Κείμενο – φωτογραφίες: Omorfa Taxidia

Τι είναι αυτό που φέρνει ξένες κινηματογραφικές παραγωγές για γυρίσματα στην Ελλάδα και ειδικότερα στη Θεσσαλονίκη; «Ο ήλιος» είπε με βεβαιότητα ο Τζον Καλαφάτης, διευθυντής των York Studios στη Νέα Υόρκη που ως παραγωγός συμμετέχει στις αμερικάνικες κινηματογραφικές ταινίες που τα τελευταία δυο χρόνια γυρίζονται στη Θεσσαλονίκη και την ευρύτερη περιοχή.
Μιλώντας σε ειδική εκδήλωση, ο κ. Καλαφάτης διευκρίνισε πως οι ταινίες χρειάζονται καλό καιρό γιατί μεγάλο μέρος των γυρισμάτων πραγματοποιείται σε εξωτερικούς χώρους. Συμπλήρωσε επίσης πως άλλοι παράγοντες είναι οι ομορφιές της χώρας και οι υποδομές που στην Ελλάδα εκσυγχρονίζονται όπως επίσης και οι δεξιότητες του ανθρωπίνου δυναμικού.
Φυσικά είναι και τα οικονομικά κίνητρα που δίνει η χώρα μας, τα οποία αλλού περισσότερο και αλλού λιγότερο υπάρχουν παντού, σε κάθε περιοχή που θέλει να προσελκύσει οπτικοακουστικές παραγωγές.
Αυτά και άλλα ενδιαφέροντα ακούστηκαν στη συνεδριακή εκδήλωση που διοργάνωσε στα πλαίσια του Money Show στη Θεσσαλονίκη η αντιπεριφέρεια τουρισμού και συντόνισε ο αντιπεριφερειάρχης Αλέξανδρος Θάνος. Εκτός του κ. Καλαφάτη στο πάνελ συμμετείχαν η διευθύντρια της Marketing Greece Ιωάννα Δρέττα καθώς και η επικεφαλής Επικοινωνίας και Διεθνών Σχέσεων του ΕΚΟΜΕ Βασιλική Διαγουμά.
Χαιρετισμό έκανε ο Πάνος Κουάνης, Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος ΕΚΟΜΕ, του εθνικού φορέα που έργο του είναι η προσέλκυση και η εξυπηρέτηση οπτικοακουστικών παραγωγών στη χώρα μας. Ο κ. Κουάνης αναφέρθηκε με παραδείγματα στην επιδραστικότητα των οπτικοακουστικών παραγωγών στην ενδυνάμωση του τουριστικού μπράντιγκ μιας περιοχής, για το οποίο συμφώνησε η κα Δρέττα λέγοντας πως με βάση τις έρευνες ο τρόπος που επηρεάζονται οι ταξιδιώτες από ταινίες και τηλεοπτικές σειρές είναι ολοένα αυξανόμενος.
Ο κ. Θάνος αποκάλυψε πως με βάση τα στοιχεία που καταγράφηκαν, οι τέσσερις πρώτες κινηματογραφικές ταινίες τα γυρίσματα των οποίων έγιναν στη Θεσσαλονίκη και την ευρύτερη περιοχή, άφησαν πάνω από 80 εκατομμύρια ευρώ και 60 χιλιάδες διανυκτερεύσεις σε παντός είδους καταλύματα και ξενοδοχεία.
Όπως ανέφερε η κα Διαγουμά, από το 2018 το ΕΚΟΜΕ δέχθηκε πάνω από 800 αιτήσεις για την αξιοποίηση των οικονομικών κινήτρων που δίνονται σε κάθε είδους οπτικοακουστικές παραγωγές, οι οποίες έφεραν στη χώρα μας άμεσα έσοδα 600 εκατομμύρια ευρώ και μεγάλο αριθμό θέσεων εργασίας. «Το στοίχημα είναι να κάνουμε αυτές τις θέσεις εργασίας μόνιμες» είπε η κα Διαγουμά. Πέρσι ήταν μια χρονιά ρεκόρ καθώς είχαμε 132 οπτικοακουστικές παραγωγές σε όλη τη χώρα.
Ο κ. Καλαφάτης δεν λησμόνησε να αναφερθεί στην ενόχληση που ενίοτε δημιουργούν κάποιες παραγωγές όταν πρέπει να κλείσουν δρόμοι και περιοχές για τα γυρίσματα. Ωστόσο σε ότι αφορά στη Θεσσαλονίκη είπε πως η πόλη δείχνει μεγάλη κατανόηση, έχει αγαλλιάσει την προσπάθεια μας και έχει αποδεχθεί αυτό που συμβαίνει. Σε σχέση με άλλους προορισμούς πχ τη Νέα Υόρκη, η Θεσσαλονίκη είναι πιο φιλική και αυτό το μαθαίνουν στο εξωτερικό, και αυτό σταδιακά θα προσελκύσει και άλλες κινηματογραφικές εταιρίες να έρθουν κα κάνουν γυρίσματα στην περιοχή.
Ωστόσο χρειάζεται δρόμος ακόμη να γίνει η χώρα μας αναγνωρισμένης αξίας κινηματογραφικός προορισμός. Χρειάζεται να εκσυγχρονιστεί το νομοθετικό πλαίσιο, να βελτιωθούν οι αντίστοιχες υποδομές και να δημιουργηθεί το ανθρώπινο δυναμικό υψηλής ειδίκευσης ώστε να μην απαιτείτε αυτό να έρχεται απ’ έξω.
Όσον αφορά στην εταιρεία του κ. Καλαφάτη, αυτή αγόρασε έκταση στη Θέρμη για την δημιουργία υπερσύγχρονων κινηματογραφικών πλατό και κατατέθηκε η σχετική χρηματοδοτική πρόταση που περιμένει υπομονετικά την έγκριση της.

Subscribe
Ειδοποίηση για
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments