Αλήθεια που πάει το μυαλό σας όταν ακούτε πως ο τουρισμός είναι η βαριά μας βιομηχανία; Προφανώς ότι πρόκειται για μια μεγάλη βιομηχανία όχι μόνο όσον άφορα στο μέγεθος της αλλά στον τρόπο που αυτή δουλεύει, με οργάνωση, μέθοδο επιστημονικότητα, δηλαδή αυτό που λέμε σύγχρονο τρόπο. Λάθος, γιατί η βαριά μας βιομηχανία δουλεύει μάλλον στο περίπου χωρίς οργάνωση και μέθοδο και το κυριότερο χωρίς επιστημονικότητα.

Δείτε τι συμβαίνει με τα ξενοδοχεία. Εν έτη 2017 δεν υπάρχουν αξιόπιστα στατιστικά στοιχειά, τέτοια που να βοηθήσουν κάποιον να βγάλει ασφαλή συμπεράσματα, για να πάρει αποφάσεις για την πολιτική (τιμολογιακή, προβολής, προώθησης, κλπ) που πρέπει να ακολουθήσει, την στρατηγική, την στόχευση, την επένδυση.

Θεωρητικά ο νόμος προβλέπει πως οι ξενοδόχοι υποχρεούνται να στέλνουν τα στοιχεία, που έχουν να κάνουν με τις αφίξεις, τις εθνικότητες των πελατών τους και τις τιμές που χρεώνουν, στην εθνική στατιστική υπηρεσία και σε υπηρεσία της Τράπεζας της Ελλάδος. Στην τελευταία κυρίως τα οικονομικά στοιχεία.

Αυτό όμως το κάνει μόνο μια μικρή μειοψηφία των ξενοδόχων σε βαθμό που τα αποτελέσματα να θεωρούνται στο… περίπου. Γιατί δεν το κάνουν οι υπόλοιποι;. Άλλοι γιατί βαριούνται, άλλοι γιατί δεν έχουν την οργάνωση να βγάλουν τα στοιχεία του ξενοδοχείου τους, άλλοι γιατί φοβούνται πως αυτά θα καταλήξουν στον ανταγωνιστή του και άλλοι γιατί δεν πιστεύουν ότι αυτά θα τους χρησιμεύσουν σε κάτι καθώς δεν έχουν την συγκρότηση να αξιολογήσουν τα αποτελέσματα και να τα κάνουν εργαλείο στη δουλειά τους.

Αλλά και αυτά τα λειψά στατιστικά που εκδίδουν οι αρμόδιες υπηρεσίες του κράτους το κάνουν με τόση καθυστέρηση που χάνουν την αξία τους.

Φυσικά αυτό κρατά χαμηλά και τον πήχη των επενδύσεων. Πως θα επενδύσει ένας σοβαρός επιχειρηματίας σε μια περιοχή όταν δεν υπάρχουν αξιόπιστα στατιστικά στοιχεία για το πως κινείται ο τουρισμός στην συγκεκριμένη περιοχή;

Μόνο σε κάποιες περιοχές της χώρας όπως η Αττική και η Θεσσαλονίκη, οι τοπικές ενώσεις ξενοδόχων συγκεντρώνουν δικά τους στατιστικά με τα οποία ενημερώνουν τα μέλη τους μια φορά το μήνα.

Η Ένωση Ξενοδοχείων Χαλκιδικής παρουσίασε χθες σε συνέντευξη τύπου, τη συνεργασία της με την γαλλική εταιρεία MKG η οποία εδώ και χρόνια ασχολείται με την παροχή συμβουλευτικών υπηρεσιών σε ξενοδοχεία σε όλο τον κόσμο. Μια από τις υπηρεσίες της είναι η συλλογή στατιστικών στοιχείων από 45 χιλιάδες ξενοδοχεία σε όλο τον κόσμο και η έκδοση των ανάλογων στατιστικών δελτίων σε ημερήσια ή μηναία βάση ανάλογα με την περιοχή.

Όπως εξήγησε η υπεύθυνη μάρκετινγκ και πωλήσεων της εταιρείας στην Ελλάδα Ειρήνη Βάρδα, “η MKG δημιούργησε μια σύγχρονη πλατφόρμα την οποία οι συμβεβλημένοι ξενοδόχοι μπορούν με εύκολο τρόπο να ενημερώνουν με τα στατιστικά στοιχεία του ξενοδοχείου τους. Η πλατφόρμα εγγυάται απόλυτη εχεμύθεια καθώς τα στοιχεία αυτά δεν τα βλέπει κανένα μάτι πριν αυτά καταλήξουν στην ηλεκτρονική πλατφόρμα της εταιρείας στο Παρίσι όπου και επεξεργάζονται”. Οι ξενοδόχοι που βάζουν τα στοιχεία τους στην πλατφόρμα είναι αυτοί και μόνο αυτοί, που λαμβάνουν το σχετικό στατιστικό δελτίο που αφορά στην περιοχή τους. “Για την Ελλάδα η υπηρεσία αυτή παρέχεται δωρεάν στους ξενοδόχους” είπε η κα Βάρδα “και είναι η συμβολή της MKG στον ελληνικό τουρισμό”.

Ήδη η εταιρεία σε συνεργασία με τις τοπικές ενώσεις ξενοδόχων εκδίδει στατιστικά στοιχεία για την Θεσσαλονίκη, την Αττική, σε λίγο στην Κρήτη και τη Χαλκιδική.

Όπως είπε ο πρόεδρος της Ένωσης Ξενοδοχείων Χαλκιδικής Γρηγόρης Τάσιος, ο οποίος είναι από αυτούς που επιμένουν και ενισχύουν κάθε προσπάθεια για τον εκσυγχρονισμό του τρόπου λειτουργίας της τουριστικής μας βιομηχανίας, “από τα 480 ξενοδοχεία της Χαλκιδικής μέχρι τώρα μόνο 35 περίπου πείστηκαν να βάζουν τα στοιχεία τους στην πλατφόρμα της MKG. Ωστόσο ο αριθμός αυτός σύντομα θα αυξηθεί και θα φτάσει στο επιθυμητό”. Πιο είναι αυτό; Όπως είπε η κα Βάρδα “χρειάζεται να συμμετέχουν το 40% των ξενοδοχείων σε μια περιοχή για να έχουμε το σωστό δείγμα”. Όταν ξεκινήσει η διαδικασία, οι ξενοδόχοι που συμμετέχουν στην προσπάθεια είτε είναι μελη της Ένωσης Ξενοδοχείων είτε όχι θα λαμβάνουν στο τέλος του επόμενου μήνα ένα report για τον προηγούμενο, με όλα τα απαραίτητα στατιστικά στοιχεία της περιοχής τους που θα τους βοηθήσει να χαράξουν την σωστή στρατηγική τους σε σημαντικά θέματα.

guest

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments