Το Βερολίνο, είναι τουριστικά η τρίτη πιο δημοφιλής πόλη της Ευρώπης μετά το Λονδίνο και το Παρίσι. Το 2019 προσέλκυσε 14 εκατομμύρια επισκέπτες οι οποίοι πραγματοποίησαν πάνω από 34 εκατομμύρια διανυκτερεύσεις. Άλλες οκτώ εκατομμύρια διανυκτερεύσεις πραγματοποιήθηκαν σε καταλύματα τύπου Airbnb, αν και οι επίσημες αρχές της πόλης είναι κατά της βραχυχρόνιας μίσθωσης, θέτοντας περιορισμούς.
Η τουριστική δραστηριότητα προσφέρει στο Βερολίνο 13 δις άμεσα έσοδα, δηλαδή περίπου το 10% στο συνολικό ΑΕΠ της πόλης. Το 25% των εσόδων προέρχεται από τον συνεδριακό τουρισμό και παρεμφερείς δραστηριότητες.
Ωστόσο ήρθε η πανδημία και τα μηδένισε όλα. Το Βερολίνο έχασε τους προηγούμενους μήνες το 98% της τουριστικής του δραστηριότητας. Στα αεροδρόμια της πόλης εκτελούνταν μόλις 10 πτήσεις την ημέρα από τις 800 στην πρότερη περίοδο.
Ο δραστήριος Οργανισμός Τουρισμού της πόλης Visit Berlin, τον οποίο συγκροτούν ο τοπικός Δήμος, τουριστικοί φορείς και τουριστικές επιχειρήσεις, δεν σταμάτησε τις προσπάθειες προβολής και προώθησης κρατώντας ψηλά το όνομα της πόλης στην παγκόσμια τουριστική αγορά.
Μια από αυτές τις προσπάθειες έφεραν τον Visit Berlin στη Θεσσαλονίκη, μια μικρή αγορά για το Βερολίνο την οποία ωστόσο το Visit Berlin δεν την αφήνει να πέσει κάτω.
Έτσι με πρωτοβουλία του Σπύρου Πέγκα, ιδιοκτήτη της εταιρείας τουριστικού μάρκετινγκ Wise Ram, βρίσκεται στη Θεσσαλονίκη ο διευθυντής του Visit Βerlin, Burkhard Kieker. Μαζί του και ο Christian Goiny από το τοπικό κοινοβούλιο του Βερολίνου με πολύ στενές σχέσεις με τη χώρα μας.
Οι δυο τους συναντήθηκαν χθες με εκπροσώπους τουριστικών φορέων της Θεσσαλονίκης, αλλά και επαγγελματίες του τουρισμού για ανταλλαγή απόψεων και καλών πρακτικών. Στόχος είναι η αύξηση του τουριστικού ρεύματος από τη Βόρεια Ελλάδα στο Βερολίνο αλλά και από το Βερολίνο σε Θεσσαλονίκη και Χαλκιδική. Άλλωστε τις δυο πόλεις συνδέουν πλέον απευθείας η Easyjet και η Ryanair.
Μιλώντας σε δημοσιογράφους ο κ. Kieker αποκάλυψε πως βρίσκεται στη Θεσσαλονίκη για πρώτη φορά, και ότι του άρεσε η ατμόσφαιρα της πόλης καθώς συναντά έξυπνους και δημιουργικούς ανθρώπους. Θέλησε να μάθει γιατί το Βερολίνο επισκέπτονται λίγοι Έλληνες από την Βόρεια Ελλάδα σε αντίθεση με τους Ισραηλινούς οι οποίοι με παρόμοιο πληθυσμό είναι από τις σημαντικές αγορές για τη γερμανική πρωτεύουσα. Όταν τέθηκε ως πιθανή αιτία το οικονομικό, ο κ. Kieker τόνισε πως το Βερολίνο δεν ψάχνει τουρίστες με λεφτά αλλά τουρίστες με ιδέες.
Άλλωστε όπως διευκρίνισε, το Βερολίνο είναι πολύ φθηνότερη πόλη από πολλές στην Ευρώπη. Η μέση ημερήσια δαπάνη του τουρίστα στο Βερολίνο μετρήθηκε στα 160 ευρώ και περιλαμβάνει ακόμη και το shopping, ενώ η μέση διανυκτέρευση είναι στα 80 ευρώ εκτός από τις περιόδους των μεγάλων εμπορικών εκθέσεων. Η Berlin Welcome Card στοιχίζει 20 ευρώ και προσφέρει δωρεάν πρόσβαση στις συγκοινωνίες και άλλους 200 χώρους τουριστικού και πολιτιστικού ενδιαφέροντος.
Κατά τη διάρκεια του lockdown, το Visit Berlin έτρεξε καμπάνια με τίτλο #fromberlinwithlove, για να θυμίζει την παρουσία της πόλης. Αμέσως μετά δημιούργησε την φωτογραφική καμπάνια στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης με τίτλο Berlin, This Too, για να τονίσει άλλες πτυχές του προορισμού που ταιριάζουν περισσότερο στα δεδομένα της εποχής. Επίσης έτρεξε ειδική καμπάνια για να προσελκύσει εσωτερικό τουρισμό ακόμη και των κατοίκων του Βερολίνου που τους κάλεσε να εξερευνήσουν την πόλη τους κάνοντας διακοπές σ΄αυτήν.

Subscribe
Ειδοποίηση για
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments