Σε όλο τον κόσμο τα δημοφιλή μουσεία και οι ιστορικοί χώροι αποτελούν πραγματικά χρυσωρυχεία για τα δημόσια ταμεία της χώρας. Και αυτό γιατί προσελκύουν εκατομμύρια επισκέπτες εισπράττοντας τσουχτερό εισιτήριο εισόδου. Χαρακτηριστικά αναφέρουμε πως το μουσείο του Λούβρου στο Παρίσι επισκέπτονται κάθε χρόνο πάνω από 10 εκατομμύρια κόσμου, ενώ το δημιούργημα του Γκαουντί στην Βαρκελώνη, τη Φαμίλια Σαγράδα, επισκέπτονται πάνω από 20 εκατομμύρια.
Για το λόγο αυτό, οι κατά τόπους αρμόδιοι φορείς κάνουν τα πάντα για να διευκολύνουν τον κόσμο να επισκεφτεί μουσεία και ιστορικούς χώρους, χωρίς να ταλαιπωρηθεί σε ατελείωτες ουρές. Το ηλεκτρονικό εισιτήριο θεωρείται δεδομένο. Ο επισκέπτης μπορεί να βγάλει το εισιτήριο από το κινητό ή τον υπολογιστή του αποφεύγοντας τις μεγάλες ουρές στα εκδοτήρια, πολλές φορές κάτω από τον καυτό ήλιο. Σε πολλούς τέτοιους χώρους καθιερώθηκε πλέον το ραντεβού. Έτσι βγάζεις ηλεκτρονικό εισιτήριο για συγκεκριμένη ώρα επίσκεψης και μπαίνεις στο χώρο χωρίς να περιμένεις καθόλου.
Στη χώρα μας, ο πιο επισκέψιμος αρχαιολογικός χώρος είναι η Ακρόπολη. Μπορεί να μην φτάνει σε επισκεψιμότητα το Λούβρο ή την Σαγράδα Φαμίλια, αλλά κάθε χρόνο την επισκέπτονται περίπου τρία εκατομμύρια άνθρωποι από όλο τον κόσμο. Μόνο που στον εμβληματικό μας αρχαιολογικό χώρο, οι συνθήκες και οι διαδικασίες εισόδου βρίσκονται ακόμη σε προγενέστερες δεκαετίες. Γι΄αυτό και υπάρχουν ουρές ακόμη και φέτος που η επισκεψιμότητα είναι σε πάρα πολύ χαμηλά επίπεδα.
Τα προβλήματα στην Ακρόπολη έχουν καταγγελθεί πολλές φορές, ιδιαίτερα από τους ξεναγούς, οι οποίοι ταλαιπωρούνται αυτοί και τα γκρουπ που συνοδεύουν, για να ανέβουν στην Ακρόπολη.
Μια ακόμη φρέσκια καταγγελία αλιεύσαμε στην σελίδα της ξεναγού Δημητρίας Παπαδοπούλου. Διαβάστε την:

Περί μπάχαλου Ακρόπολης…

Θα περίμενε κανείς, λόγω γενικής απραγίας ένεκες κωρονοϊού, ο “κορυφαίος” αρχαιολογικός χώρος της χώρας να έχει διορθώσει τα κακώς κείμενα, μάταια όμως. Όλοι κοιμούνται τον ύπνο του δικαίου προσδοκώντας ανάσταση τουρισμού!

1. Είναι απίστευτο πως ακόμα και με μηδέν σχεδόν τουρισμό, στα εκδοτήρια της Ακρόπολης δημιουργείται και πάλι ουρά συγκεκριμένες ώρες που πέφτουν όλοι μαζί. Γιατί? Για τους ίδιους λόγους που δημιουργούνταν ουρά και παλιά (ελλιπής ενημέρωση για τα εισιτήρια, ένα ταμείο στο θέατρο του Διονύσου κτλ), συν το ότι το προσωπικό είναι σχεδόν όλοι καινούργιοι. Και δεν υπάρχει τίποτα κακό με το να είσαι νέος στη δουλειά, αλλά πότε επιτέλους αυτό το κράτος θα εκπαιδεύσει το νέο προσωπικό? Είναι απίστευτο πως βάζουν κόσμο που δεν έχει ιδέα, που δεν έχει ξαναδεί ποτέ ξεναγική ταυτότητά, που δεν μπορεί να διαβάσει ένα ξένο διαβατήριο, και που δεν ξέρει καν αν η Αυστρία είναι στην ΕΕ, κατευθείαν στο ταμείο είτε της Ακρόπολης είτε του Μουσείου χωρίς να τους έχουν κάνει κανένα επιμορφωτικό σεμινάριο πιο πριν. Τις προάλλες η υπάλληλος του Μουσείου κοιτούσε προσεκτικά την ξεναγική μου ταυτότητα επιμένοντας πως έχει λήξει (sic!!!)

Επειδή υποθέτω πως οι υπάλληλοι είναι με σύμβαση, πότε θα καταλάβει αυτό το κράτος ότι σε θέσεις όπως εκδοτήρια της Ακρόπολης πρέπει να προσλάβουν μόνιμο προσωπικό που να έχει επαγγελματική συνείδηση, να έχει συνηθίσει στον κόσμο, στη συγκεκριμένη δουλειά, να έχει εκπαιδευτεί, να μιλάει αγγλικά και να εξυπηρετεί γρήγορα και αποτελεσματικά. Σκέφτομαι μόνο πως αν ήταν μια κανονική τουριστική σεζόν, καθώς οι αλλαγές στα εισιτήρια είχαν γίνει στο τέλος της προηγούμενης και κανείς δεν πρόλαβε ούτε να τις καταλάβει ούτε να τις εφαρμόσει πραγματικά, φέτος στην Ακρόπολη θα ήταν το απόλυτο ΜΠΑΧΑΛΟ…..

2. Δεν θα σχολιάσω επίσης την γελοιότητα -κατά τη γνώμη μου- του δωρεάν εισιτηρίου σε πολίτες της ΕΕ κάτω των 25, για το οποίο δεν ευθύνεται η Ακρόπολη βέβαια, αλλά δημιουργεί άλλο τόσο μπάχαλο. Οι περισσότεροι δείχνουν ακόμα φοιτητικές κάρτες. Οπότε η στιχομυθία στο ταμείο είναι η γνωστή, αν θέλει εισιτήριο μόνο για Ακρόπολη ή το ενιαίο, τι χώρους περιλαμβάνει το ενιαίο και για πόσο καιρό ισχύει, αν είναι κάτω των 25, αν είναι πολίτης της ΕΕ, αν έχει μαζί του διαβατήριο, μπλα μπλαα…. Φανταστείτε όλες αυτές τις ερωτήσεις μια κανονική σεζόν, η ουρά θα είχε φτάσει ως τη Συγγρού. Και άντε να εξηγήσεις τώρα στον τουρίστα γιατί στην Ακρόπολη δεν πληρώνει εισιτήριο ενώ στο Μουσείο πληρώνει, και το αντίστροφο. Που όλοι νομίζουν πως το εισιτήριο της Ακρόπολης ισχύει και για το μουσείο.

3. Αναφορικά με το eticket, διαβάζω τώρα στο site του ΤΑΠ ότι αν δικαιούται κανείς μηδενικό, τότε πρέπει να αγοράσει λέει τα κανονικά ηλεκτρονικά, και για τα μειωμένα ή μηδενικά να μην περιμένει στην ουρά, να προσέλθει σε ταμείο “ταχείας διέλευσης” (fast lane ticket office sic!, εδώ γελάνε και οι πέτρες). Έχει δει κανείς ποια είναι αυτά τα ταμεία? Και αν είναι δυο δικαιούχοι μηδενικού θα πηδήξουν όλη την ουρά? Ή πρέπει να αγοράσουν κι ένα κανονικό για να πηδήξουν την ουρά?
4. Με το ασανσέρ και το αναβατόριο; Κανένα νέο; Όλα καλά εκεί πάνω στο αναβατόριο;
5. Τα μηχανήματα με το νερό είναι στο γνωστό “out of order” mode την τελευταία εβδομάδα τουλάχιστον. Εντάξει, δεν έκανε και καύσωνα, πώς κάνετε έτσι…
Πολύ φοβάμαι ότι σε λίγο θα μακαρίζουμε την τύχη μας που φέτος δεν δουλέψαμε να ζήσουμε άλλο ένα ΑΠΟΛΥΤΟ ΜΠΑΧΑΛΟ.
Με την ελπίδα κάτι να αλλάξει και τη σκέψη σε όλους τους συναδέλφους, και τον κόσμο του τουρισμού γενικά, που περνάνε δύσκολα..

Subscribe
Ειδοποίηση για
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments