Κείμενο-φωτογραφίες: Τασύλα Κυριακίδου

Στο πλαίσιο της φετινής έκθεσης τουρισμού Philoxenia, η ΔΕΘ-Helexpo διοργάνωσε για τρίτη χρονιά ένα συνέδριο με θέμα τον τουριστικό προορισμό. Το διεθνές συνέδριο είχε τίτλο [Re]Branding Destinationς: Image making και αντικείμενο τη δημιουργία τουριστικής ταυτότητας. Με τόσες ημερίδες, συνέδρια και συμπόσια που έχουν γίνει στην πόλη τα τελευταία χρόνια με παρόμοια θεματολογία, με πιο πρόσφατο αυτό για τη βυζαντινή ταυτότητα της Θεσσαλονίκης πριν από λίγες ημέρες, θα σκεφτόταν κανείς ότι για άλλη μια φορά θα βρεθούμε, θα τα πούμε και θα γυρίσουμε αυτάρεσκα ικανοποιημένοι στα σπίτια μας.
Τα «Omorfa Taxidia» παρακολούθησαν από κοντά τις εργασίες του συνεδρίου, συντονίζοντας μάλιστα ένα από τα πάνελ, και έκαναν τις εξής δύο διαπιστώσεις. Πρώτον, οι προσκεκλημένοι ομιλητές έκαναν ξεχωριστές και πολύ ενδιαφέρουσες παρουσιάσεις, με case studies από τη σύγχρονη διεθνή πρακτική, πράγμα το οποίο προσέλκυσε πολυπληθές ακροατήριο, που αρκετές φορές κατέκλυσε ασφυκτικά την αίθουσα του συνεδρίου. Δεύτερον, είναι ίσως η πρώτη φορά που μία παρόμοια διοργάνωση ολοκληρώθηκε με ένα διαδραστικό workshop, ώστε να υπάρξει ανατροφοδότηση ιδεών και προτάσεων από όσους την παρακολούθησαν. Πώς έγινε αυτό; Οι περίπου 100 συμμετέχοντες στο εργαστήριο προέρχονταν από διάφορους επαγγελματικούς χώρους, όχι απαραίτητα του τουρισμού, χωρίστηκαν σε ομάδες των 10 περίπου ατόμων, οι οποίες με τη βοήθεια και τον συντονισμό ενός μέντορα, πραγματοποίησαν ένα brainstorming πάνω σε διαφορετικές θεματικές ενότητες, όπως ιστορία και πολιτισμός, αρχιτεκτονική, μνημεία, γαστρονομία, βιωματικές περιηγήσεις, youth city, study in Thessaloniki κ.ά. Το ζητούμενο από κάθε ομάδα ήταν να συζητήσει τη θεματική της, τα υπέρ και τα κατά στην περίπτωση της Θεσσαλονίκης, και να καταλήξει σε μία πρόταση κατά πόσο οι παραπάνω κατηγορίες θα μπορούσαν να προσθέσουν αξία στην πόλη και να την ενισχύσουν ως τουριστικό προορισμό. Ήταν μία διαδικασία την οποία χαιρέτισε ο αντιδήμαρχος Τουρισμού κ. Πέγκας, ο οποίος στην έναρξη του workshop είπε μεταξύ άλλων ότι η προσπάθεια του δήμου Θεσσαλονίκης τα τελευταία χρόνια ως μία δράση top-down έχει φέρει τα αποτελέσματα που μπορούσε να φέρει και είναι ώρα να τροφοδοτηθεί από τη βάση προς τα πάνω. Αυτό ακριβώς ήταν και το σκεπτικό της ομάδας youthnest (youthnest.com), η οποία πρότεινε και οργάνωσε το εργαστήριο, συγκέντρωσε τα αποτελέσματά του, τα επεξεργάζεται και σε λίγες ημέρες θα τα ανακοινώσει. Οι youthnest είναι μια δημιουργική ομάδα νέων ανθρώπων που στοχεύει στο να αναδείξει τη δύναμη της συνεργασίας και στην αξιοποίηση της συλλογικής νοημοσύνης.
Η συμμετοχή μας στο πολύ ενδιαφέρον εργαστήριο κατέγραψε μία ανάγκη που οι επίσημοι φορείς πολύ συχνά προσπερνάνε: πρέπει να δώσουμε βήμα στους νέους ανθρώπους και την ευκαιρία να σχεδιάσουν αυτοί το μέλλον τους. Μάλλον θα το κάνουν καλύτερα από εμάς.

 

Πείτε τη γνώμη σας

avatar