Η εταιρεία Viva.gr με πολυσχιδή δραστηριότητα στη χώρα μας, ανακοίνωσε πως σταματά την πώληση αεροπορικών εισιτηρίων στην οποία είχε δραστηριοποιηθεί τα τελευταία 11 χρόνια. Ήταν δηλαδή ένα διαδικτυακό τουριστικό γραφείο που στη γλώσσα του τουρισμού εν συντομία αποκαλούνται ΟΤΑ.
Σε αντίθεση με άλλα ελληνικά OTA που κατέρρευσαν τα τελευταία χρόνια, το Viva.gr αποχώρησε αφού πρώτα τακτοποίησε όλες τις οικονομικές του εκκρεμότητες. Δηλαδή δεν φέσωσε τις αεροπορικές εταιρείες, δεν άφησε απλήρωτο προσωπικό, προμηθευτές και δημόσιο.
Το ερώτημα είναι γιατί καταρρέουν τα OTA ή γιατί σταματούν την ώρα που κάνουν τζίρους πολλών εκατομμυρίων ευρώ. Τα αναλύσαμε πολλές φορές στα Omorfa Taxidia με αφορμή κάθε κατάρρευση που είχαμε το πρόσφατο παρελθόν, προαναγγέλλοντας πως τα περισσότερα OTA είναι καταδικασμένα να κλείσουν. Και αυτό λόγω του ανταγωνισμού μεταξύ τους αλλά και τον ανταγωνισμό που υφίστανται από τις ίδιες τις αεροπορικές εταιρείες, τα εισιτήρια των οποίων πουλάνε. Έτσι είναι αναγκασμένα να δουλεύουν με μηδαμινό κέρδος, προσδοκώντας πως θα κερδίσουν από διάφορα παράπλευρα έσοδα από τα διεθνή συστήματα κρατήσεων και μπόνους από αεροπορικές εταιρείες. Μόνο που η διαχείριση τόσων πολλών κρατήσεων έχει μεγάλο κόστος που δεν βγαίνει από τα μικρά κέρδη. Και έτσι αποχωρούν ή καταρρέουν. Ωστόσο μέχρι να συμβεί αυτό, τα παραδοσιακά τουριστικά γραφεία δέχονται έναν απίστευτο ανταγωνισμό από τα OTA (και τις αεροπορικές εταιρείες) που κυριολεκτικά τα έχει φτάσει στα όριο της βιωσιμότητας τους. Είναι σαν να ανοίγει δίπλα σου ένας ανταγωνιστής που πουλά κάτω του κόστους. Φυσικά παίρνει όλους τους πελάτες σου αλλά φυσικά κάποια στιγμή καταρρέει. Μέχρι να συμβεί αυτό σε έχει διαλύσει…
Όπως προαναφέραμε, οι OTA πουλάνε μεγάλο μέρος των αεροπορικών εισιτηρίων σχεδόν στο κόστος ή κάτω από αυτό. Αντίθετα τα παραδοσιακά γραφεία βάζουν λίγα ευρώ παραπάνω για να βγάλουν τα έξοδα τους. Μόνο που οι OTA πουλάνε σκέτο εισιτήριο ενώ τα παραδοσιακά τουριστικά γραφεία πουλάνε μαζί και υπηρεσία. Όχι μόνο γιατί θα αναλάβουν να τσεκάρουν το εισιτήριο σου, να σου δώσουν πληροφορίες για τους κανόνες που ισχύουν σε κάθε αεροπορική εταιρεία πχ με τις αποσκευές, αλλά και να λύσουν τυχόν προβλήματα που θα προκύψουν με την κράτηση ή την πτήση.
Αυτό το κατάλαβαν πάρα πολλοί τη δύσκολη περίοδο που διανύουμε με την κατάρρευση των αεροπορικών μεταφορών. Πολλά OTA δεν απαντούσαν καν στο τηλέφωνο. Δεχθήκαμε στα Omorfa Taxidia πολλά τέτοια παράπονα. Αντίθετα τα τουριστικά γραφεία έδωσαν μάχες με τις αεροπορικές εταιρείες για να λύσουν προβλήματα πελατών τους. Είναι οι υπηρεσίες που λέγαμε…

Subscribe
Ειδοποίηση για
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments