Η εισβολή των Ρώσων στην Ουκρανία έφερε επιπλέον κρουαζιερόπλοια στη Θεσσαλονίκη. Και αυτό γιατί η Μαύρη Θάλασσα έγινε πλέον επικίνδυνη ζώνη για τα κρουαζιερόπλοια, οπότε έχουν τροποποιήσει το πρόγραμμα τους επιλέγοντας άλλους προορισμούς. Κάποια από αυτά έβαλαν στο πρόγραμμα και τη Θεσσαλονίκη, με αποτέλεσμα οι 55 προσεγγίσεις που υπήρχαν στο πρόγραμμα του ΟΛΘ στην αρχή της χρονιάς, να φτάσουν τις 62 και πιθανόν να αυξηθούν περισσότερο.
Φέτος όλα «συνωμοτούν» υπέρ της Θεσσαλονίκης, με αποτέλεσμα η πόλη να ξεκολλήσει από τον πάτο τις λίστας των λιμανιών με τις περισσότερες κρουαζιέρες και να προωθηθεί κάποιες θέσεις παραπάνω. Ωστόσο ακόμη και έτσι, βρίσκεται πολύ χαμηλά αν συγκριθεί με άλλους προορισμούς της χώρας μας.
Εκτός από την θλιβερή παράμετρο του πολέμου στην Ουκρανία, δυο ήταν οι βασικοί παράγοντες που φέρνουν φέτος στη Θεσσαλονίκη περισσότερα κρουαζιερόπλοια από κάθε άλλη χρονιά.
– Η Celestial Cruises, η μοναδική εταιρεία κρουαζιέρας που εδρεύει στην Ελλάδα, που για δεύτερη συνεχή χρονιά βάζει στο πρόγραμμα των οκταήμερων κρουαζιέρων της τη Θεσσαλονίκη. Μάλιστα χρησιμοποιεί το λιμάνι ως home port, δηλαδή επιβάτες από τη Βόρεια Ελλάδα, τα βαλκάνια και τη Δυτική Ευρώπη, θα ξεκινούν και θα ολοκληρώνουν την κρουαζιέρα τους στη Θεσσαλονίκη, με επιπλέον οφέλη για την πόλη. Και αν πέρσι η Celestyal πραγματοποίησε όλο κι όλο εννέα διελεύσεις από τη Θεσσαλονίκη, φέτος θα φτάσουν τις 30, δηλαδή περίπου οι μισές διελεύσεις που συνολικά θα πραγματοποιηθούν φέτος στο λιμάνι.
– Ο δεύτερος σημαντικός παράγοντας που ευνόησε φέτος τη Θεσσαλονίκη είναι η Τουρκία, η οποία μετά από δυο χρόνια πανδημίας, άνοιξε και πάλι στην κρουαζιέρα και μπήκε στα προγράμματα των μεγάλων εταιριών. Μάλιστα στην Κωνσταντινούπολη ολοκληρώθηκε η κατασκευή του Galata Port, που είναι ίσως το καλύτερο λιμάνι κρουαζιέρας στη Μεσόγειο και μάλιστα το μοναδικό με υπόγειο τέρμιναλ στον κόσμο. Κόστισε 1,7 δις δολάρια και εκτείνεται σε απόσταση 1,2 χιλιομέτρων, με εμπορικό κέντρο, ξενοδοχεία, χώρους πολιτισμού και αναψυχής. Πολλές μεγάλες εταιρείες κρουαζιέρας έχουν υπογράψει συμφωνίες με το Galata Port, που αναμένει ενάμιση εκατομμύριο επιβάτες κρουαζιέρας το χρόνο. Δεν είναι τυχαίο πως τα περισσότερα κρουαζιερόπλοια που θα δούμε φέτος στη Θεσσαλονίκη, θα έρχονται ή θα πηγαίνουν σε λιμάνι της Τουρκίας.
Η φετινή θετική συγκυρία δίνει περισσότερη δύναμη στον Οργανισμό Λιμένος και την Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας, να προσπαθήσουν ακόμη περισσότερο ώστε να βάλουν το λιμάνι της Θεσσαλονίκης στον διεθνή χάρτη της κρουαζιέρας, σε μόνιμη βάση και όχι μόνο συγκυριακά. Έτσι στις 25 με 28 Απριλίου, οι δυο φορείς, θα βρεθούν στο Μαϊάμι, στην μεγαλύτερη έκθεση κρουαζιέρας στον κόσμο, την Seatrade Cruise Global, προκειμένου να προωθήσουν από κοινού τη Θεσσαλονίκη ως προορισμό κρουαζιέρας και να κάνουν επαφές με μεγάλες εταιρείες.
Αυτό είχε συμβεί μια ακόμη φορά στη Θεσσαλονίκη, το 2011, όταν διευθύνων σύμβουλος του κρατικού τότε ΟΛΘ ήταν ο Στέλιος Αγγελούδης. Τότε ο κ. Αγγελούδης είχε πάρει πολύ ζεστά την υπόθεση κρουαζιέρας, βελτιώνοντας και πιστοποιώντας τις υποδομές σε θέματα ασφάλειας και ελλιμενισμού, κάτι που ήταν πολύ σημαντικό για τις εταιρείες κρουαζιέρας.
Καθώς έπρεπε να έχει μαζί του και την πόλη, δημιούργησε μια άτυπη συμμαχία με φορείς της Θεσσαλονίκης, προκειμένου από κοινού να την προωθήσουν ως προορισμό κρουαζιέρας. Στην αρχή υπήρχε ενθουσιασμός, αλλά πολύ γρήγορα έμεινε μόνος…
0
Απήχηση
5
Αλληλεπιδράσεις
–
Δείκτης διανομής
Προώθηση δημοσίευσης
22