Την ώρα που και η φετινή χριστουγεννιάτικη περίοδος δείχνει να χάνεται λόγω της έξαρσης της πανδημίας, τα προβλήματα στον κλάδο των τουριστικών γραφείων φουντώνουν και κοντεύουν να τον πνίξουν.
Ο Πασχάλης Γερεμπακάνης, ιδιοκτήτης του τουριστικού γραφείου της Θεσσαλονίκης Grecos Travel, έστειλε επιστολή στην Ένωση Τουριστικών Γραφείων Μακεδονίας – Θράκης και τον HATTA, με την οποία αφού παραθέτει τα πιεστικά προβλήματα ζητά σε πραγματοποιηθεί τηλεδιάσκεψη μεταξύ των τουριστικών γραφείων προκειμένου να αναζητηθούν από κοινού λύσεις.
Η επιστολή την οποία κοινοποίησε στα Omorfa Taxidia αναφέρει:

Αγαπητοί Κύριοι ,
Αφορμή την παρούσας επιστολής είναι οι προκλήσεις που έχουμε άμεσα να αντιμετωπίσουμε ως κλάδος και χρήζουν παρέμβασης της Έ.Τ.Μ.Θ. για την ομαλή διευθέτηση ζητημάτων και διατήρησης της αξιοπιστίας των τουριστικών γραφείων

1)Voucher – επιστροφή χρημάτων σε πελάτες

Σύμφωνα με την Π.Ν.Π. της 13.04.2020, ήμαστε υποχρεωμένοι να επιστρέψουμε τα χρήματα στους πελάτες μας (οι πλειοψηφία αυτών μαθητές ) που δεν εξαργύρωσαν σε εμάς το ποσό του Voucher που τους αναλογούσε.
Αντιμετωπίζουμε τα εξής προβλήματα :
a)οι περισσότεροι προμηθευτές δεν μας έχουνε επιστρέψει τα χρήματα ,είτε γιατί ισχυρίζονται ότι αδυνατούν ,είτε γιατί μας χρεώνουν ακυρωτικά, είτε γιατί δεν τους υποχρεώνει ο τοπικός νόμος (βλέπε ξενοδοχεία εξωτερικού)
β)η ουσία του διατάγματος για τόνωση της κίνησης στα τουριστικά γραφεία που πλήγηκαν από την αναστολή της δραστηριότητας μας δεν υλοποιήθηκε ,καθώς ελάχιστοι εξαργύρωσαν σε τουριστικές υπηρεσίες το ποσό του Voucher
γ)Η μείωση κατά 90% του τζίρου μας ,η συνεχόμενη αναδουλειά ,η συσσωρευμένη ζημία μηνών και διαφαινόμενη συνέχιση της ίδιας κατάστασης ,καθιστά αδύνατη οποιαδήποτε επιστροφή χρημάτων από τα άδεια ταμεία μας

2)Χρέωση ακυρωτικών από αεροπορικές εταιρίες – προμηθευτές

Μείζον ζήτημα πλέον είναι η μη επιστροφής χρημάτων καταχρηστικά από αεροπορικές εταιρίες .Πρόσφατο παράδειγμα στην εταιρεία μας , η στάση ξένης αεροπορικής εταιρείας , που αρνήθηκε να μας επιστρέψει χρήματα πελατών που ταξίδευαν προς Αυστρία τις ημέρες του τοπικού Lockdown , μάλιστα την ώρα που και τα ξενοδοχεία της Βιέννης δεν δέχονται πελάτες για τουριστικούς λόγους .Αντιλαμβάνεστε ότι ήμαστε εκτεθειμένοι απέναντι στους πελάτες μας ,καθώς δεν μπορούμε να τους προστατέψουμε και αυτοί βάλουν εναντίον μας και χάνουμε την αξιοπιστία μας

3)Επιστροφή χρημάτων επιστρεπτέας προκαταβολής

Ο κλάδος μας και κυρίως τα τουριστικά γραφεία εξερχόμενου τουρισμού έχουν πληγεί σε τεράστιο βαθμό ,σε σημείο πολλοί συνάδελφοι να έχουμε μείωση μεγαλύτερη του
85% του ετήσιου τζίρου σε σύγκριση με το 2019 .Σε αυτό συναθροίζεται και το κύμα ακυρώσεων για εκδρομές των Εορτών ,που θα έχει ως αποτέλεσμα όχι απλά να μην έχουμε κέρδος ,αλλά να καταγράψουμε ζημίες από ακυρωτικά αεροπορικών εταιριών ,ξενοδοχείων Εξωτερικού και κόστους διαφήμισης και προώθησης των προϊόντων μας που ήδη έχει γίνει .Κάτω από αυτές τις συνθήκες είναι αδύνατη κάθε επιστροφή χρημάτων !

4) Πειρατικά τουριστικά γραφεία στο διαδίκτυο

Μετά λύπης μας διαπιστώνουμε να ξεφυτρώνουν σελίδες – group στα social media ,χωρίς άδεια τουριστικού γραφείου και έδρα ,να διοργανώνουν ταξίδια και να
προσφέρουν τουριστικές υπηρεσίες επί πληρωμή και μάλιστα με μεγάλη επιτυχία, αν κρίνουμε από τα σχόλια και τις φωτογραφείς από εκδρομές με πελάτες . Ο τοίχος του Facebook ,θυμίζει πολλές φορές κολόνα με αφίσες εκδρομών παλιότερων εποχών,όταν η κάθε κυρία και παπάς ανακοίνωνε εκδρομές ,χωρίς άδεια ,ασφάλεια κτλ .Είναι ένα φαινόμενο που με τον καιρό αναπτύσσεται ,ήδη μας κάνει μεγάλη ζημιά ,καθώς ο
πελάτης δεν αντιλαμβάνεται τη διαφορά ,είναι κλοπή τουριστικού έργου και αθέμιτος ανταγωνισμός ,καθώς δεν φορολογούνται και δεν έχουνε τα δικά μας έξοδα ως νόμιμες επιχειρήσεις .Θα πρέπει θεωρούμε άμεσα να πατάξουμε το φαινόμενο αυτό .
Θα θέλαμε να σας παρακαλέσουμε άμεσα να πραγματοποιηθεί τηλεδιάσκεψη που να περιλαμβάνει τα παραπάνω ζητήματα και όσα οι συνάδελφοι επιθυμούν να θέσουν και χρήζουν άμεσης επίλυσης .
Με εκτίμηση ,
Για το Grecos.gr Travel
Πασχάλης Γερεμπακάνης

 

 
 

Subscribe
Ειδοποίηση για
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments