Τελικά μάλλον τους “έψησε” όλους η Fraport, όσον αφορά στην μη ολοκλήρωση των έργων στο αεροδρόμιο της Θεσσαλονίκης. Όπως είναι γνωστό, η Fraport δεν θέλει την ολοκλήρωση των έργων αναβάθμισης του διαδρόμου10/28, καθώς για μερικούς μήνες το χειμώνα θα περιοριστεί η δραστηριότητα στο αεροδρόμιο και θα μειωθούν τα έσοδα της. Υποστηρίζει πως μπορούμε να βολευτούμε με το παλιό κομμάτι στο σημείο όπου οι δυο διάδρομοι (ο ανανεωμένος και ο εν λειτουργία) τέμνονται.

Χθες συναντήθηκαν στη Θεσσαλονίκη ο Περιφερειάρχης Κεντρικής Μακεδονίας Απόστολος Τζιτζικώστας με τον Πρωθυπουργό Αλέξη Τσίπρα. Σύμφωνα με την επίσημη ανακοίνωση της Περιφέρειας ο κ. Τζιτζικώστας ζήτησε από τον κ. Τσίπρα «να ληφθούν γρήγορα οι αποφάσεις από την Κυβέρνηση και σε καμία περίπτωση να μη μειωθεί κατά 70% η δυνατότητα εξυπηρέτησης του αεροδρομίου. Ακόμα και τη χειμερινή περίοδο η Θεσσαλονίκη και το αεροδρόμιο ‘Μακεδονία’ δέχονται σημαντικό αριθμό επισκεπτών. Δεν μπορεί σε καμιά περίπτωση το αεροδρόμιο αυτό για τέσσερις και πέντε μήνες να λειτουργεί με το 30% της δυναμικότητάς του. Πρέπει να βρεθεί λύση ώστε και να γίνουν οι απαραίτητες εργασίες και να λειτουργεί παράλληλα το αεροδρόμιο».

Μάλιστα ο κ Τζιτζικώστας, μιλώντας σε δημοσιογράφους μετά τη συνάντηση, μεταξύ άλλων είπε πως “ θα πρέπει ενδεχομένως οι εργασίες να γίνουν αργότερα”

Η Fraport που δεν θέλει να χάσει ούτε ευρώ από τις εισπράξεις της, υποστηρίζει πως το έργο δεν χρειάζεται. Μέσω συναντήσεων της με φορείς της πόλης και μέσω του φιλικού της τύπου της Αθήνας, προσπαθεί να φοβίσει τους Θεσσαλονικείς, καθώς υποστηρίζει πως περίπου θα καταστραφεί η πόλη αν περιοριστεί η κίνηση στο αεροδρόμιο για τέσσερις μήνες.

Η αλήθεια ωστόσο είναι διαφορετική. Στο αεροδρόμιο της Θεσσαλονίκης η κίνηση περιορίζεται δραματικά κάθε χειμώνα. Το καλοκαίρι είναι αυξημένη λόγω της εποχής και της Χαλκιδικής. Φέτος μάλιστα που η Ryanair θα περιορίσει το χειμώνα κατά πολύ τη δραστηριότητα της λόγω των δικών της προβλημάτων, η κίνηση στο αεροδρόμιο της Θεσσαλονίκης θα μειωθεί ακόμη περισσότερο. Με έναν κάλο προγραμματισμό και διασπορά των πτήσεων σε όλη τη διάρκεια της ημέρας, θα μπορούσαν να βολευτούν όλες χωρίς να χρειαστεί να κοπεί καμία. Πρόβλημα μόνο θα υπάρξει σε περίπτωση δυσμενών καιρικών συνθηκών (ομίχλη και δυσμενείς άνεμοι) καθώς ο βοηθητικός διάδρομος που θα χρησιμοποιηθεί αυτό το διάστημα για τις προσγειώσεις των αεροσκαφών, είναι ευάλωτος. Ωστόσο αυτό άφορα σε κάποιες μέρες του χρόνου.

Αν τα έργα γίνουν αργότερα, γιατί κάποτε πρέπει να γίνουν, τότε η ζημιά θα είναι μεγαλύτερη καθώς η κίνηση στο αεροδρόμιο της Θεσσαλονίκης θα είναι τότε αυξημένη σε σχέση με τώρα.

Ο αρμόδιος Υπουργός ισχυρίζεται πως το έργο πρέπει να ολοκληρωθεί καθώς γίνεται με χρήματα της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Σε αντίθετη περίπτωση η χώρα θα πρέπει να επιστρέψει όσα χρήματα πήρε γι΄αυτό, δηλαδή μερικές εκατοντάδες εκατομμύρια. Ο κ. Τζιτζικώστας και ο πρωθυπουργός δεν το γνωρίζουν αυτό ή ο αρμόδιος υπουργός λέει ψέματα;

Αν το έργο τελικά δεν ολοκληρωθεί, η Fraport θα έχει κερδίσει μια μεγάλη μάχη σε βάρος της Θεσσαλονίκης, δεν θα χάσει ούτε ευρώ από τις εισπράξεις κάτι που την καίει πολύ και η Θεσσαλονίκη θα μείνει με ένα ακόμη ημιτελές έργο, χάνοντας την ευκαιρία να αποκτήσει έναν μεγάλο σύγχρονο διάδρομο, που εκτός των άλλων μπορεί να της φανεί πολύ χρήσιμος αν οι γεωπολιτικές εξελίξεις την ευνοήσουν.

Subscribe
Ειδοποίηση για
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments