Τις τελευταίες εβδομάδες συμβαίνει κάτι εκπληκτικό. Στα τουριστικά γραφεία η κίνηση έχει ζωηρέψει πολύ, σε βαθμό που βλέπεις να σχηματίζονται ακόμη και ουρές από πελάτες. Αυτό είχαμε να του δούμε όχι από πριν την πανδημία αλλά από πριν την έναρξη της οικονομικής κρίσης και των μνημονίων.
Τελικά γύρισε ο κόσμος στα τουριστικά γραφεία και τι ήταν αυτό που τον έφερε;
Ο Χρήστος Παπαδόπουλος του τουριστικού γραφείου Athos Hellas εκτιμά πως ο κόσμος επέστρεψε αυτό το καλοκαίρι στα τουριστικά γραφεία. «Είναι δύσκολο για τους Έλληνες να ταξιδέψουν φέτος στους γνωστούς ελληνικούς προορισμούς. Οι τιμές είναι στα ύψη και οι διαθεσιμότητες μικρές. Έτσι στρέφονται στο εξωτερικό και εκεί προτιμά τα τουριστικά γραφεία γιατί βρίσκει ένα γεμάτο πακέτο, με μετάβαση, διαμονή και ξεναγήσεις. Στο δικό μας γραφείο, το 30% αυτών που πουλάμε είναι για Ελλάδα και το 70% για εξωτερικό. Αν είχαμε κάνει περισσότερες προκρατήσεις στην Ελλάδα θα φεύγανε και αυτές».
Ο Βαγγέλης Μπιβολάρης που έχει την ευθύνη της οργάνωσης και της εκτέλεσης των προγραμμάτων στον Τουριστικό Οργανισμού Ζορπίδη, συμφωνεί πως ο κόσμος επέστρεψε στα τουριστικά γραφεία και μάλιστα κλείνει από πολύ νωρίς. «Φέτος είχαμε κρατήσεις από αρχές Ιουνίου για τέλος Αυγούστου. Αυτό δεν συνέβαινε παλιότερα που ο Έλληνας από τις αρχές Ιουλίου άρχιζε να ψάχνει που θα ταξιδέψει. Σε μας η αναλογία είναι 25% Ελλάδα και 75% εξωτερικό καθώς έχουμε επενδύσει στο εξωτερικό ακόμη και με πτήσεις τσάρτερ Θεσσαλονίκη – Βαρκελώνη. Τα προγράμματα του εξωτερικού έχουν καλύτερο value for money απ’ ότι αυτά στο εσωτερικό που φέτος είναι πανάκριβο για τον Έλληνα. Μένει τώρα να κρατήσουμε αυτόν τον κόσμο που επέστρεψε στα τουριστικά γραφεία και αυτό θα γίνει με την ποιότητα και τα καινούργια προϊόντα».
Το Grecos.gr Travel είναι από τα τουριστικά γραφεία που σχηματίζονται συχνά ουρές από κόσμο (φώτο). Όπως μας είπε ο Πασχάλης Γερεμπακάνης, «υπολογίζω πως φέτος θα ταξιδέψουν μέσω τουριστικών γραφείων περίπου 40 χιλιάδες Βορειοελλαδίτες. Και σε μας η αναλογία είναι 70-30 υπέρ του εξωτερικού, αφού η Ελλάδα έγινε πανάκριβη. Ο κόσμος θα πρέπει να καταλάβει πως το ταξίδι άλλαξε. Έχει γίνει πλέον κάτι σαν χρηματιστηριακό προϊόν, καθώς ισχύει ο νόμος της προσφοράς και της ζήτησης. Όταν υπάρχει μεγάλη ζήτηση οι τιμές εκτοξεύονται και όταν η ζήτηση υποχωρεί υπάρχουν δελεαστικές προσφορές. Άρα ο κόσμος θα πρέπει να παρακολουθεί την αγορά και να κάνει τις κρατήσεις του την κατάλληλη στιγμή. Όσοι πάνε τον άλλο μήνα να ψάξουν κάτι για Ελλάδα θα καταλάβουν καλά αυτό που λέω, καθώς οι τιμές θα είναι τριπλάσιες από αυτές που προσφέρονταν πριν ένα μήνα».
Ο Πέτρος Βλαχόπουλος του Dion Tours / Red Elephant είδε και αυτός πολύ κόσμο να μπαίνει στο γραφείο και να κλείνει τα καλοκαιρινά του πακέτα. «Θα έλεγα πως ναι ο κόσμος επέστρεψε στα τουριστικά γραφεία. Η Ελλάδα είναι απλησίαστη φέτος ενώ στο εξωτερικό ο κόσμος θέλει τη σιγουριά και την ασφάλεια ενός τουριστικού γραφείου, καθώς δεν ξεμπερδέψαμε τελείως με περιορισμούς και υγειονομικά πρωτόκολλα. Τα τουριστικά γραφεία της Θεσσαλονίκης έκαναν καλή δουλειά και έβγαλαν εξαιρετικά προϊόντα, οπότε ο κόσμος βρίσκει αυτό που θέλει»
Αυτό που μας είπαν και οι τέσσερις είναι πως αν εξελιχθεί έτσι η κίνηση στα τουριστικά γραφεία, μέχρι τις 15 Ιουλίου δεν θα έχουν τι να πουλήσουν, καθώς θα έχουν εξαντληθεί τα περισσότερα από τα διαθέσιμα πακέτα αφού η ζήτηση είναι μεγάλη. Μετά θα εξυπηρετούν μόνο κατά περίπτωση οπότε θα ισχύει ο νόμος της προσφοράς και της ζήτησης που προαναφέραμε…

guest

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments