαξε η πανδημία είναι να μην βιαζόμαστε στη λήψη αποφάσεων, και αυτές να μην λαμβάνονται κεκλεισμένων των θυρών ερήμην των εργαζομένων. Πρόκειται για μία καταστροφική διαχείριση» τόνισε ο Carlo Javakhia,
Όταν ξέσπασε η πανδημία ο ίδιος εργαζόταν στο Ντουμπάι. «Ενώ το προσωπικό είναι βασικός πυλώνας του τουρισμού, όταν έρχεται η κρίση το πρώτο πράγμα που διαπιστώνουμε είναι ότι οι εργαζόμενοι θεωρούνται βάρος. Με το ξεκίνημα της πανδημίας τον Μάρτιο του 2020 πολλές ξενοδοχειακές επιχειρήσεις στα Εμιράτα, πιστεύοντας ότι δεν θα λειτουργούσαν το καλοκαίρι, απέλυσαν το προσωπικό τους. Όταν μετά από ένα μήνα, τον Απρίλιο του 2020, ανακοινώθηκε το άνοιγμα της αγοράς βρέθηκαν σε πολύ δύσκολη θέση. Αντιθέτως, τα ξενοδοχεία που κράτησαν το προσωπικό τους και τους καταρτισμένους εργαζόμενους τους, αύξησαν το μερίδιό τους στην αγορά. Εγώ εργαζόμουν σε ένα συγκρότημα με 630 κλίνες και 22 εστιατόρια και μπαρ. Για ένα μήνα που είμασταν κλειστά δεν απολύσαμε κανέναν. Όταν ανοίξαμε είχαμε περισσότερη δουλειά και κόσμο» είπε ο κ. Javakhia. «Η πανδημία μάς δίδαξε να είμαστε προσαρμοστικοί ως επιχειρηματίες και ως εργαζόμενοι, ειλικρινείς και ανοιχτοί απέναντι στους συνεργάτες και εργαζόμενους σχετικά με τα προβλήματα που αντιμετωπίζει μία επιχείρηση. Όταν υπάρχει ειλικρίνεια το προσωπικό είναι διατεθειμένο να συμπαρασταθεί και να βοηθήσει. Ο τουρισμός βασίζεται σε εργαζόμενους που γνωρίζουν το αντικείμενο και την πελατεία τους. Ξέρουμε, επίσης, ότι όταν αφήνουμε το προσωπικό μας να φεύγει, χρειαζόμαστε από τρεις έως έξι μήνες για να εκπαιδεύσουμε το καινούριο. Αυτό έχει αντίκτυπο στην εξυπηρέτηση της πελατείας, και μακροπρόθεσμα η επιχείρηση χάνει. Το είδαμε από τους ανταγωνιστές μας» συμπλήρωσε.

 

Subscribe
Ειδοποίηση για
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments