Μετά από έξι περίπου χρόνια προσπαθειών για την τουριστική προβολή, προώθηση και ανάπτυξη της πόλης, ο Δήμαρχος Θεσσαλονίκης Γιάννης Μπουτάρης και ο αντιδήμαρχος τουρισμού Σπύρος Πέγκας, έκαναν για πρώτη φορά απολογισμό του τι έγινε και τι πέτυχαν καθώς επίσης και του πως θα κινηθούν από δω και πέρα.

Αυτό συνέβη σε συνέντευξη τύπου που διοργάνωσε το τμήμα τουρισμού του Δήμου Θεσσαλονίκης.

Αφού παραλείψουμε όλα αυτά που ειπώθηκαν για τον Οργανισμό Τουρισμού, τα οποία αναφέραμε σε άλλη ανάρτηση, επιγραμματικά αυτά που ειπώθηκαν από τον κ. Μπουτάρη είναι:

Αναδείξαμε τον τουρισμό ως στοιχείο της οικονομίας της πόλης.

-Ότι έγινε το κάναμε με ελάχιστα χρήματα καθώς οι περικοπές στον προυπολογισμο του Δήμου ήταν δραστικές.

Οι φοιτητές δίνουν μια διάχυτη ενέργεια στην πόλη η οποία αποτελεί και μέρος του τουριστικού μας προϊόντος.

Αναδείξαμε το ιστορικό παρελθόν της πόλης όπως το Εβραϊκό και το Οθωμανικό με εμφανή πλέον τα τουριστικά οφέλη από αυτό.

-Οι τουρίστες που αυξήθηκαν, προσέθεσαν ένα κοσμοπολίτικο χαρακτήρα στην πόλη που για δεκαετίες τον είχε χάσει.

Πετύχαμε σημαντική αύξηση του τουρισμού καθώς ο αριθμός των διανυκτερεύσεων με βάση τα στοιχεία της Ένωσης Ξενοδόχων υπερδιπλασιάστηκε τα έξι τελευταία χρόνια φτάνοντας τα 2,3 εκατ. διανυκτερεύσεις.

– Για να συνεχιστεί η αυξητική πορεία θα πρέπει να συνεργαστούμε όλοι μαζί στην πόλη. Τώρα αρχίζουν τα δύσκολα.

Έχουμε 15 μνημεία στον κατάλογο της ΟΥΝΕΣΚΟ και τα πιο πολλά απο αυτά δεν τα ξέρει ούτε η μάνα τους καθώς δεν λειτουργούν σωστά.

Ο Δήμος άνοιξε τον δρόμο για την τουριστική ανάπτυξη ωστόσο οι επαγγελματίες είναι αυτοί που πρέπει να κάνουν την δουλειά και να προσελκύσουν τουρίστες.

Οι τουριστικοί πράκτορες να ξεφύγουν από την λογική του εισιτηρίου και να ασχοληθούν περισσότερο με τον εισερχόμενο τουρισμό. Αυτοί είναι οι αρμόδιοι.

Δεν έχουμε υποδομές για μεγάλα συνέδρια. Θα πρέπει να αποκτήσουμε.

– Η Θεσσαλονίκη θα είναι υποψήφια για την διοργάνωση του Ευρωπαϊκού Gay Pride το 2020 που θα φέρει στην πόλη δεκάδες χιλιάδες τουρίστες.

– Ο Κύριλλος και ο Μεθόδιος είναι ενα μεγάλο κεφάλαιο για την πόλη που μπορεί να φέρει χιλιάδες επισκέπτες. Δεν θα το αφήσουμε μόνο στην εκκλησία.

Ο τουρισμός δεν είναι δουλειά του κράτους αλλά των επαγγελματιών. Η λογική λέει τέρμα το κράτος.

 

Στη συνέχεια το λόγο πήρε ο αντιδήμαρχος τουρισμού Σπύρος Πέγκας ο οποίος επιγραμματικά είπε:

Ο ρυθμός ανάπτυξης του τουρισμού στη Θεσσαλονίκη τα τελευταία χρόνια ξεπέρασε το μέσω όρο ανάπτυξης του τουρισμού στην υπόλοιπη χώρα.

Αλλάξαμε το αφήγημα της πόλης και αναδείξαμε το πολιπολιτισμικό της παρελθόν.

Κάναμε συμφωνίες με αεροπορικές εταιρείες να δρομολογήσουν πτήσεις προς τη Θεσσαλονίκη. Ο ίδιος ο κ. Μπουταρης πήγε στα γραφεία των Τουρκικών Αερογραμμών στην Κωνσταντινούπολη και τους ζήτησε να βάλουν πτήσεις προς τη Θεσσαλονίκη. Σήμερα έχουν δυο πτήσεις την ημέρα.

Φέραμε μεγάλα πολιτιστικά και άλλα γεγονότα για να ενισχύσουμε την αναγνωρισιμότητα της πόλης.

Διοργανώνουμε το Food Festival για να αναδείξουμε την γαστρονομική κουλτούρα της πόλης.

– Από το 2014 θεσπίσαμε την Διπλωματία των Πόλεων μια βραβευμένη δράση που έφερε τους ανθρώπους του τουρισμού της πόλης κοντά και όλοι μαζί προβάλουν την πόλη στο εξωτερικό. Ωστόσο για να προσχωρήσει θα πρέπει να εμπλακούν επαγγελματίες στη διοργάνωση καθώς οι διαδικασίες του Δημοσίου είναι δύσκολες και μερικές φορές αξεπέραστες.

Συμβάλαμε στη δημιουργία του Γραφείου Διεκδίκησης Συνεδρίων έναν Οργανισμό που τον τρέχουν ιδιώτες. Μετά την Δέσποινα Αμαραντίδου την πρώτη πρόεδρο του TCB που το έστησε και το έκανε γνωστό, τώρα στη 2η φάση του με πρόεδρο τον Γιάννη Ασλάνη σχεδιάζει δράσεις που θα φέρουν στην πόλη σημαντικά συνέδρια και θα την κάνουν αναγνωρίσιμο συνεδριακό προορισμό στην Ευρώπη.

Η τουριστική ανάπτυξη δημιούργησε στην πόλη επιχειρηματικότητα και θέσεις εργασίας. Πολλά μικρά ξενοδοχεία δημιουργήθηκαν ή είναι σε φάση κατασκευής, άλλα ανακαινίστηκαν ενώ πολλές μικρές επιχειρήσεις δημιουργήθηκαν με τουριστικό προσανατολισμό.

– Βοηθάμε όσο μπορούμε τους ενδιαφερόμενους που θέλουν να επενδύσουν στην πόλη.

– Στα εκπαιδευτικά ιδρύματα κρατικά και ιδιωτικά δημιουργήθηκαν μεταπτυχιακά προγράμματα και σχολές τουρισμού.

-Το 2016-18 στα ξενοδοχεία της πόλης ανεβαίνουν εντυπωσιακά όχι μόνο οι πληρότητες αλλά και τα ποιοτικά χαρακτηριστικά.

με την Περιφέρεια έχουμε ένα καλό επίπεδο συνεργασίας. Ιδιαίτερα με τον θεματικό αντιπεριφερειάρχη τουρισμού Αλέξανδρο Θάνο, έχω καλή προσωπική σχέση και εκτιμώ ιδιαίτερα την προσπάθεια που κάνει. Ωστόσο η Περιφέρεια δεν μπορεί να ξεφύγει από πολιτικές παθογένειες και πελατειακό σκεπτικό.

καταδικάζουμε την υπερφορολόγηση των ξενοδοχείων και ζητάμε από την κυβέρνηση επιτέλους να τακτοποιηθούν οι γκρίζες ζώνες όπως είναι οι πλατφόρμες της οικονομίας του διαμοιρασμού.

συγχαίρουμε τη διοίκηση της HELEXPO-ΔΕΘ για την εξαιρετική δουλειά που κάνει η οποία ενισχύει την εξωστρέφεια της πόλης.

– H Philoxenia να καθιερωθεί ως η εθνική μας τουριστική έκθεση ενώ οι κλαδικές εκθέσεις να διοργανώνονται μεσοβδόμαδα καθώς πλέον τα σαββατοκύριακα τα ξενοδοχεία γεμίζουν ενώ τις καθημερινές οι πληρότητες είναι πεσμένες.

Είμαστε σε συνεχή επικοινωνία με την Fraport για να συντονίσουμε κάποιες προσπάθειες για την προβολή της πόλης. Ωστόσο θέλουμε οι αλλαγές στο αεροδρόμιο να γίνουν πιο γρήγορα ορατές.

– Η Θεσσαλονίκη είναι πλέον παρούσα στα διεθνή media καθώς η αναγνωρισιμότητα της πόλης έχει ενισχυθεί. Από τις αρχές του 2016 διοργανώσαμε 22 ταξίδια εξοικείωσης για ξένους δημοσιογράφους από όλο τον κόσμο και σε άλλα τέσσερα συμμετείχαμε στην διοργάνωση τους.

– Από δω και πέρα θα έχουμε μικρότερη παρουσία σε τουριστικές εκθέσεις καθώς είναι ξεπερασμένος τρόπος προβολής και προώθησης. Ωστόσο θα ενισχύσουμε την ψηφιακή μας παρουσία.

Φέτος θα κάνουμε ιδιαίτερες εκδηλώσεις για την προώθηση της Θεσσαλονίκης στην Κινέζικη αγορά καθώς η φετινή ΔΕΘ είναι αφιερωμένη στην Κίνα.

– Ένα 2ο γραφείο τουριστικών πληροφοριών στήνεται διπλά στο Βασιλικό Θέατρο εκεί όπου φτάνουν τα τουριστικά λεωφορεία και αποτελεί πέρασμα για πολλούς τουρίστες. Θα λειτουργεί όλο το χρόνο κάθε μέρα σε αντίθεση με αυτό της Αριστοτέλους που λειτουργεί περίπου οκτώ μήνες το χρόνο καθώς μετά δίνεται στο Φεστιβάλ Κινηματογράφου στο οποίο ανήκει.

Το μουσείο Ολοκαυτώματος που θα φέρει πολύ κόσμο στην πόλη προχωρά και θα είναι έτοιμο το 2020.

– Είναι καλή η συνεργασία μεταξύ των φορέων. Ωστόσο αν είναι να υπάρχουν όλοι μαζί οι φορείς και να μην κάνουν τίποτε καλύτερα να κάνει ο καθένας αυτό που πιστεύει οτι είναι το καλύτερο.

 

Subscribe
Ειδοποίηση για
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments