Κάθε χρόνο μια από τις πιο ενδιαφέρουσες παράλληλες εκδηλώσεις της τουριστικής έκθεσης Philoxenia, είμαι το συνέδριο branding Destinations που φέτος μετονομάστηκε σε [re]branding Destinations: Image Making. Το διοργανώνει η Helexpo-ΔΕΘ και φέτος ομολογουμένως έκανε ένα μεγάλο ποιοτικό και ποσοτικό άλμα. Η αίθουσα ήταν ασφυκτικά γεμάτη από νωρίς το πρωί μέχρι το τέλος αργά το απόγευμα, ενώ μερικές από τις ομιλίες καθήλωσαν το κοινό.
Διαφοροποίηση, εξειδίκευση, στοχευμένο content marketing και ανάδειξη βιωματικών εμπειριών.
Σε αυτό το τετράπτυχο εδράζονται τα διαφορετικά σημεία πάνω στα οποία πρέπει και μπορεί να εστιάσει ένας προορισμός, ώστε να αναδείξει μια ξεχωριστή τουριστική ταυτότητα.
Αυτή ήταν η κεντρική ιδέα πάνω στην οποία εστίασαν οι ομιλητές της πρώτης θεματικής «Η ταυτότητα ενός τουριστικού προορισμού απαιτεί στρατηγική». Στην ενότητα αυτή συντονιστής ήταν ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της tourism generis και ειδικός σύμβουλος του Παγκόσμιου Οργανισμού Τουρισμού, Γιώργος Δρακόπουλος.
Ξεκινώντας τη θεματική ενότητα ο δήμαρχος Θάσου, Κώστας Χατζηεμμανουήλ, παράφρασε τον τίτλο, τονίζοντας πως η ταυτότητα ενός προορισμού απαιτεί ευελιξία και έμπνευση. Αναφερόμενος στη Θάσο σημείωσε πως είναι το βορειότερο νησί του Αιγαίου, διαθέτει 115 χλμ. ακτογραμμής, έναν υπέροχο ορεινό όγκο, ενώ η εύκολη πρόσβαση, μέσω της Εγνατίας Οδού, είναι σημαντικό πλεονέκτημα. Από τη Θάσο προέρχεται το 37% της πανελλήνιας παραγωγής μελιού, το νησί διαθέτει εξαιρετικό λάδι, υπηρεσίες για όλες τις προτιμήσεις και τα βαλάντια, ενώ αποτελεί το καλύτερο σχολείο για έναν νέο αρχαιολόγο, όπως τόνισε ο δήμαρχος. Για όλους αυτούς τους λόγους και πολλούς ακόμη, 900.000 επισκέπτες πέρασαν στη Θάσο από τον Ιανουάριο μέχρι σήμερα, σύμφωνα με τα στοιχεία του κεντρικού λιμεναρχείου. Κατά τον κ. Χατζηεμμανουήλ, στόχος πλέον είναι η βελτίωση των υποδομών του νησιού.
Την «σκυτάλη» πήρε η Maria Grigoryeva, εμπειρογνώμονας διεθνών επικοινωνιών στην Αγία Πετρούπολη (Ρωσία), η οποία επισήμανε πως ο Ρώσος που ταξιδεύει στην Ελλάδα τις περισσότερες φορές επισκέπτεται τη χώρα μας πάνω από μία φορά. Η ίδια σημείωσε ότι χρειάζεται να στρέψουμε την προσοχή μας σε αυτό το πιστό κοινό με στοχευμένο marketing και διαφήμιση για εναλλακτικό τουρισμό. «Στην Ελλάδα ήρθαν πάνω από 850.000 Ρώσοι τουρίστες στο οκτάμηνο του 2016. Το 2014 είχανε αφιχθεί 1.165.000 Ρώσοι στη χώρα μας. Είναι δύσκολο να επιτευχθεί ξανά το νούμερο του 2014, αλλά φέτος, σε σχέση με το 2015 ο εισερχόμενος τουρισμός από την Ρωσία κινήθηκε σε σαφώς υψηλότερα επίπεδα», υπογράμμισε η κ. Grigoryeva.
Τις βιωματικές τουριστικές εμπειρίες, οι οποίες προκύπτουν από το κρασί και τα μυστικά του, αποκάλυψε η Σοφία Πέρπερα, διευθύντρια του γραφείου οίνου της Εθνικής Διεπαγγελματικής Οργάνωσης Αμπέλου και Οίνου στη Βόρεια Αμερική. Αναφερόμενη στα επιτεύγματα του ελληνικού κρασιού στις ΗΠΑ, η κ. Πέρπερα είπε πως η αναγνωρισιμότητα του έχει αυξηθεί σημαντικά, με αποτέλεσμα τα τελευταία χρόνια οι εξαγωγές του προς τη συγκεκριμένη αυτή χώρα να έχουν αυξηθεί σε αξία κατά 60%. «Η Ελλάδα θεωρείται το όνειρο των οινοχόων», επισήμανε η ίδια, υπογραμμίζοντας πως όταν βελτιώνεται η οινική εμπειρία, αναβαθμίζεται η γαστρονομική εμπειρία και εν τέλει η όλη τουριστική εμπειρία.
Στην δεύτερη θεματική ενότητα του Διεθνούς Συνεδρίου Τουρισμού [re]branding Destinations: Image Making, με τίτλο «Από τη χώρα στην τοποθεσία: σύνδεση και διαφορές», συντονιστής ήταν η δημοσιογράφος Νικόλ Καζαντζίδου (ΑΠΕ-ΜΠΕ & Πρακτορείο FM 104,9).
Η ενότητα αυτή εστίασε στις προκλήσεις ενός αποτελεσματικού και διαφοροποιημένου branding, το οποίο για την περίπτωση της Ελλάδας προβλέπει την “στροφή” και σε εναλλακτικές μορφές τουρισμού, σε σχέση με το μοντέλο του μαζικού τουρισμού και το all inclusive.
Στην παράμετρο αυτή επικέντρωσε η Dr. Heather Skinner, ειδική σύμβουλος τουρισμού για τη συνεργασία δημόσιου και ιδιωτικού τομέα σχετικά με την τουριστική ανάπτυξη & το μάρκετινγκ προορισμών. Η Dr. Skinner σημείωσε πως αποτελεί πρόκληση για την Ελλάδα να ξεπεράσει σε κάποιο βαθμό το μοντέλο του μαζικού τουρισμού.
Τον παράγοντα των αεροπορικών υποδομών ως μέσου ανάπτυξης των προορισμών ανέλυσε ο Γιώργος Βήλος, γενικός διευθυντής εμπορικής και επιχειρηματικής ανάπτυξης της Fraport Greece. Ο κ. Βήλος τόνισε πως στόχος της Fraport Greece είναι η προβολή της Ελλάδας και των προορισμών, στους οποίους βρίσκονται τα 14 περιφερειακά αεροδρόμια, τα οποία της έχουν παραχωρηθεί για μία χρονική περίοδο 40 ετών. Μάλιστα, χαρακτήρισε την Θεσσαλονίκη ως εφαλτήριο αυτής της προσπάθειας, καθώς στο αεροδρόμιο της πόλης θα δημιουργηθεί η τεχνική βάση, η οποία θα εξυπηρετεί και τα άλλα 13 αεροδρόμια.
Στην προσπάθεια της Λάρισας να αναπτυχθεί ως τουριστικός προορισμός αναφέρθηκε ο κ. Τάσος Γούσιος, διευθυντής της Alpha Marketing Greece.
Στην τελευταία συνεδρία του αναδείχθηκε το ζήτημα του διαδικτυακού τουριστικού μάρκετινγκ με συντονιστή τον Σάκη Παπαδόπουλο, δημοσιογράφο και αρχισυντάκτη στα Omorfa Taxidia.
Για τις δραστηριότητες της Ryanair στο ψηφιακό μάρκετινγκ και στην δημιουργία ταυτότητας αναφέρθηκε η Chiara Ravara, υπεύθυνη πωλήσεων και μάρκετινγκ της Ryanair στην Ελλάδα και στην Ανατολική Μεσόγειο.
Στο πετυχημένο παράδειγμα τουριστικής ανάπτυξης του Τελ Αβίβ εστίασε ο Lior Meyer, διευθυντής brand μάρκετινγκ και επικοινωνιών του φορέα Global Tel Aviv.
Την ηλεκτρονική παιχνιδοποίηση ως συντελεστή επανατοποθέτησης του τουριστικού προϊόντος ανέδειξε ο Χρήστος Βασιλειάδης, αναπληρωτής καθηγητής του τμήματος οργάνωσης και διοίκησης επιχειρήσεων στο Πανεπιστήμιο Μακεδονίας.
Μετά το πέρας των συνεδριών, πραγματοποιήθηκε με εξίσου μεγάλη επιτυχία και το διαδραστικό εργαστήριο «Destination Thessaloniki 2020» (πλήρες ρεπορτάζ και φωτογραφίες σε άλλη ανάρτηση).

Πείτε τη γνώμη σας

avatar