Στην επιβλητική κεντρική αίθουσα του ιστορικού δημαρχείου της Κολωνίας, σ΄αυτήν όπου δεσπόζουν εννέα αγάλματα ανάμεσα στα οποία και αυτό του Μεγάλου Αλεξάνδρου, ολοκληρώθηκε η Διπλωματία των Πόλεων για την φετινή χρονιά.
Η Διπλωματία των Πόλεων, είναι η πιο σημαντική ενέργεια που κάνει η Θεσσαλονίκη, προκειμένου να προβληθεί ως τουριστικός, εκπαιδευτικός, συνεδριακός, εκθεσιακός, ιατρικός και οτιδήποτε άλλο έχει ενδιαφέρον, προορισμός.
Η Διπλωματία των Πόλεων διοργανώνεται από το τμήμα τουρισμού του Δήμου Θεσσαλονίκης και σ΄αυτήν μετέχουν πληρώνοντας ο καθένας τα έξοδα του, εκπρόσωποι φορέων της πόλης και επιχειρήσεις που έχουν άμεσο ή έμμεσο ενδιαφέρον για τον τουρισμό. Επιχειρήσεις που δεν τους ενδιαφέρει μόνο η δική τους προώθηση άλλα πρωτίστως η προώθηση της πόλης καθώς πιστεύουν πως αν η πόλη πάει καλά, τότε θα πάνε καλά και οι ίδιοι. Ο Δήμος μπαίνει μπροστά ανοίγοντας τις πόρτες, προκειμένου αυτό να το εκμεταλλευτούν φορείς και επιχειρήσεις της πόλης.
Η Κολωνία ήταν ο τελευταίος σταθμός για φέτος. Το 2016 ήταν η πιο παραγωγική χρονιά της Διπλωματίας, καθώς έκανε πέντε εξορμήσεις και επισκέφθηκε έξι πόλεις-στόχους του εξωτερικού. Το Μιλάνο, την Μπολόνια, το Παρίσι, την Αγία Πετρούπολη, την Λευκωσία και την Κολωνία. Τα προηγούμενα χρόνια κινήθηκε κυρίως στα Βαλκάνια.
Ένας από τους στόχους της Διπλωματίας είναι να εκμεταλλευτεί το θεσμό των αδελφοποιημένων πόλεων, προσδοκώντας σε περισσότερα οφέλη με την βοήθεια των τοπικών αδελφοποιημένων Δήμων που επισκέπτεται.
Η Κολωνία είναι μια από τις αδελφοποιημένες πόλεις με τη Θεσσαλονίκη. Η υποδοχή που επιφύλαξε ο τοπικός Δήμος προς την ελληνική αποστολή ήταν θερμή. Η εκδήλωση για την παρουσίαση της πόλης ως τουριστικού προορισμοί ήταν ίσως η καλύτερη από όλες όσες έχουν γίνει. Δεν αναλώθηκε σε ανούσιους χαιρετισμούς επισήμων άλλα σε ουσιαστική κουβέντα ανάμεσα στις δυο πλευρές.
Επιστρέφουμε στην επιβλητική αίθουσα του Δημαρχείου της Κολωνίας όπου έγινε και η αποχαιρετιστήρια εκδήλωση. Οι φιλοφρονήσεις ανάμεσα στις δυο πλευρές περίσσευαν καθώς οι του Γερμανικού Δήμου φρόντισαν να καλέσουν στην εκδήλωση αρκετούς Γερμανούς φίλους της Ελλάδος, όπως καθηγητές του τοπικού πανεπιστημίου με ελληνικές σπουδές. Ανάμεσα στις δυο πλευρές συμφωνήθηκαν περαιτέρω επαφές και δράσεις για την τουριστική προώθηση της Θεσσαλονίκης.
Κάποια στιγμή ο αρμόδιος αντιδήμαρχος της γερμανικής πόλης ανέφερε πως τώρα με την κατάρρευση του τουρισμού στην Τουρκία είναι μια ευκαιρία για την Θεσσαλονίκη να αυξήσει τον τουρισμό της, για να του απαντήσει αμέσως ο αντιδήμαρχος τουρισμού του Δήμου Θεσσαλονίκης Σπύρος Πέγκας πως “δεν θέλουμε τουριστικά οφέλη από άλλες αγορές που έχουν πρόσκαιρα προβλήματα, αλλά να αναπτυχθούμε με τις δίκες μας δυνάμεις αξιοποιώντας τα δικά μας πλεονεκτήματα”.
Γεγονός είναι πως οι άνθρωποι του τουρισμού της Κολωνίας έμαθαν πολλά για την Θεσσαλονίκη, τα περισσότερα από τα οποία δεν τα ήξεραν. Είναι σίγουρο πως αν η Θεσσαλονίκη επιμείνει στην Γερμανική αγορά, αυτή θα αυξήσει θεαματικά τις διανυκτερεύσεις στα ξενοδοχεία της πόλης, κάτι που είναι και το ζητούμενο. Ήδη έχει φτάσει στην τρίτη θέση με περίπου 30 χιλιάδες διανυκτερεύσεις το πρώτο οκτάμηνο του έτους.
Όσο για την Διπλωματία, αυτή βάζει νέους στόχους για την επόμενη χρονιά όπως η Μαδρίτη, η Βαρσοβία, το Τελ Αβίβ και μερικούς ακόμη. Καθώς ο Δήμος Θεσσαλονίκης κατάφερε να ενώσει και να κινητοποιήσει φορείς και επιχειρήσεις σε μια κοινή προσπάθεια, αυτή μεγαλώνει και δυναμώνει συνεχώς. Τα αποτελέσματα της είναι ήδη εμφανή καθώς οι διανυκτερεύσεις στην πόλη υπερδιπλασιάστηκαν μέσα σε λίγα χρόνια. Τυχαίο; Μάλλον όχι.
Άλλωστε τέτοιες ουσιαστικές ενέργειες, που εκτός των άλλων δίνουν λάμψη στην πόλη, η Θεσσαλονίκη δεν τις ξαναείδε ποτέ εκτός Διπλωματίας. Περιορίζονταν μόνο στην παρουσία της σε κάποιες τουριστικές εκθέσεις του εξωτερικού, ανάμεσα σε δεκάδες άλλους προορισμούς και στην φιλοξενία κάποιων δημοσιογράφων και τουριστικών πρακτόρων, ενέργειες παρωχημένες πλέον που της κάνει και η… κουτσή Μαρία.

 

 

 

 

Subscribe
Ειδοποίηση για
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments