Χθες Τετάρτη έληξε η προθεσμία που είχαν στη διάθεση τους τα τουριστικά γραφεία της χώρας να ενημερώσουν τους πελάτες τους για την πρόθεση τους να τους επιστρέψουν ισόποσο βάουτσερ και όχι χρήματα για εκδρομές και άλλες τουριστικές υπηρεσίες που δεν πραγματοποιήθηκαν λόγω των περιοριστικών μέτρων για τον κορονοϊό. Η ενημέρωση θα πρέπει να γίνει γραπτώς και όσα γραφεία δεν το κάνουν, χάνουν το δικαίωμα του βάουτσερ και θα πρέπει να επιστρέψουν τα χρήματα.
Το βάουτσερ είναι 18μηνης διάρκειας και αν ο πελάτης δεν το χρησιμοποιήσει σ΄αυτό το διάστημα δικαιούται να πάρει πίσω τα χρήματα του.
Ο μεγαλύτερος όγκος αφορία κυρίως σε σχολικές εκδρομές και αεροπορικά εισιτήρια. Στις σχολικές εκδρομές που αφορούν την Γ’ Λυκείου, τα τουριστικά γραφεία δίνουν τη δυνατότητα αντί ενός ομαδικού βάουτσερ να δώσουν ξεχωριστό βάουτσερ σε κάθε μαθητή.
Του τουριστικά γραφεία με ανακούφιση υποδέχθηκαν την πράξη νομοθετικού περιεχομένου της κυβέρνησης, ωστόσο τώρα συνειδητοποιούν πως για 18 μήνες θα κάθονται πάνω σε μια βόμβα που αν εκραγεί θα τους διαλύσει.
Και αυτό γιατί ενώ δεν είναι οι τελικοί αποδέκτες όλων των χρήματων που έλαβαν, ανέλαβαν την ευθύνη και το χρέος για ολόκληρο το ποσό.
Για να γίνει πιο κατανοητό παραθέτουμε το εξής παράδειγμα. Αν ένα τουριστικό γραφείο έλαβε συνολικά 100 χιλιάδες ευρώ για σχολικές εκδρομές που δεν πραγματοποιήθηκαν, ένα μεγάλο μέρος από αυτά τα χρήματα, πιθανόν και το 80%, το έδωσε για να προετοιμάσει τις εκδρομές. Που τα έδωσε; Σε αεροπορικές εταιρείες, ξενοδοχεία, τουριστικά λεωφορεία και ό,τι συνθέτουν ένα τουριστικό πακέτο. Για τα χρήματα αυτά, το τουριστικό γραφείο στην καλύτερη περίπτωση θα πάρει πίσω κάποια βάουτσερ. Εξαιρείται η περίπτωση της Aegean που επέστρεψε πίσω τα χρήματα σχολικών εκδρομών που θα ταξίδευαν μαζί της. Σε κάποιες περιπτώσεις δεν θα πάρει ούτε βάουτσερ, καθώς ξενοδοχεία του εξωτερικού χρεώνουν ακυρωτικά ή αρνούνται να επιστρέψουν χρήματα.
Τι θα γίνει λοιπόν αν οι μαθητές της τρίτης λυκείου και άλλοι κάτοχοι ατομικών βάουτσερ εμφανιστούν κατά εκατοντάδες στα τουριστικά γραφεία τον Ιούλιο και ζητήσουν την εξαργύρωση τους με μια τουριστική υπηρεσία πχ αεροπορικά εισιτήρια; Που θα βρουν χρήματα για να τα καλύψουν καθώς θα έχουν μόνο το 20% των χρημάτων που πιθανόν να ξόδεψαν στη διάρκεια των κορωνοημερών;
Τι θα γίνει αν τα τουριστικά γραφεία δεν καταφέρουν να πάρουν πίσω χρήματα που έδωσαν σε αεροπορικές εταιρείες και ξενοδοχεία;
Τι θα γίνει αν περάσει το 18μηνο και η τουριστική κίνηση παραμείνει καθηλωμένη σε χαμηλά επίπεδα και τα τουριστικά γραφεία δεν θα έχουν τους ανάλογους τζίρους για να εξαργυρώσουν τα βάουτσερ;
Θα δούμε πολλά με αυτά τα βάουτσερ από δω και πέρα, καθώς η τουριστική βιομηχανία τα φόρτωσε πάνω στα τουριστικά γραφεία τον πιο αδύναμο κρίκο της τουριστικής αλυσίδας…

Subscribe
Ειδοποίηση για
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments