Omorfa Taxidia-αποστολή
Είναι γνωστό πως το καλό κρασί “θέλει το χρόνο του”. Πρέπει να ωριμάσει σε ένα σταθερό και ιδανικό περιβάλλον θερμοκρασίας, φωτισμού και υγρασίας. Στόχος να αποκτήσει όλα τα απαραίτητα ποιοτικά χαρακτηριστικά γεύσης και μυρωδιάς, αλλά κυρίως οικονομική αξία που θα το κάνουν προσοδοφόρο στον παραγωγό.
Κάτι ανάλογο συμβαίνει και με τον Οινικό τουρισμό στη χώρα μας. Με τον όρο “Οινικός τουρισμός” εννοούμε τις βιωματικές επισκέψεις τουριστών σε αμπελώνες, οινοποιεία, οινικές δοκιμές σε συνδυασμό με την τοπική γαστρονομία, συμμετοχή σε διάφορες γιορτές, ενημερώσεις για τους τρόπους οινοποίησης, αγορά κρασιών, αλλά και γνωριμία με αξιοθέατα της ευρύτερης περιοχής γύρω από τους αμπελώνες. Ο “Οινικός τουρισμός” αποτελεί μια εναλλακτική μορφή τουρισμού.
Τι συμβαίνει άραγε σήμερα με αυτή τη μορφή τουρισμού; Υπάρχει στη χώρα μας ; Αναπτύσσεται και εξελίσσεται, ή είναι για άλλη μια φορά μόνο “λόγια του αέρα… “; Η απάντηση είναι ξεκάθαρη: “ O Οινικός τουρισμός στην Ελλάδα, ωριμάζει αργά και σταθερά όπως το παλιό καλό κρασί“. Αυτό φυσικά είναι και καλό και κακό. Καλό διότι πραγματοποιούνται αργά, προσεκτικά και σταθερά βήματα από πλευράς οινοποιών ώστε να προσελκύσουν κόσμο, αλλά και κακό διότι οι εξελίξεις τρέχουν με καταιγιστικούς ρυθμούς, ο παγκόσμιος ανταγωνισμός είναι τεράστιος και νικητής θα είναι αυτός που τρέχει γρηγορότερα από τους άλλους. Υπάρχουν χώρες όπως πχ η Ιταλία, ή η Καλιφόρνια στις ΗΠΑ, όπου έχουν δημιουργήσει ολοκληρωμένα και πανάκριβα ταξιδιωτικά πακέτα γύρω από το μύθο του κρασιού. Εμείς απλά περιμένουμε να παλιώσει το κρασί πρώτα…
Χθες (Τρίτη) μετά από πρωτοβουλία του Τμήματος Τουρισμού του Δήμου Θεσσαλονίκης, της δράσης Thessaloniki Food Festival και με τη συνεργασία της Ένωσης Οινοπαραγωγών “Οίνοι Βορείου Ελλάδος”, επισκεφτήκαμε τρία οινοποιεία στην Καβάλα και τη Δράμα ( Κτήμα Βίβλια Χώρα, Κτήμα Παυλίδη και Κτήμα Τέχνη Οίνου). Σκοπός της επίσκεψης η γνωριμία με επισκέψιμα οινοποιεία της Μακεδονίας, ώστε να αξιολογηθούν οι προοπτικές προώθησης μέσω τουριστικών προγραμμάτων σχετικά με τον οινοτουρισμό.
Στην επίσκεψη συμμετείχαν το τμήμα τουρισμού του Δήμου Θεσσαλονίκης με επικεφαλής τον αρμόδιο αντιδήμαρχο Σπύρο Πέγκα, εκπρόσωποι του Δήμου Καλαμαριάς με επικεφαλής τον αντιδήμαρχο Ματθαίο Αμπατζίδη, τουριστικοί πράκτορες και δημοσιογράφοι.
Οι καταπληκτικοί χώροι, η ποιότητα παραγωγής υψηλού επιπέδου, η βαθιά γνώση γύρω από την τέχνη της αμπελουργίας και της οινοποίησης, ήταν αυτά που διαπιστώσαμε κατά την επίσκεψή μας. Όπως μας είπαν σχεδόν όλοι οι οινοποιοί : ” Είμαστε ανοιχτοί και επισκέψιμοι στο ευρύ κοινό, αλλά μέχρι τώρα δεν έχουμε δώσει ιδιαίτερο βάρος σε αυτό τον τομέα. Στο παρελθόν δίναμε μεγαλύτερη προσοχή στον τομέα της ποιοτικής παραγωγής και των πωλήσεων των κρασιών μας. Η κρίση μας έκανε αναγκαστικά πιο εξωστρεφείς να βρούμε νέες αγορές του εξωτερικού. Μεγάλες αγορές θεωρούνται η Γερμανία, ΗΠΑ και ακολουθούν χώρες της Κεντρικής Ευρώπης, Σουηδία, Μ. Βρετανία, Κίνα, Αυστραλία, ακόμη και Βιετνάμ ! Θα θέλαμε όμως από εδώ και πέρα, οι επισκέψεις να έχουν πιο οργανωμένο και βιωματικό χαρακτήρα, τόσο με τα οινοποιεία μας, όσο και με την περιοχή μας που ναι μεν έχει ενδιαφέροντα αξιοθέατα, αλλά όχι την προβολή που της αξίζει. Ειδικά στη Δράμα πρόσφατα συστάθηκε μια σύμπραξη έξι οινοποιείων, όπου στοχεύουν επιπλέον και στην τουριστική διάσταση των κρασιών σε συνδυασμό με το νομό ” και συνεχίζουν ” Υπάρχουν κάποιες επαφές με ταξιδιωτικούς πράκτορες που μπορούν φέρουν οργανωμένα γκρουπ, αλλά όχι κάτι ιδιαίτερα σημαντικό. θα θέλαμε να έρθουμε σε ακόμη στενότερες επαφές, να ετοιμάσουμε από κοινού ολοκληρωμένα πακέτα και να εδραιώσουμε σταθερές συνεργασίες προς όφελος όλων. Υπάρχει η δυνατότητα ενημέρωσης, αλλά και συνδυασμού οινικών και γευστικών δοκιμών με τοπικά προϊόντα. Μας εκπλήσσει επίσης το γεγονός ότι έρχονται πολλοί μεμονωμένοι τουρίστες κυρίως από Βουλγαρία, Ρουμανία και Τουρκία, οι οποίοι κάνουν τις καλοκαιρινές τους διακοπές σε Καβάλα και Θάσο, δοκιμάζουν τα κρασιά μας στα εστιατόρια και κατόπιν επιθυμούν και έρχονται να μας γνωρίσουν !”
Από την πλευρά της Ένωσης Οινοπαραγωγών «Οίνοι Βορείου Ελλάδος», η υπεύθυνη δημοσίων σχέσεων Αλεξάνδρα Ανθίδου μας είπε: ” Οι δράσεις μας έχουν ως κύριο στόχο την προβολή του Ελληνικού κρασιού, όχι μόνο ως μόνο καταναλωτικό προϊόν, αλλά κυρίως ως προϊόν πολιτισμού. Με πρωτοβουλία και αποκλειστική υποστήριξη των μελών της εταιρείας, δημιουργήσαμε την τελευταία δεκαετία δυο ισχυρούς και καταξιωμένους θεσμούς: Τους Δρόμους του Κρασιού της Βορείου Ελλάδος, ένα ολοκληρωμένο πρόγραμμα οινοτουρισμού και το Διεθνή Διαγωνισμό Οίνου Θεσσαλονίκης, όπου παρουσιάζεται κάθε χρόνο στο ελληνικό κοινό ο πλούτος της παγκόσμιας οινοπαραγωγής. Επιπλέον κάθε Μάϊο έχουμε την εκδήλωση “Ανοιχτές Πόρτες” όπου οι οινοπαραγωγοί περιμένουν το οινόφιλο κοινό στα επισκέψιμα οινοποιεία τους για ξεναγήσεις, γευστικές δοκιμές, εκδηλώσεις και εκπλήξεις, τα “ΒορΟινά” στη Θεσσαλονίκη, ενώ τώρα το Νοέμβριο γιορτάζουμε την “Ευρωπαϊκή Ημέρα Οινοτουρισμού. Επιπλέον πραγματοποιούμε και εκπαιδευτικές οινογνωσίες, τόσο για επαγγελματίες όπως σερβιτόρους, αλλά και απλό κόσμο που θέλει να μάθει για το κρασί. Ετοιμάζουμε όμως κι άλλες εκπλήξεις, όπως παραγωγή παγωτού ή σοκολάτας με βάση το κρασί !

 

guest
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments