Μεγάλη μέρα η χθεσινή για το Βερολίνο, καθώς ξεκίνησε τη λειτουργία του το νέο αεροδρόμιο της πόλης, αυτό που χαρακτηρίστηκε ως το μεγαλύτερο κατασκευαστικό σκάνδαλο επί γερμανικού εδάφους. Το επίσημο όνομα του είναι «Αεροδρόμιο Βερολίνου- Βραδεμβούργου ”Βίλλυ Μπραντ“» ωστόσο εν συντομία όλοι το αποκαλούν BER από τον κωδικό που πήρε από την IATA.
Αρχικά ήταν να εγκαινιαστεί το 2011 από την καγκελάριο Άγγελα Μέρκελ. Τυπώθηκαν μέχρι και οι προσκλήσεις προς ξένους ηγέτες να παραβρεθούν στα εγκαίνια. Επιτέλους η πρωτεύουσα της Γερμανίας θα αποκτούσε ένα καινούργιο αεροδρόμιο αντίστοιχο των δυνατοτήτων της, καθώς εξυπηρετούνταν από δυο μικρά αεροδρόμια από την εποχή που ήταν χωρισμένη σε Ανατολικό και Δυτικό Βερολίνο.
Ωστόσο λίγο πριν τα εγκαίνια, αποκαλύφθηκε πως το σύστημα πυρόσβεσης δεν λειτουργούσε, χιλιάδες αυτόματες πόρτες δεν είχαν πρόσβαση σε ρεύμα και 170.000 χιλιόμετρα καλωδίων στριμώχτηκαν πρόχειρα σε λάθος σωλήνες.
Έκτοτε τα εγκαίνια αναβλήθηκαν άλλες πέντε φορές. Οκτώ χρόνια χρειάστηκαν αρχιτέκτονες, πολιτικοί μηχανικοί και εργαζόμενοι για να βάλουν τάξη σε αυτό το χάος, ενώ ο προϋπολογισμός για την κατασκευή του από 2.5 δις ευρώ εκτινάχτηκε τα εφτά δις.
Ωστόσο το αεροδρόμιο που ντρόπιασε τη Γερμανία, σήμερα επιτέλους εγκαινιάστηκε. Το πρόγραμμα προέβλεπε την ταυτόχρονη προσγείωση ενός αεροπλάνου της EasyJet και ενός της Lufthansa. Δυστυχώς ο άσχημος καιρός δεν επέτρεψε την ταυτόχρονη προσγείωση των δύο αεροσκαφών, οπότε το πρώτο αεροπλάνο που προσγειώθηκε ποτέ στο BER, ήταν ένα Airbus A320neo της Easyjet και ακολούθησε ένα παρόμοιο της Lufhansa (φώτο).
Αν και καινούργιο, το αεροδρόμιο που μπορεί να εξυπηρετεί μέχρι 40 εκατομμύρια επιβάτες το χρόνο, θεωρείται ήδη μικρό για την εποχή μετά τον κορωνοϊό. Προφανώς για αυτό το λόγο σχεδιάζεται επέκταση του μέχρι το 2030 με κόστος 2,3 δις.

Subscribe
Ειδοποίηση για
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments