Πράματα και θάματα συνέβησαν στον ελληνικό τουρισμό τη χρονιά που μας πέρασε, που ωστόσο δεν ήταν αρκετά για να επαναφέρουν αφίξεις και έσοδα στα προ πανδημίας επίπεδα.
Πράματα και θάματα που παλαιότερα δεν μπορούσαμε ούτε καν να φανταστούμε.
Ποια ήταν αυτά;
– Πάνω από δέκα εταιρείες κρουαζιέρας έκαναν home porting σε ελληνικά λιμάνια. Δηλαδή ξεκινούσαν και τελείωναν εδώ τις κρουαζιέρες τους. Πριν, home porting στην Ελλάδα έκανε μόνο η ελληνική Celestyal και περιστασιακά κάποιες ακόμη για ελάχιστες αναχωρήσεις.
– Πάνω από έξι πτήσεις έφταναν καθημερινά στο αεροδρόμιο της Αθήνας από τις ΗΠΑ. Πολλές από αυτές για να μεταφέρουν Αμερικανούς τουρίστες για τις κρουαζιέρες που ξεκινούσαν από Πειραιά.
– Η Ελλάδα έπιασε το πιο αισιόδοξο στόχο της σε αφίξεις και έσοδα που ήταν το 50% σε σχέση με το 2019. Προσέλκυσε 14 εκατομμύρια τουρίστες και οι εισπράξεις ξεπέρασαν τα 10 δις. Αυτό συνέβη λόγω της συστηματικής δουλειάς που έγινε από το Υπουργείο Τουρισμού. Κινήθηκε πολύ νωρίς, ενημερώνοντας την ταξιδιωτική βιομηχανία (αεροπορικές, tour operators και εταιρείες κρουαζιέρας) για το προγραμματισμένο στις 15 Μαΐου άνοιγμα του τουρισμού, ενώ διαβεβαίωσε ότι δεν θα αλλάξουν τα υγειονομικά πρωτόκολλα τα οποία ήταν σχετικά χαλαρά. Αυτό έκανε τις εταιρείες να στραφούν προς την Ελλάδα. Ως αντάλλαγμα για την καλή δουλειά του Υπουργείου, ο Υπουργός Τουρισμού αποπέμφθηκε στον επόμενο ανασχηματισμό.
– Η κατά κεφαλήν δαπάνη των τουριστών στη χώρα μας αυξήθηκε για πρώτη φορά μετά από πολλά χρόνια συνεχούς πτώσης. Από περίπου 500 ευρώ που ήταν, φέτος ξεπέρασε τα 700 ευρώ.
Στον αντίποδα, για μια ακόμη χρονιά ήταν εμφανές το έλλειμμα σύγχρονων υποδομών και οργάνωσης στις τουριστικές περιοχές, υποδομές που δεν αντέχουν ακόμη και με το 50% των τουριστών.
Σε ότι αφορά στη Θεσσαλονίκη…
– Η Θεσσαλονίκη κινήθηκε τουριστικά σε μέτρια επίπεδα, καθώς μετά δυσκολίας κατάφερε να φτάσει σε διανυκτερεύσεις αυτές του 2020, πρώτη χρονιά της πανδημίας. Η έλλειψη προβολής και οργάνωσης της πόλης είναι εμφανής.
– Ωστόσο συνέβη κάτι εκπληκτικό. Το Film Office της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας φαίνεται πως κάνει εξαιρετική δουλειά καθώς δυο χολιγουντιανές κινηματογραφικές ταινίες γυρίστηκαν στη Θεσσαλονίκη τη χρονιά που μας πέρασε και άλλες προγραμματίστηκαν για φέτος. Επίσης προσέλκυσε και άλλες οπτικοακουστικές παραγωγές όπως ένα μεγάλο αμερικανικό reality.
– Στα θετικά της χρονιάς το λιμάνι της Θεσσαλονίκης που μετά από πολλά χρόνια, μια εταιρεία, η Celestial, το εκανε home port ξεκινώντας κρουαζιέρες .
Σε ότι αφορά στα Omorfa Taxidia…
Τη χρονιά που μας πέρασε, η ομάδα μας συνέχισε να δίνει τη μάχη της ενημέρωσης μέσα σ΄αυτή τη τραγική κατάσταση που έχει δημιουργήσει η πανδημία στο χώρο του τουρισμού και των ταξιδιών. Το κάναμε λειτουργώντας πάντα στα αυστηρά πλαίσια της δημοσιογραφικής δεοντολογίας και αξιοπρέπειας. Πραγματοποιήσαμε 20 δημοσιογραφικές αποστολές εκ των οποίων οι τέσσερις στο εξωτερικό και οι 16 στην Ελλάδα. Η νέα χρόνια βρίσκει την δημοσιογραφική ομάδα μας ενισχυμένη με νέο αίμα, και αυτό από μόνο του γεννά αισιοδοξία.
Καλή χρονιά σε όλους…