Σύμφωνα με έρευνα του δανέζικου ειδησεογραφικού δικτύου DR News, στην Ευρώπη ένα μέσο κρουαζιερόπλοιο εκπέμπει περίπου το διπλάσιο διοξείδιο του άνθρακα ανά επιβάτη σε σχέση με ένα αεροπλάνο για την ίδια απόσταση. Οι ειδικοί λένε ότι το ταξίδι με αυτοκίνητο επιβαρύνει ακόμη λιγότερο. Ένα μεγάλο κρουαζιερόπλοιο, μπορεί να καταναλώνει έως και 250 τόνους καυσίμων καθημερινά!
Πολλοί επιβάτες που έφτασαν με κρουαζιερόπλοιο στην Κοπεγχάγη δεν γνώριζαν ότι το μέσο μεταφοράς που προτιμούσαν εκπέμπει περισσότερα βλαβερά αέρια για το κλίμα από τον μέσο όρο. «Δεν το ήξερα αυτό, οπότε αυτό με σοκάρει. Νόμιζα ότι επέλεγα ένα πλοίο που έχει μεγαλύτερη περιβαλλοντική συνείδηση» ανέφερε επιβάτης.
Ωστόσο τα τελευταία χρόνια οι εταιρείες κρουαζιέρες υιοθετούν λιγότερο επιβαρυντικές λύσεις στα νέα κρουαζιερόπλοια που κατασκευάζουν, καθώς επιλέγουν αυτά να κινούνται με καύσιμα που επιβαρύνουν λιγότερο από το ρυπογόνο ντίζελ, όπως το LNG. Δυστυχώς η μετάβαση είναι πολύ αργή.
Ένας άλλος τομέας είναι τα λιμάνια που υποδέχονται κρουαζιερόπλοια. Θα πρέπει να αποκτήσουν τις κατάλληλες υποδομές ώστε αυτά να συνδέονται στο ηλεκτρικό ρεύμα όταν δένουν στα λιμάνια και να μην λειτουργούν τις μηχανές τους που επιβαρύνουν το περιβάλλον της περιοχής που επισκέπτονται.

guest

0 Comments
νεότερα
παλιότερα δημοφιλή
Inline Feedbacks
View all comments