Σε μια χώρα που ισχυρίζεται πως ο τουρισμός είναι η βαριά και εσχάτως η μόνη της βιομηχανία, η ύπαρξη ισχυρής τουριστικής αστυνομίας είναι απολύτως απαραίτητη. Για πιο λόγο; Όχι για να δίνει πληροφορίες στους τουρίστες. Αυτό είναι δουλειά άλλων. Είναι απαραίτητη για να επιβάλλει την τήρηση των νόμων σε τουρίστες και επαγγελματίες του τουρισμού. Να επεμβαίνει άμεσα εκεί που χρειάζεται όταν οι νομοί δεν τηρούνται.

Δυστυχώς στη χώρα μας, η τουριστική αστυνομία επί της ουσίας δεν υπάρχει. Αποτελεί το φτωχό συγγενή του αστυνομικού σώματος, αν και ο ρόλος της είναι τεράστιος και πολύ σημαντικός, καθώς η χώρα μας υποδέχεται εκατομμύρια τουρίστες κάθε χρόνο.

Θυμάμαι πριν μερικά χρόνια όταν παρακολουθούσαμε δημοσιογραφικά την υπόθεση ενός απατεώνα στη Θεσσαλονίκη, που παριστάνοντας τον τουριστικό πράκτορα πουλούσε μέσω ίντερνετ τουριστικά πακέτα σε αφελείς, χωρίς πότε να τα πραγματοποιεί. Η τουριστική αστυνομία έκανε μήνες για να πάει να σφραγίσει το συγκεκριμένο γραφείο εκτελώντας τελεσίδικες αποφάσεις. Ξέρετε γιατί; Γιατί δεν είχε περιπολικό. Κάθε μερικούς μήνες δανείζεται ένα περιπολικό από άλλη υπηρεσία, προκειμένου να πάει να ελέγξει όσες καταγγελίες προλάβει, στις λίγες μέρες που θα έχει το περιπολικό στη διάθεση της. Καταγγελίες που έφταναν σ’ αυτήν το χειμώνα, πήγαινε να τις ελέγξει το καλοκαίρι.

Δεν ήταν μόνο αυτό. Η δύναμη του τμήματος ήταν όλο και όλο πέντε αστυνομικοί. Τις περισσότερες φορές τους αποσπούσαν σε άλλες υπηρεσίες, κυρίως για να κάνουν τις ορντινάντσες διαφόρων υπουργών που έρχονταν στη Θεσσαλονίκη και ήθελαν συνοδεία για να κυκλοφορήσουν.

Δεν είχαν ούτε γραφική ύλη και “ζητιάνευαν” από άλλες υπηρεσίες (βλέπε ΕΟΤ). Αυτή είναι η τουριστική μας αστυνομία.

Τα γράφουμε όλα αυτά με αφορμή επιστολή που αλιεύσαμε σε τοπικά μέσα της Κρήτης. Ένας ξενοδόχος αναζήτησε βοήθεια στην τουριστική αστυνομία της πιο τουριστικής περιοχής της χώρας, προκειμένου να προστατευτεί από πελάτες που τον εξαπάτησαν και κατάλαβε πως τουριστική αστυνομία επί της ουσίας δεν υπάρχει:

Διαβάστε την:

” Θα ήθελα να σας ενημερώσω για ένα περιστατικό που συνέβη στην τουριστική μας μονάδα και το οποίο κατά τη γνώμη μας αναδεικνύει την ανεπάρκεια της τουριστικής αστυνομίας ώς προς τις υπηρεσίες που μπορεί ή της επιτρέπεται να προσφέρει.

Είμαι ιδιοκτήτης μιας από τις καλύτερες για όλο το νομό, σύμφωνα με τις κριτικές σε σχετικές σελίδες αξιολόγησης, μονάδες παραδοσιακών τουριστικών κατοικιών σε ημιορεινή περιοχή του δήμου Αποκορώνου.

Πρόσφατα πελάτης μας, το ονοματεπώνυμο και τηλέφωνο του οποίου είναι στη διάθεση σας, ακριβώς με την άφιξή του διαμαρτυρήθηκε έντονα για την ποιότητα και την επικινδυνότητα του οδικού δικτύου μέχρι τη μονάδα μας και γενικότερα της ευρύτερης περιοχής. Τόση ήταν η δυσαρέσκεια και ο φόβος του (υπερβολικός και αδικαιολόγητος κατά την άποψή μας, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι το οδικό δίκτυο δε χρήζει βελτίωσης) που θέλησε να αναζητήσει αλλού κατάλυμμα και έτσι αποχώρησε.

Γνωρίζοντας προφανώς ότι σύμφωνα με την ακυρωτική πολιτική της κράτησης του, θα χρεωνόταν με το συνολικό ποσό της κράτησης, φρόντισε πριν την αναχώρηση του να μπλοκάρει την πιστωτική κάρτα που είχε δώσει σαν εγγύηση στο τουριστικό γραφείο που έκανε την κράτηση και έτσι ήταν αδύνατη η χρέωση των ακυρωτικών.

Έφυγε δε από τη μονάδα σχεδόν κρυφά χωρίς να περιμένει να συναντηθεί με τον ιδιοκτήτη, αντίθετα με αυτά που ελεγε στο προσωπικό που τον υποδέχτηκε.

Έτσι αναγκάστηκα να επικοινωνήσω με την τουριστική αστυνομία Χανίων προκειμένου να ζητήσω τη συνδρομή τους.

Αφού τους εξιστόρησα τα γεγονότα, τους ζήτησα να επικοινωνήσουν με τα γραφεία ενοικιάσεως αυτοκινήτων στο αεροδρόμιο ώστε να βρούμε τα πλήρη στοιχεία του πελάτη και να μπορέσουμε να τον εντοπίσουμε έστω και κατά το τέλος των διακοπών του όταν θα επέστρεφε το αυτοκίνητο, πράγμα που μου αρνήθηκαν με την αιτιολογία ότι υπάρχουν δεκάδες τέτοια γραφεία.

Ίσως αν ήξερα από ποιο γραφείο έκανε την ενοικίαση τότε εκείνοι θα επικοινωνούσαν μαζί του.

Μετά από αυτό, τους ζήτησα να καλέσουν τον πελάτη στο κινητό του τηλέφωνο και να τον ενημερώσουν για την παρανομία που έκανε, τις συνέπειες που αυτό μπορεί να έχει και να τους κάνουν τις ανάλογες συστάσεις, αφού στις δικές μου κλήσεις ο πελάτης δεν απαντά ή προωθεί την κλήση μου σε τηλεφωνητή.

Η απίστευτη απάντηση που έλαβα είναι ότι ΔΕΝ μπορούν να καλέσουν υπεραστικά και δη κινητά άλλων χωρών γιατι η υπηρεσία τους έχει κλειδώσει υπεραστικές κλήσεις. Η διαμαρτυρία μου ότι είναι Τουριστική Αστυνομία και συχνά θα είναι ανάγκη να κάνουν τέτοια τηλεφωνήματα, θεωρήθηκε υπερβολική, προσπαθώντας μάλιστα να με πείσουν ότι θα ήταν αφύσικο να καλούν σε χώρες του εξωτερικού.

Απίστευτο!!!! η αστυνομία που ασχολείται με τον τουρισμό ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙ ή δεν επιτρέπεται με τον ένα ή τον άλλο τρόπο να επικοινωνεί με τουρίστες και μάλιστα με αυτούς που παρανομούν.

Εν τέλει από που θα βρω εγώ και ο κάθε συνάδελφος ξενοδόχος το δίκιο του, αν όχι από την αρμόδια υπηρεσία; Ποιος είναι εκεί για να μας βοηθήσει στις δύσκολίες όταν μάλιστα έχουμε δίκιο;”

Πείτε τη γνώμη σας

avatar